Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskā draud slēgt kravu satiksmi brīvdienās un svētkos

Bauskā notiekošo vairāku stundu konferenci “Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?” var rezumēt vienā teikumā – par apvedceļa izbūvi ilgus gadus mānītie baušķenieki tagad draud ar tranzīta satiksmes slēgšanu brīvdienās. Valdības ministri apvedceļu arvien sola nezināmā nākotnē, bet tagad lepojas ar ideju uzlikšanu uz papīra, šodien ziņoja Latvijas radio.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Raidījumu klausīties ŠEIT:

Dramatiski augošā tranzīta satiksme Bauskā un Iecavā jau sen kļuvusi nesamērīga šo mazpilsētu apmēriem. Rīgas–Lietuvas robežas šosejas satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par to mašīnu skaitu, kas šādam ceļam būtu optimāls. Tāpēc abās pilsētās arvien biežāk vērojami smago mašīnu sastrēgumi, bet vēsturiskā apbūve caurbraucamā ceļa malās iet bojā un apput, savukārt pilsētas iedzīvotājiem kļūst nepievilcīga.

To trešdienas, 13.aprīļa, konferencē ilustrēja vairāku baušķenieku teiktais:

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Es ļoti ceru uz vecpilsētas atjaunošanu un lieku lielas cerības uz pilsētas pašvaldību, uz viņu sadarbību ar cilvēkiem, kas dzīvo vecpilsētā.”

“Cilvēkam gribas būt omulīgam, un omulīgs viņš jūtas tad, kad viņam ir skaista, sakārtota vide apkārt. Ja mēs gribētu šeit ierīkot kafejnīcu un pasēdēt omulīgi, tad diez vai mums tas izdotos, jo garām nāk skaļas mašīnas un ir lieli putekļi.”

“Mēs šajā mājā dzīvojam jau 44 gadus un mēs vēlamies, lai varētu vakaros, sevišķi vasaras vakaros, atvērt logus.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Plāni līdz 2030.gadam

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (“Konservatīvie”) neko konkrētu baušķeniekiem apsolīt nevarēja. Viņš akcentēja, ka daļēji dzīvi uzlabos dzelzceļa projekts “Rail Baltica”, ko no Rīgas pirmkārt izbūvēs Bauskas virzienā. Savukārt apvedceļa doma bijusi jau sen, bet tagad idejas esot ieliktas vismaz daudzgadu plānos.

“Jau no 2011. gada Latvija ir apņēmusies attīstīt (..) ātrgaitas savienojumus, 2+2 joslu ceļu ar ātrumu 130 kilometri stundā. Mūsu valstī šādi projekti iepriekšējos gados diemžēl nav īsti vedušies. Nauda, kas bija domāta tieši galveno ceļu sakārtošanai, ir izpļekarēta visur citur, tikai ne galvenajiem ceļiem,” sacīja ministrs.

Bauskas apvedceļš ir ilgtermiņa plāns, par kura īstenošanu zināms tikai tas, ka varētu meklēt privāto partneri līdzīgi kā Ķekavas apvedceļa gadījumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Līdzīgi izvairīgi ar Bauskas iedzīvotājiem runāja vides un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (“Latvijas attīstībai”): “Man arī kā baušķeniekam un Bauskas novada iedzīvotājam nav ilūziju, ko rada situācija, ja Bauskas apvedceļa šobrīd nav; tas ir pastāvīgs gaisa piesārņojums, vibrācijas, trokšņi, ar ko diendienā jāsadzīvo cilvēkiem. Pēdējā laikā satiksmes intensitāte aug. Tas, ko mēs varam redzēt attiecībā uz Bauskas apvedceļu, varam teikt, ka tas vilciens ir izkustējies no gala stacijas,” sacīja Plešs.

Dažādos dokumentos Bauskas apvedceļš tiek solīts līdz 2030. gadam. Trešdien konferencē runāja par iespējām termiņus saīsināt, tomēr citas valsts prioritātes, līdzšinējā projektu gaita un to sadārdzināšanās liek arī domāt par apvedceļa plānu attālināšanos.

Vietvara draud ar tranzīta ierobežošanu

Lai vilcienam palīdzētu kustēties raitāk, Bauskas novada domes priekšsēdis Aivars Okmanis (Nacionālā apvienība) nāca klajā ar pirmo soli, ko varētu prasīt Bauska. “Mēs gribētu izvirzīt arī diezgan skarbus priekšlikumus, piemēram, aizliegt kravas transporta plūsmu brīvdienās, svētku dienās, kas ļautu atslogot pilsētu un tai dzīvot šajās dienās tā, lai Bauskas pilsēta varētu dzīvot līdz apvedceļam,” sacīja Okmanis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas izteikto ideju kritizēja asociācijas “Latvijas Auto” valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Pociluiko: “Būs salauztas visas piegādes ķēdes. (..) Mēs nevaram likumīgā ceļā aizliegt kustību, ja nevaram piedāvāt alternatīvu.”

Vēlāk intervijā Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” Okmanis atklāja, ka saņēmis zvanu no Kravu pārvadātāju asociācijas, kur pauda uztraukumu par piedāvāto ieceri. Viņš atzina, ka pagaidām gan pašvaldība strādās pie transporta kustības palēnināšanas.

Un tikai tad, ja netiks virzīta iecere par apvedceļa būvniecību, pilsēta tomēr varētu spert radikālākus soļu ar ceļa slēgšanu tranzītam atsevišķās dienās vai stundās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt, lai palēninātu satiksmi, četru joslu brauktuvi, kas ved cauri vecpilsētai, varētu pārveidot par divu joslu brauktuvi – pa vienai joslai katrā virzienā. Un uz ceļa vēl pirms iebraukšanas pilsētā varētu izbūvēt rotācijas apli vai luksoforu.

Vienlaikus pašvaldība saņēma solījumus no ministrijām un “Latvijas Valsts ceļiem” sagatavot aprēķinus par publiskās-privātās partnerības projektu apvedceļam. “Un līdz vēlēšanām valdība varētu pieņemt lēmumu tā darīt,” piebilda Okmanis, vienlaikus atzīstot, ka ceļa izbūvi varētu sagaidīt astoņu gadu laikā.

Foto: Linda Spundiņa/Latvijas radio

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (19)

  1. Slēgšana ir hibrīdkarš. Idiotiska ideja. VDD droši vien domā tapat. Ar sliktiem ierēdņiem jācīnās tos neievēlot, sitot ar ” avīzi” utt.

    4
    3
  2. Var redzēt ievēlēto cilvēku “ģenialitāti”. Vai tad šim kungam jau nav ilga pieredze pašvaldības vadīšanā? Būtu taču jāzin, ka tāpat vien neko aizslēgt nevar.

    Var redzēt, ka vēlēšanas nāk, pēkšņi politiķiem apvedceļš ir aktuālākā tēma.

    8
    4
  3. Un kādi ir varianti? Mani tas transports netraucē- tak kaut kāda dzīvība Bauskā! Citādi jau Bauska vēl aizvien turpina svinēt Covid, viss klusi un mierīgi, tikai Mēmele vēl aizvien turpina plūst.

    5
    4
  4. tagad modē, izskatās, pavadīt laiku tukši pļāpājot un izrādot sevi, pie tam vēl algu saņemot. Viens no muldētājiem, visticamāk demences skarts, nāk ar atziņu par satiksmes slēgšanu tranzītam brīvdienās, tad laikam tā atmiņa galīgi švaka, ja neatceras kaut pirms gadu desmitiem notikušo Mēmeles tilta slēgšanu un Rīgas “melno berešu apciemojumu ” šajā sakarā. Bet otrs gudrītis, laikam pēdējās augstskolā iegūtās zināšanas ministrēšanas laikā “izsējis”, jo par kādiem apvedceļiem var būt runa, ja tilts pār upi tikai viens, bet ja domāts tas, Skaistkalnē, tad , cik dienas izturētu pagājušogad atjaunotais ceļa segums līdz Skaistkalnes tiltam, un kurš maksātu dārgo degvielu liekajam braucienam. Jā, svētīga konference, vismaz redzams, kādus dulburus iedzīvotāji reklāmas apmātībā ievēlējuši par saviem vadoņiem….

  5. Kāda dzīvība Bauskā no tām smirdošajām un dārdošajām fūrēm, kas 24/7 te dragā cauri pilsētai? Tās jau drīzāk to dzīvību te nobendē, jo kurš grib dzīvot rūkoņā un smirdoņā?

    2
    4
  6. Nu, nebūs jums nekāda apvedceļa, saprotiet taču vienreiz! Būs konferences, simpoziji, raksti presē, tukši priekšvēlēšanu solījumi u.tml. – viss tas būs, bet apvedceļa nebūs. Un nekad! Tas nu vienreiz ir skaidrs.

  7. Loti laba doma. Jau sen par to vajadzeja iedomatiest. Braukajot pa LT tur par pilsetu apved celiem jau izskiras padomju laika…nevajag minet miglainus planus, kaut kad. Bauskas, Iecavas iedzivotaji grib dzivot tagad, ne vis miglaina perspektiva turpinat aizvient elpot tranzita atgazu iznesus…un Bauska , paverojot tranzita plusmu pec pusdiena, 1o minutes var saskaitit jau simtiem …piebiedrojos teiktajam. Pedejais Laiks domat par citiem apvedceliem un nevis , kaut kad/ jau no pad. Laikiem par to domaja, sprieda, ta ari neko nepaspeja izspriest/bet tagad…

    2
    2
  8. Un pēc brīvdienām.. pirmdien kolonas ar smagajiem trīskārtīgi brauks!.. Daudzi nezin kas darās uz robežas, kādas kolonnas veidojās kad atļauj braukt.!!!.. Man žēl jūs Baušķiniekus būs!! Un plika Bauska neko nevarēs aizliegt. Tad visā valstī jāpieņ to likumu.

  9. Tie, kuri pieradusi pie pastavigas smirdonas Bauska, un nespej no tas atteikties, ieteiktu aizbraukt uz Jelgavas promenadi un ieelpot svaigu gaisu…

    2
    1
  10. Nākošā ģeniālā ideja, ko varētu piedāvat mūsu vidējā un augstākā līmeņa amatpersonas, varētu būt auto tunelis zem Bauskas. Daļēji tas jau ir iesākts, par ko liecina nenormālais aku skaits ar bedrainajiem vākiem uz A7 un citām ielām

  11. Lūdzu, nekavējoties Bauskas pašvaldībai izveidot maksas apvedceļu kravu transportam.
    – Tas ātri atpelnīsies.
    – Kravinieki ir pieraduši maksāt par ceļiem Eiropā
    – Tas ir risinšjums tagaf, nevis nākotnē kaut kad
    – Nauda uzturēšanai vienmēr būs
    – Investori ātri pieteiksies un varbūt pat maģistrāli uzbuvēs

  12. Promenāde ir speciāli pastaigām paredzēts ceļš. Nu neticu, ka Kalna iela būs promenāde un baušķenieki tā nu cierēs no Mēmeles tilta līdz Mūsas ciematam, un arī vietējie pa to nebrauks. Faktiski jau tā lielākā satiksme ir no Mēmeles tilta līdz autoostai un arī viss. Vecajā Bauskā jau uz šī Kalna ielas posma dzīvokļu tikpat kā nav, tikai tas nelielais Zaļās ielas posmiņš līdz autoostai ar kādām 12 mājiņām kopā pa abām ielas pusēm. Un cik tad to cilvēku pa šo ielas posmu staigā , var jau ( un to arī dara)iet pa citurieni. Tad jau pretīgāka ir tā gruzduma smaka, kas gandrīz regulāri vakaros apņem Bausku ap Dārza ielu un istabā pa katru loga spraudziņu lien iekša, pat logu atvērt nevar.Man pat pie aizvērta loga laužas tā smirdoņa istabā, bet nekas- visu var pārdzīvot.

  13. Fūres nedārd uz gluda asfalta, fūru daudzie riteņi, katrs fūres ritenis uzsit pa akas bedri, akas vāku un tā ir tā dārdoņa. Pareizi sakārtot akas nemaksā miljonus, var pat no vinješu naudas sakrāt.

  14. Cilvēki mīļie, nav fūres vainīgas ka caur Bausku jājiet,.. vienkārši nav citu ceļu,.. maksā fūres ļoti lielu ceļu nodokli un vinjeti. Fūres labprāt apbrauktu pilsētu…

  15. Visiem celtniekiem, remontētājiem utt. līdz šim bija divu nedēļu materiālu piegāde no Eiropas. Ja kaut uz stundu slēgs A7, Latvijas ekonomika nodokļos zaudēs lielas un reāli izrēķināmas summas. Ostas un dzelzceļš ir uz bremzēm un te vēl daži grib pievērt dzīvības ceļu, kas ved arī uz Igauniju.Igauņiem atļauju paprasījāt.

  16. -> Udens
    “Braukajot pa LT tur par pilsetu apved celiem jau izskiras padomju laika…”
    Pateikšu tev baigo joku, arī par Bauskas apvedceļu tika runāts jau PSRS laikā. Bet droši vien tāpat kā tagad, tā arī toreiz neviens neredzēja tam nekādu ekonomisku vai kādu citu pamatojumu.
    Lielākā iespēja uz apvedceļu bija reizē ar RB projektu, bet tā kā tā ietvaros finansējums apvedceļam netika paredzēts.. Tad nekā.

    Tāda globāla apvedceļa vietā, es ieteiktu pašvaldībai skatīties uz iespēju kaut kā tomēr ar RB projekta veicējiem vienoties un topošo tiltu ar kaut kādu nebūt finansējumu uztaisīt par tādu, kur var braukt arī auto. Un tad, piemēram, dzīt smagos kaut kur pie Mūsas ciema nost, pāri tam tiltam un tad atpakaļ uz A7 gar vai caur Jauncodi. Šādu projektu arī PPP varētu pavilkt.

    1
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.