Piektdien, 1. jūlijā, Iecavā tika atklāta ceļojošā vides izstāde “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kura te būs apskatāma līdz 13. jūlijam, un informē iedzīvotājus par topošo “Rail Baltica” dzelzceļa līniju.
“Pašlaik notiek līnijas projektēšana, bet jau nākamajā gadā plānots uzsākt pamattrases būvniecību, lai veidotu jaunu dzelzceļa savienojumu ar mūsu kaimiņiem Lietuvā,” izstādes atklāšanā atzīmēja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Pēc izstādes atklāšanas sekoja Iecavas pilsētas un pagasta iedzīvotāju tikšanās ar “Rail Baltica” projekta pārstāvjiem no RB Rail AS un SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”. Tikšanās sākumā klātesošajiem bija iespēja noklausīties SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētāja Kaspara Vingra prezentāciju par “Rail Baltica” projekta nākamajiem soļiem Iecavas pagastā, sniedzot plašāku informāciju par ekonomiskās attīstības un reģionālas mobilitātes iespējām.
““Rail Baltica” mērķis līdz ar fiziskas dzelzceļa trases izbūvi ir radīt jaunu ekonomisko koridoru. Nākotne paver plašas iespējas dzīves kvalitātes uzlabošanai, investīciju piesaistei un jaunām darba vietām. Ātra sabiedriskā transporta pieejamība piesaistīs jaunus iedzīvotājus, jo gan galvaspilsēta, gan plašāks reģions kļūs daudz sasniedzamāks,” skaidroja K. Vingris. Iecavai un Bauskas novadam kopumā šīs iespējas sevišķi tuvas, jo jau nākamgad plānots, ka Iecavas pusē tiks sākti “Rail Baltica” būvdarbi ārpus Rīgas.
“Šonedēļ Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra izziņoja, ka jaunā finanšu perioda uzsaukumā “Rail Baltica” tiks piešķirts papildu finansējums vairāk nekā 350 miljonu eiro apmērā, daļa no kuriem tiks novirzīts arī projekta pamattrases prioritārā posma būvniecībai, tostarp Iecavā. Šajā prioritārajā trases posmā projektēšanas darbi tuvojas noslēgumam, lai būvniecības priekšdarbus kopā ar citiem projekta partneriem mēs varētu uzsākt jau nākamgad. Novērtējam Iecavas iedzīvotāju aktivitāti un vēlmi iesaistīties, un arī turpmāk nodrošināsim iespējas aktīvai iedzīvotāju un partneru iesaistei,” pastāstīja Kitija Gruškevica, “Rail Baltica” kopuzņēmuma AS “RB Rail” filiāles vadītāja Latvijā.
Satiksmes ministrijas pārstāve Iveta Kamarūte pastāstīja, ka Iecavā viens no pirmajiem “Rail Baltica” būvdarbiem būs Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijas sagatavošana, kam būs nozīmīga loma “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām.
“Rail Baltica” izbūves laikā apkopes punkts Iecavā, kas atradīsies lauku teritorijā 16.5 ha platībā, nodrošinās būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu, kā arī ļaus veikt nepieciešamos sagatavošanās un apstrādes darbus. Pamatā būvmateriālu transportēšanai tiks izmantots dzelzceļš, izbūvējot saslēgumu ar esošo 1520 mm sliežu tīklu.
Būvdarbus pamattrasē plānots veikt pa posmiem – pirmajā posmā veicot darbus dienvidu virzienā no Lietuvas robežas līdz lidostai “Rīga” un Salaspils Intermodālam kravu terminālim. Darbus plānots uzsākt jau 2023. gadā pēc konkrēto posmu būvprojektu apstiprināšanas. Līdz ar būvniecības loģistikas bāzes iekārtošanu, prognozējami tie sāksies ar inženiertehniski sarežģītākajiem objektiem – tiltiem pār Iecavas un Mēmeles upēm.
Pēc “Rail Baltica” pamattrases izbūves Iecavas infrastruktūras apkopes punkta pamatfunkcija būs nodrošināt “Rail Baltica” infrastruktūras – sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu- uzturēšanu. Līdzīgs apkopes punkts plānots Skultē. Pašlaik norit abu šo punktu būvprojekta izstrāde.
Uz “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas Iecavas pagastā plānota arī reģionālā stacija. Atbilstoši prognozētai pasažieru plūsmai, Iecavā paredzēta vidēja lieluma reģionālā stacija, kas atradīsies aptuveni 5 km attālumā no Iecavas centra ar piekļuvi no autoceļa A7 pa autoceļa P92 Iecava-Stelpe.
No iedzīvotājiem tikšanās laikā tika saņemti dažādi jautājumi– par “Rail Baltica” reģionālās stacijas novietojuma izvēli un tās nosaukumu, par plānoto reģionālo pārvadājumu noslogojumu, par veloceļu infrastruktūras izveidi savienojumam ar staciju, par speciālistu sagatavošanas jaunās dzelzceļa līnijas uzturēšanai, kā arī par ietekmi uz A7 autoceļa noslogojumu un citiem jautājumiem.
Pēc pieturas Iecavā izstāde turpinās savu ceļojumu uz Tūju un Salacgrīvu, kā arī citām novadu pašvaldībām, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstādi nodos Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.
Izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu un sadarbībā ar novadu pašvaldībām.
FOTO: Satiksmes ministrija
Reklāma