Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Autobusu šoferu trūkuma «epidēmija» AS «Liepājas autobusu parks»; Bauskas novadā problēmu nebūšot, apliecina «Nordeka»

Aizkraukles novada un Bauskas novada Kurmenes un Valles pagastu iedzīvotājus šonedēļ sagaidīja nepatīkams pārsteigums – AS «Liepājas autobusu parks» nespēja nodrošināt visus sabiedriskā autobusa pārvadājumus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto – Ivars Bogdanovs, “Bauskas Dzīves” arhīvs

6. jūlijā Aizkraukles lotē nekursēja gandrīz 40 autobusu reisi. Aizkraukles novada domei AS «Liepājas autobusu parks» valdes loceklis Māris Ārbergs skaidroja, ka trūkst šoferu. Vairāki atrodas attaisnotā prombūtnē, kas padara par neiespējamu visu nepieciešamo reisu izpildi.

AS «Nordeka» pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Edvards Valdmanis informē, ka Bauskas novadā problēmas ar pārvadājumiem nav gaidāmas. «Bauskā gadu jau strādājam, šoferu štats ir nodrošināts. Cik zinu, citur lielākās problēmas ir saistībā ar pārvadātāja nomaiņu,» tā E. Valdmanis.

Tiesa, izrādās, ka šī pati šoferu «epidēmija» skārusi arī AS «Liepājas autobusu parks» darbību Ogrē un Liepājā. Jāatzīmē, ka savā ziņā tas bija paredzams. Bijušais autobusu pārvadājumu uzņēmuma vadītājs Uldis Kolužs pirms slavenā konkursa pasludināšanas, kurā Autotransporta direkcija (ATD) noskaidroja uzņēmumus, kas turpmāk nodrošinās sabiedrisko autobusu reisus Latvijā, toreiz brīnījās, kāpēc pie ATD durvīm nenotiek autobusu šoferu arodbiedrību mītiņi. Jo situācijā, kad jāprognozē izmaksas deviņus gadus uz priekšu, diez vai konkursa nosacījumos varēs paredzēt vairāk līdzekļu šoferu algām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ziņu aģentūra «LETA» vēsta, ka ATD pieļauj iespēju pārtraukt līgumu ar pārvadātāju AS «Liepājas autobusu parks». Tā trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Viņš skaidroja, ka uzņēmums nespēj izpildīt visus paredzētos reisus sakarā ar šoferu trūkumu.

Foto no “Bauskas Dzīves” arhīva.

K. Godiņš piebilda, ka vēl dienu pirms līguma stāšanās spēkā uzņēmums apliecināja ATD, ka ir nokomplektēts pilns štats, kas nepieciešams, lai sniegtu līgumā noteiktos pakalpojumus, taču pirmajā dienā apmēram desmit šoferu neieradās darbā. AS «Liepājas autobusu parks» nespēja nodrošināt reisus Liepājā, Ogrē un Aizkrauklē, tai skaitā reisu Kurmene–Valle–Rīga.

No 1. jūlija sākta pakalpojumu sniegšana atbilstoši jaunajiem līgumiem divās lotēs. SIA «Tukuma auto» nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus lotē «Jēkabpils, Preiļi, Līvāni», bet «Liepājas autobusu parks» lotē «Ogre, Aizkraukle».

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

ATD konkursā par reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu tīkla daļās «Cēsis» un «Limbaži, Sigulda» uzvarējusī  AS «Nordeka» nespēja sagādāt prasībām atbilstošus autobusus, tāpēc nevarēja šajos maršrutos nodrošināt pakalpojuma sākšanu no 1. jūlija. Šajās tīkla daļās uz gadu noslēgts līgums ar līdzšinējo pakalpojuma sniedzēju AS «Cata».

«Liepājas autobusu parka» atvainošanās un atbildība

Interneta vietnē staburags.lv šodien, 6. jūlijā publicēta Leonīda Krongorna, “Liepājas autobusu parka” valdes priekšsēdētāja atvainošanās vēstule pasažieriem un skaidrojums par to, kā viņi situāciju risina (https://staburags.lv/liepajas-autobusu-parks-jums-atvainojas/)

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Mēs Jums, mūsu pasažieri, atvainojamies par to, ka netikāt laikā uz darbu, nevarējāt aizvest laicīgi bērnus uz bērnudārzu, nepaspējāt uz vilcienu tālākam braucienam, netikāt mājās laikā pie tuviniekiem.

Mēs pārņēmām pasažieru reģionālo pārvadājumu pakalpojuma izpildi Ogres un Aizkraukles reģionos ar 1. jūliju. Pirmajās pakalpojuma sniegšanas dienās savu darbu neesam izpildījuši līdz galam, ir nācies atcelt vairākus reisus.

Sākums mums ir bijis tiešām sarežģīts. Nepieredzējām gaidīto atsaucību, šoferiem piedāvājot darbu un konkurētspējīgāku atalgojumu, nekā pie iepriekšējā pārvadātāja. Vienlaikus uzņēmuma iespēju nodrošināt pakalpojumu ietekmējis neparedzēti lielais darba nespējas lapu skaits uzņēmumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ko mēs darām, lai situāciju iespējami ātri atrisinātu

  • Turpinām aktīvu darbu pie jaunu autobusu vadītāju piesaistes. Aicinām darbā joprojām dīkstāvē esošos un nenodarbinātos šoferus, kas iepriekš apkalpoja Ogres un Aizkraukles maršrutus.
  • Pārkārtojam iekšējos resursus tā, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu plānoto reisu norisi Ogrē un Aizkrauklē, piesaistot autobusu vadītājus no Liepājas un Pierīgas.
  • Tiek palielināta zvanu centra kapacitāte, lai gadījumos, kad notiek reisa atcelšana vai aizkavēšanās, iedzīvotāji var ērti un ātri mūs sazvanīt: Ogrē: 80700004, Aizkrauklē: 80700006.
  • Pašlaik jaunie kases aparāti nepieņem norēķinus ar VISA kartēm — gaidām, kad tiks sertificēti norēķinu aparāti. Jautājums būs atrisināts, vēlākais, līdz 15.07. Vienlaicīgi šobrīd veicam atkārtotu, padziļinātāku darbinieku apmācību ar kases aparātiem.

Visas nepilnības plānojam nogludināt ne vēlāk kā līdz 18. jūlijam.»

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (9)

  1. Gan jau drīz tādas pašas problēmas sagaida arī A/S “Nordeka”. Alga autobusa vadītājam neadekvāti maza. Tā kā tas ir tikai laika jautājums. Ieteikums “Nordekas” vadībai pārāk nesapriecāties…

    13
  2. Ja normāli maksātu šoferiem algu, tad nebūtu problēmas… Par 600-800 uz rokas paši brauciet priekšnieki…

    13
    1
  3. Cik saprotams, tad savulaik vajadzēja norakt visas CATAS un citus vietējos pārvadātājus lai atbrīvotu laukumu Savickim, Šķēlem un varbūt vēl kādam, kā ziņoja mēdiji.Brīnums, ka viņi neko nezināja par gaidāmo karu, enerģētisko krīzi, sankcijām, inflāciju. Viņi pārņēma vietējo pārvadātāju šoferus un cerēja, ka tie būs apmēram kā skolotāji izmaksu ziņā. Tomēr vismaz autobusi ir OK, nevar salīdzināt ar Rīgas blēžu miskastēm, kas vienu brīdi bija ” mistiskā” veidā tikuši pie braukšanas.

    12
    1
  4. mums, jau paldies Dievam, jasaka, Nordeka solida firma, un serviss ok, neviss kaa agrak, kad Lipepajas as, un tie vecie busini , kuri bij pasazieriem jaaiestumj, un ecak vel riteni krita nost, drausmas ))

    10
  5. paši šoferi jau vairākus gadus kā pensijā, bet šoferu dēli amatos gan valsts pārvaldē, gan pašvaldībās. Tāda “politika” pie mums, salīdzinot ar pārējā divām Baltijas valstīm, jebkurā valsts iestādē Latvijā ir vismaz par trešdaļu vairāk darbinieku nekā Lietuvā un Igaunijā.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.