Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskā jūnijā būs aplūkojama “Rail Baltica” īstenošanai veltīta vides izstāde “Ar vienu vilcienu rītdienā”

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar Olaines novada domes priekšsēdētāju Andri Bergu sestdien, 28. maijā, Olainē atklāja ceļojošo vides izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kas iepazīstina iedzīvotājus ar topošo “Rail Baltica” dzelzceļa līniju. Pēc divām nedēļām izstāde būs aplūkojama arī Bauskā, portālu informēja Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Iveta Kamarūte.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Olainē ministrs iepazīstināja klātesošos ar “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas īstenošanas progresu un ieguvumiem. “Pa jaunā dzelzceļa sliedēm kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī reģionālie vilcieni. Arī Olaine būs viena no tām vietām, kur piestās “Rail Baltica” vilciens, dodot jaunas iespējas cilvēku mobilitātei, jaunu iedzīvotāju piesaistei un ekonomiskai aktivitātei. Pašlaik notiek līnijas projektēšana, bet jau nākamā gada beigās plānots uzsākt pamattrases būvniecību,” atzīmēja ministrs.

Izstādes apmeklētāji aicināti saistošā un viegli uztveramā veidā iepazīties ar “Rail Baltica” projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī ar faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.

Pēc pieturas Olainē izstāde turpinās savu ceļojumu uz Bausku, kā arī citām novadu pašvaldībām, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

I.Kamarūte precizēja, ka Bauskā izstāde tiks iekārtota Bauskas Rātslaukumā un būs aplūkojama no 10.jūnija, kad plānota tās oficiālā atklāšana ar satiksmes ministra dalību.

Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

Foto: Satiksmes ministrija

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz Latvietis Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (8)

  1. Tracināt jau sāk viens ministrs aizskrien uz Skaistkalnes baznīcu, otrs tūlīt skries uz Bausku, lai tikai spalvas spodrinātu uz vēlēšanām. Varbūt tos solījumus jāpārstāj bārstīt un kādreiz jāpadara arī kāds darbs? Nu ko Linkaitis varēs atkal paspīdēt par apvedceļu un vienu joslu Bauskā.

  2. Un es domāju, ka ministrs raks pirmo lāpstu dzelzceļa zemes – bet te tikai būs bildes ar zīmi === MŪSU PAAUDZE DZĪVOS KOMUNISMĀ=== atvainojos – mūsu paaudze brauks ar vilcienu… Kas sāks darbu? Reālu ar lāpstu? Un nevis datorfoto?

  3. Nu ministra kungam jāpazīmējas,kur vien var un kā to prot. Tik baušķi varētu saņemties un Rātslaukumā kārtīgi ministru pakratīt,kad tad te kādas pārmaiņas būs un ne jau sasodītā viena josla.

  4. Sit kaut nost, nesaprotu, kāda man kā baušķeniekam daļa par to vilcienu? Es no Bauskas pa tām sliedēm varēšu uz kaut kurieni aizbraukt, taču ka nē. Tāpēc kaut kāds tu Linkaits ar savu vilcienu pie vienas vietas, lai necer ka par viņu un viņa kliķi kāds te vēlēs. “Paldies” par Bauskas apvedceļu, Rīgas kundziņ.

  5. Sit vai nesit nost, bet kā Tu nesaproti, ka Bauska būs viena no tām vietām, kur piestās “Rail Baltica” vilciens, JO pa jaunā dzelzceļa sliedēm kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī reģionālie vilcieni. Tikai stacija gan neatradīsies Bauskā, bet šķiet ka Grenctālē.

  6. Gribu redzēt kā tur kursēs gan reģionālie, gan starptautiskie, ņemot vērā, ka starptautiskie būšot ātrie, bet mums reģionāli tak gliemeži brauc. Ne tur apsteigšanas vietas, ne tur reģionālās pieturas saplānotas RB ietvaros. Pēdējā runa bija tāda, ka pašvaldības pašas to dara un būvē, saskaņojot ar RB. Bet te pārsteigums – ES nauda jau sadalīta, pašvaldībai (nu vismaz Bauskas) tādas naudas nav, ko nu?
    Un arī īsti neredzu jēgu reģionālajai pieturai, ja tā nobāzta ellē ratā laukā ārpus apdzīvotas vietas, kur nav ieplānots ne normāls piebraucamais ceļs, ne, piemēram, park and ride tipa risinājums, nekā.

    Pilnīgi tāpat kā uz iepriekšējām vēlēšanām, vēsture atkārtojas 1:1 – uzreiz ir runas i par RB, i par apvedceļu, nu tik viss būs, nu tik visiem viss būs forši.

  7. Ja dzelzceļu projektēs un būvēs tāpat kā mūsu autoceļus, tad pa to brauks ar 70 km ātrumu. Uz lidostu. Virs 160 km Latvijā daudzās vietās dzelzceļam esot nepieciešama pāļu pamatne. Piemēram kūdrājos. Latvijā autoceļu būvniecībā ignorē ūdens faktoru, pielieto neatbilstošus ceļu materiālus un tehnoloģijas, nav garantijas vismaz uz desmit , divdesmit gadiem, droši vien tas pats būs dzelzceļa gadījumā.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.