Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novads apsver iespēju apvienot abas speciālās skolas

Ņemot vērā Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) rosinājumu samazināt speciālās izglītības iestāžu skaitu, Bauskas novadā izskata iespēju apvienot Zālītes speciālo pamatskolu un Pamūšas speciālo pamatskolu, aģentūrai LETA pavēstīja pašvaldības Izglītības nodaļas vadītāja Vija Ieleja.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pašvaldības Izglītības, kultūras, sporta un sabiedrības labklājības departamenta vadītāja Antra Ozoliņa skaidroja, ka pašvaldība ar Izglītības nodaļas un domes vadību pirms četriem mēnešiem par IZM plāniem tikusi informēta. Bijusi runa par skolu apvienošanu.

Ieleja skaidro, ka, kamēr nav zināmi kritēriji, pēc kā skolu tīklu organizēt, tikmēr vēl nekas nenotikšot. Ieleja saskata iespēju abas skolas apvienot vienā izglītības iestādē. “Nav tā, ka šādas reformas notiek reti. Piemēram, pirms laika reorganizēja Iecavas internātpamatskolu par pamatskolu,” sacīja Ieleja.

Jau ziņots, ka IZM rosina vēl par desmit skolām samazināt speciālās izglītības iestāžu skaitu, liecina ministrijām un sociālajiem partneriem saskaņošanai nodotais IZM izstrādātais informatīvais ziņojums “Par speciālās izglītības iestāžu tīkla izvērtējumu”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sešu gadu laikā speciālās izglītības iestāžu skaits samazinājies no 60 speciālās izglītības iestādēm 2015./2016.mācību gadā līdz 43 speciālās izglītības iestādēm 2021./2022.mācību gadā, teikts ziņojumā.

IZM ziņojumā secina, ka jaunas speciālās izglītības iestādes nav veidojamas. Izvērtējot speciālās izglītības iestādes pēc izvirzīto kritēriju kopuma, IZM saskata, ka Kurzemes reģionā no astoņām speciālās izglītības iestādēm būtu attīstāmas sešas. Dienvidkurzemes novadā no Padures un Mežupes pamatskolām būtu veidojama viena speciālās izglītības iestāde, primāri nodrošinot piemērotas telpas ar atbilstošu infrastruktūru un vides pieejamību.

Liepājā, Saldus, Tukuma un Kuldīgas novados būtu saglabājamas un attīstāmas līdzšinējā Liepājas Līvupes speciālās izglītības iestāde-attīstības centrs, Kalnsētas pamatskola, Tukuma novada speciālās izglītības iestāde un Viduskurzemes pamatskola-attīstības centrs. Talsu novadā Upesgrīvas pamatskola būtu saglabājama un attīstāma, ja tās īstenošanas vieta līdzšinējās īstenošanas vietā Uguņciemā, Vandzenes pagastā, Talsu novadā, tiktu organizēta tuvāk novada administratīvajam centram, nodrošinot piemērotas telpas un vides pieejamīb, norāda IZM. Savukārt, izvērtējot Ventspils novada Annahites pamatskolas darbību, ministrijas saskata, ka tās turpmākā darbība nav attīstāma.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Zemgales reģionā no astoņām speciālās izglītības iestādēm būtu saglabājamas sešas. Dobeles, Jelgavas, Aizkraukles un Jēkabpils novadā būtu saglabājamas līdzšinējās Bērzupes speciālā pamatskola, Lielplatones pamatskola-atbalsta centrs, Kokneses pamatskola-attīstības centrs un Antūžu pamatskola. Savukārt Bauskas novadā no Zālītes un Pamūšas speciālās pamatskolas būtu izveidojama viena speciālās izglītības iestāde ar atbilstošu infrastruktūras, telpu, materiāltehniskās bāzes nodrošinājumu un vides pieejamību.

Ņemot vērā, ka Jelgavā ir divas speciālās izglītības iestādes – Jelgavas pamatskola “Valdeka”-attīstības centrs un Jelgavas Paula Bendrupa pamatskola, izvērtējot abu speciālās izglītības iestāžu darbību, kā arī Jelgavas pamatskolā “Valdeka”-attīstības centrā īstenotās izglītības programmas un normatīvajā regulējumā noteikto par attīstības centra statusa piešķiršanu, IZM saskata, ka attīstāma būtu Paula Bendrupa pamatskola, savukārt attīstības centram būtu maināms izglītības iestādes tips.

Vidzemes reģionā no 11 speciālās izglītības iestādēm būtu saglabājamas sešas, uzskata IZM. Gulbenes, Limbažu un Madonas novados būtu saglabājamas Sveķu internātpamatskola, Limbažu novada speciālā pamatskola un Dzelzavas speciālā pamatskola. Atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem, Cēsu novadā būtu atbalstāma Aleksandra Bieziņa Raiskuma pamatskolas attīstība, savukārt Cēsu Bērzaines pamatskolas-attīstības centram būtu jāmaina izglītības iestādes tips no speciālās izglītības iestādes uz vispārizglītojošo izglītības iestādi, bet Spāres pamatskolas darbība būtu pārtraucama. Vienlaikus ministrija, izvērtējot Smiltenes novada speciālās izglītības iestāžu darbību saskata, ka Gaujienas pamatskola būtu attīstāma, bet Smiltenes novada speciālās pamatskolas darbība būtu pārtraucama.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt Valmieras novadā būtu saglabājama un attīstāma Valmieras Gaujas krasta vidusskola-attīstības centrs, bet Ziemeļvidzemes pamatskola būtu jāreorganizē, to pievienojot Valmieras Gaujas krasta vidusskolai. Atbilstoši Ogres novada virzītajai vīzijai – attīstīt iekļaujošas izglītības iespējas novada izglītības iestādēs -, ministrija, atbalstot šādas vīzijas virzību, saskata, ka Valdemāra pamatskolas darbība būtu pārtraucama.

Saskaņā ar ziņojumu Latgales reģionā no sešām speciālās izglītības iestādēm būtu attīstāmas piecas. Līvānu novada Rudzātu speciālās pamatskolas, Augšdaugavas novada Medumu speciālās pamatskolas, Rēzeknes novada speciālās pamatskolas un Daugavpils Stropu pamatskolas-attīstības centra darbība būtu turpināma un attīstāma. Izvērtējot Krāslavas novada Aleksandrovas pamatskolas darbību, atbilstoši ministrijas izvirzītajiem kritērijiem, tās turpmākā attīstība būtu atbalstāma, ja speciālās izglītības iestādei tiek nodrošināta mācību procesa īstenošanas vieta sociāli aktīvā vidē ar attīstītu infrastruktūru.

Savukārt Rēzeknes novada pamatskolai-attīstības centram, ņemot vērā neatbilstības izglītības iestādes darbībā un normatīvajā regulējumā, izglītības iestādes tips būtu maināms uz vispārizglītojošu izglītības iestādi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pierīgā un Rīgā būtu saglabājamas līdzšinējās desmit speciālās izglītības iestādes, proti, Jūrmalas pilsētas pamatskola, Gaismas pamatskola Ropažu novadā un Rīgā – Rīgas 1.pamatskola-attīstības centrs, Rīgas 2.pamatskola, Rīgas 3.pamatskola, Rīgas 4.pamatskola, Rīgas 5.pamatskola-attīstības centrs, Rīgas Daugavas pamatskola, Rīgas Ēbelmuižas pamatskola, Rīgas Strazdumuižas vidusskola-attīstības centrs.

Veidojot IZM vīziju par speciālās izglītības iestāžu tīkla pilnveidošanu, jāņem vērā, ka 2022./2023.mācību gadā IZM amatpersonas turpinās apmeklēt pārējās 22 speciālās izglītības iestādes un veiks sarunas ar to dibinātājiem, lai veicinātu iekļaujošas izglītības nostiprināšanu katras pašvaldības administratīvajā teritorijā un veidotu mūsdienām atbilstošas un kvalitatīvas speciālās izglītības iestādes, norāda IZM.

Valdība plāno IZM uzdot līdz šā gada 31.decembrim turpināt sarunas ar dibinātājiem, lai izvērtētu speciālās izglītības iestāžu turpmākās attīstības iespējas, liecina ministrijām un sociālajiem partneriem saskaņošanai nodotais IZM izstrādātais informatīvais ziņojums “Par speciālās izglītības iestāžu tīkla izvērtējumu”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz saule Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (14)

  1. Piemēram, Montesorī no pirmās līdz 9. klasei, pilnas slodzes psihologs, sporta infrastruktūra, dažādu sporta veidu treniņu grupas Bauskas novada bērnu un jaunatnes sporta skolā, paralimpiskās kustības veicināšana, smilšu, mākslas terapija, Bauskas interešu izglītības iestāžu, slimnīcas rehabilitācijas piedāvājuma pieejamība ikdienā. Vienkārša cieņa, nevis kliegšana, noniecināšana un apsaukāšana.

    2
    2
  2. Organizējot pasākumus, visu bērnu iesaiste, nevis kā Pamūšā «Latvijai – 100» koncertā daļa bērnu un skolotāju pasākuma laikā atradās klasēs, jo zālē it kā nepietika vietas. Kaut gan bija pārdesmit brīvu vietu, tomēr piekrītu, ka sarīkojumu telpa ir par mazu. Mācību iestādes vadības pārstāve toreiz sacīja: «Var taču klasēs arī pasvinēt!» Saprotu, Jūs droši vien sēdējāt zālē un priecājāties par sava lolojuma priekšnesumu, bet manējais kopā ar citiem un klases audzinātāju palika aizdurvē. Viņiem arī gribējās tur būt! Vai tā bija izredzēto atlase, kas no bērniem uzstāsies un, kas no skolotājiem varēs baudīt sarīkojumu? Laikam jau valsts un mūsu pašvaldības līmenī iekļaujošā izglītība palikusi aizdurvē! Mīļā, Pamūša, šādi un līdzīgi gadījumi pašapziņu pazemina, nevis ceļ.

    4
    2
  3. Paldies,dieviņam,mans bērns šāda tipa skolā nav mācījies(nekas personīgi). Ieteikums,ar visām šīm prasībām griezties novada domē,jo skola viena nevar izlemt šo visu īstenot,diemžēl -finansējums……

    2
    1
  4. Pagaidām nav. Dzīve gara, kūleņus met. Ja ne bērns, vēl mazbērniem var nākties. Tā jau ierasti, kamēr pašam nevajag, šķiet nesvarīgi.

  5. Kas ir speciālā skola??? Debīlā, atpalikušo skola…. daudziem būs pārsteigums, tur mācās arī normāli bērni, jo kāds redzot bērna vecākus, kam nav naudas vai bērna uzvedību, aizsūta uz speciālo skolu.. Sodīt vajag tos pedagogus, kuri aizsūta tur…. Uz to skolu jāsūta izlutinātos bērneļus, kas neciena skolotājus…

    7
    1
  6. Nu ne jau velti viena otra aizlaidās uz citu skolu.Nabaga bērni,tā jau viņiem dzīvē smagi un tagad vēl ķersies klāt pašvaldība.Renovācija sen bija vajadzīga.Kauna nav pašvaldībai.

  7. Arī bērnu ar īpašām vajadzībām cilvēktiesības ir spēt izmantot interešu izglītības un rehabilitācijas iespējas pilsētā. Pašlaik Pamūša un Zālīte ir nomaļās vietās, līdzīgi geto, prom no sabiedrības acīm. Pamūša vispār – konvencionāli apsaimniekotu tīrumu vidū! Bauskas un savulaik Iecavas pašvaldības 30 gadu realizētā politika liedz jau ceturtajai skolās mācības sākušajai paaudzei pilnvērtīgi attīstīties, sasniegt savu spēju maksimālo rezultātu. Deputāti, Jūs gremdējat nodokļu maksātājus! Gan pašreizējos, kuru ģimenēs aug invalīdi, gan bērnus ar īpašām vajadzībām, no kuriem daļa būs nodokļu maksātāji, un viņu nākotnes saimes. Kāpēc viņiem visu laiku jāsamierinās? Beidziet taču celt savus lielos sapņus uz slimākās un vājākās sabiedrības daļas rēķina! Tas nav ētiski, bet pretīgi! Tā tas bija Bauskā ar baseina celtniecību. Lai uzceltu mega projektu, līdzekļi lielākoties tika rasti, apgriežot sociālo jomu. Kaut nu invalīdi un maznodrošinātie tagad uzlabojumu arī tik ļoti izmantotu! Tā tas bija, kad Rundāles novada Dome nedeva iespēju Bauskas novadam pārņemt atpakaļ speciālo bērnudārzu “Saulespuķe”, lai Bērzkalnu iedzīvotāji varētu palaist atvases tuvumā esošā dārziņā, bet invalīdiem nebūtu jebkuros laika apstākļos ziemā jāiet kājām no pilsētas vai, piemēram, māmiņai ar asistenti jāstumj divatā ratiņos bērnu ar īpašām vajadzībām.

    1
    1
  8. Pamūšā skaista vide un labi pedagogi,ēkas vecas,bet koptas.
    Nekas tūlīt vedīsiet bērnus vēl tālāk,bet cik debilam jābūt cilvēkam,lai par geto sauktu.
    Lai Dievs tev piedod,nenormālā!
    Rokas un mēli pievaldi attiecībā uz slimiem bērniem un cilvēkiem.

    1
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.