Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Uzsildi bateriju un brauc. Elektroauto īpašnieks dalās pieredzē, pārvietojoties ar elektromobili ziemā

Redzēs, kādu dziesmu jūs ziemā dziedāsiet, – tā iekšdedzes spēkratu īpašnieki mēdz vīpsnāt par tiem, kuri iegādājušies elektroauto. ”Man tieši ir labāk,” uzskata ”VW Id4 GTX” īpašnieks Guntars Brušs, ziņo laikraksts “Kurzemes vārds”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savu elektrisko folksvāgenu ar valsts atbalstu viņš iegādājās aizvadītajā vasarā. ”Es jau tikai mācos, ko un kā darīt,” viņš uzsver, taču ar savu elektroauto ir ļoti apmierināts. Starpība attālumam, ko var nobraukt ar pilnu uzlādi, esot 100 kilometru. “Vasarā varu nobraukt ap 400 kilometru, ziemā – 300. Pie tā pierod. Baterija iet uz beigām, tad pieliec un uzlādē,” saka Guntars.

Ikdienas braukšanas paradumus tāpēc viņš neesot mainījis. Visu dienu uz riteņiem nepavadot, ja kādam baterija mazāka, tad droši vien vairāk jūtams, ka divu simtu vietā var nobraukt vien simtu.

Neesot tiesa cilvēku stāstītais, ka ziemā elektroauto ne atkausēt, ne piesildīt. ”No rīta mosties, piespied ne tikai kafijas aparāta pogu, bet arī telefona aplikāciju, iedarbinot auto. Kad ej ārā, mašīna ir silta, logi atkusuši. Funkciju var iestatīt arī automātiski. Elektromašīnai to pat prasās darīt, jo jāuzsilda baterija,” viņš norāda. Tam nepieciešamas kādas 20 minūtes.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Guntaram liekas, ka uzsilde noēd ļoti maz. ”Braucot nemanu, ka kaut kas būtu diži nokrities no rīta sildīšanas. Varēsi pat nobraukt vairāk kilometru, nekā tad, ja kāpsi aukstā mašīnā ar aukstu bateriju,” saka īpašnieks. Rekuperācijas režīmā braukt ziemā esot pat vieglāk. ”Ar parastu mašīnu jādomā, kā bremzēt, bet ar šo – atlaid gāzi, un pati no sevis jau stājas,” teic G. Brušs.

Pētniecības darbus par to, cik papildu kilometru no bremzēšanas sakrājas, viņš gan neesot veicis.

Uzlādes cenas atkal esot mazliet nokritušās, braukt ir izdevīgi. Braucot lielāku attālumu, maršrutā jāierēķina laiks un uzlādes iespējas, saplānojot, kur, piemēram, paēdīs, kur pastaigāsies, kamēr mašīna gatava braukt tālāk. ”Domāju, ka tā ir nākotne,” pauž Guntars un cer, ka, augot elektroauto skaitam, būs arī vairāk uzlādes vietu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzziņai

Kas jāņem vērā, braucot ar elektroauto ziemā

– Ieslēdziet salona apsildīšanas funkciju, pirms no rīta atvienojat mašīnu no elektrības padeves. Apsildot salonu, kamēr auto ir pievienots uzlādes portam, tas ņems elektroenerģiju no padeves, ne akumulatora.

– Baterijas uzlādēšana ar rekuperācijas palīdzību ir atkarīga no kinētiskās enerģijas daudzuma, proti, no tā, cik intensīvs ir palēninājums bremzēšanas laikā, un no tā, cik ilgi tas turpinās. Tiem, kuri vēlas maksimālu rekuperācijas efektu, ir jābremzē ar daļēji nospiestu bremžu pedāli un kopumā jāizvairās no straujas ātruma samazināšanas, kur tas ir iespējams, lai bremzēšanas laikā zaudētu mazāk enerģijas un nobraukuma rezerves.

– Lielai daļai elektroauto akumulators atrodas zem automašīnas, kas nozīmē, ka to smaguma centrs atrodas zemāk. Šī specifiskā īpašība nodrošina elektromobiļiem labāku saķeri, tāpēc tie būs ērtāki braukšanai pa sniegotu ceļu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

– Vienlaikus jāatceras, ka vairums elektroauto ir smagāki par automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, tāpēc, braucot pa apledojušu ceļu, jāizvēlas mazāks braukšanas ātrums, jo auto varētu būt grūtāk manevrējams.

– Lai arī elektroauto ir mazāk kustīgu detaļu un tehnisko šķidrumu, viens no elementiem, kuram aizvien ir nepieciešama regulāra apkope, ir bremžu sistēma. Arī stūres sistēmai, gaisa kondicionierim un riteņu diskiem nepieciešama apkope. Kopumā vispārējā tehniskā pārbaude šiem transportlīdzekļiem ir jāveic ar līdzīgiem intervāliem kā iekšdedzes dzinēja automašīnām.

Avots: ”Moller Auto”

Foto: (Foto: Egons Zīverts/”Kurzemes vārds“)

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (4)

  1. miskastes ne mašīnas,ja naudu nav kur likt lai pērk….par bērnu mašīnu saucu tās teslas…mans mazdēls pa māju braukā ar tādu,bet mazāku.Aklumātori vienādi abi jāuzlādē..

    3
    1
  2. Reklāmraksts?
    Īstenībā elektroauto specifiskām ikdienas gaitām un apstākļiem der tīri labi. Vai kā rotaļlieta.

  3. Interesanti, ka mans pirms dažām dienām ierakstītais komentārs ir dzēsts. Par to bateriju švako darbību aukstumā, uzlādes iespējām un nobrukšanu- akumatoru nomaiņas dārdzību. Nepatīk reklāmrakstam patiesi komentāri? Cik negodīgi pret citiem cilvēkiem!!!

  4. Mūsdienu autiņiem ziema nav problēma, jo mums īsta ziema nemaz nav. Dienas kad būtu virs -20 šogad piemēram man šķiet vispār nebija. Mums ir samērā pateicīgs klimats elektrovāģiem, jo nav pārāk karsts un nav arī pārāk auksts. Pat ja ārā ir -20 un vairāk – vienkārši samazinās par 1/3 attālums, ar to vnk jārēķinās. Degvielas autiņiem arī salā patēriņš pieaug, un? Ar to rēķinās.
    Protams ir atšķirība braukšanā – tā ir jūtami patīkamāka kā ar parasto auto, viss klusu, līgani. Būtībā jābrauc tikai ar vienu pedāli – gāzi. Uzstāda adekvātu rekuperācijas stiprumu un brauc gan ārpus pilsētas un pilsētā, neizmantojot bremzi. Uz šosejas vispār super – uzliek smart cruise un nekas nav jādomā, distance automātiski ieturās, stūre piekoriģē joslā – vnk ideāla atpūta.
    Ja ir privātmāja, vispār super, nav jābrauc benzīntankos vispār.
    Štelle ar auto uzsildīšanu no rīta ir super.
    Man personīgi nav kur piesieties un neredzu, kur degvielas auto būtu labāks.
    Rīgā ideāli – nav stresa par parkingu, brauc kaut Vecrīgā.
    Ja vēl to sakombinē ar saulīti, tad vispār maksimums efekta – var teikt rullē pa brīvu.
    Raudāt par akumulatoru bačas maiņu ir smieklīgi. Garantija ir 8 gadi. Uz ielām vēl rullē pašas pirmās paaudzes autiņi kam ir 10 gadi …
    Bet nu protams, ka kategorisks viedoklis ir tiem, kuriem nav pieredze, bet viena tante teica.

    1
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.