Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Izsludināts iepirkums par gājēju un velosipēdistu infrastruktūras priekšizpēti maršrutā Bauska-Rīga; nākamgad notiks izpēte Iecava-Jelgava

Priekšizpēte šogad plānota sešiem galvenajiem mikromobilitātes infrastruktūras maršrutiem, informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto:skaties.lv

Tostarp LVC ir izsludinājusi iepirkumu par potenciālās gājēju un velosipēdistu infrastruktūras trašu priekšizpēti nacionālas nozīmes velosatiksmes savienojumiem Ķegums-Rīga, Bauska-Rīga un Dobele-Rīga.

Plānots, ka priekšizpēte tiks veikta 2022.-2023.gadā atbilstoši Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātajā informatīvajā ziņojumā “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību” izvirzītajām prioritātēm.

Pērn sākta trašu priekšizpēte maršrutos Carnikava-Rīga, Saulkrasti-Rīga un Valmiera-Rīga, kas šogad noslēgsies. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tādējādi šogad notiks darbs pie sešiem no desmit galvenajiem mikromobilitātes infrastruktūras maršrutiem, kas informatīvajā ziņojumā noteikti kā viena no prioritātēm, norāda LVC pārstāvji. 

Maršrutiem Tukums-Rīga, Jelgava-Iecava, Jēkabpils-Līvāni un Rēzekne-Ludza izpēte notiks nākamajos gados.

Patlaban gājēju-velosipēdistu ceļu iespējamās trases nosauktas orientējoši, definējot virzienus, bet precīzāks trašu izvērtējums un apjoms tiks noteikts trašu priekšizpētēs, skaidro LVC pārstāvji. Tajās tiek noskaidrots arī būvējamās infrastruktūras novietojums, tostarp piegulošo zemju robežas, nepieciešamās papildu zemju platības, infrastruktūras tips, plānotās izmaksas, kā arī apzināti iespējamie sarežģījumi, lai turpmāk lemtu par labāko trases novietojumu. 

Prioritātes gājēju un velo ceļu attīstībā noteiktas, ņemot vērā LVC veiktā pētījuma par velosatiksmi un velosatiksmes infrastruktūru nacionālā mērogā datus. Galvenie mikromobilitātes infrastruktūras maršruti savieno blīvāk apdzīvotas vietas ar vairāk nekā 5000 iedzīvotājiem.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (8)

  1. Tur nav ko pētīt.Būtu daudzjoslu maģistrāles tad varbūt.Jebkura garāmjoņojošā fūre ieraus velosipēdistu zem riteņiem.Kārtējais nesaimnieciskais naudas izšķērdēšanas projekts tikai tādēļ lai parādītu nekam nevajadzīgo ierēdņu lietderību.Sak kaut ko jau dara.

    4
    1
  2. šis ir kaut kas neloģisks pat bērnudārza līmenī. Kurš uz darbu brauks rīga – bauska? ar velosip/edu!!!!!!!!!!!!!! Nu labi, code un iecava, bet nav tur tādas apdzīvotības, lai taisītu ko. tādā mērogā. izķēzīta nauda.

    4
    1
  3. Neticēsiet, bet ir dīvaiņi, kuri brauc uz darbu ar velosipēdu. Gan no Iecavas uz Rīgu, gan no Ķekavas, utt.
    Bauska nav pasaules naba. Beidziet būt provinciāli.

    3
    1
  4. ja ,Koļan, tu šajos šosejas posmos arī redzi kādu velosipēdistu, tad nebūtu jāapgalvo, ka katru dienu viņš veic tos vismaz 20 vai pat 40 km turp un atpakaļ, tātad 40 un 80 km dienā, ko diez vai treniņos ikdienā veic pat pieredzējuši sportisti. Diez, kāds strādnieks tu būsi, pēc 40 km veikšanas vismaz pirmajā stundā un pēc darbdienas vēl 40 km atpakaļ ko teiks tava sieva?

    1
    1
  5. Tā jau ir katra darīšana, kā un ar ko viņš pārvietojas, taču, vai drīzāk nebūtu jāpēta, kā uzlabot ceļa drošību auto braucējiem, kuri uz šī ceļa sastāda 99,9999 procentus.

  6. Stāsts par prioritātēm valstī un tās mazajās māsās pašvaldībās. Vienmēr priekšplānā izvirzās visnenozīmīgākie jautājumi, un tiem vienmēr atrodas nauda.

    2
    1
  7. Noziedzīga naudas dedzināšana ir veloceļš Bauska- Rīga. Loģiski būtu Rīga- Baldone. A7 vajag divas joslas nevis veloceļu. Turklāt bijušais apcedceļs no Iecavas uz Rīgu ( uz Vecumnieku ceļu) jau tiek reāli lietots kā veloceļš , ko izmanto sportiskas un zaļas personas. Ceļš interesants, svaigs gaiss, mežs. Ja kāds domā, ka piem. celtnieks ar riteni brauks uz Rīgu strādāt, tad viņam jāapmeklē psihiatrs. Veloceļu derētu uz Mežotnes, Rundāles pili “pa leju” gar Lielupi, gar Ziedoņiem, pie Mežotnes stacijas blakus ir viesu māja, biznesam pluss, Ceplim pretī varētu uztaisīt plezīra prāmi vai ko tamlīdzīgu. Būtu relatīvi lēti, labi skati, svaigs gaiss. Un kā prātnieki iedomājas Rīgas veloceļa šķērsojumu ar Rail Baltica? Jābūvē miljonu tilts? Būvējot Rail Baltica būs kaut kādi tehnoloģiskie ceļi būvdarbu veikšanai, varbūt tie dabiski izveidosies par kaut ko pēc darbu beigām. Vēl būtu jāpiezīmē, ka veloceļi meža zonās varētu paaugstināt grandiozu meža ugunsgrēku izcelšanos, kā Grieķijā, ASV. Un kas vispār brauks uz Rīgu plus 35 grādos vai pa tumsu, vai pa ledu?! Pilnīgs idiotisms!

  8. Ja analizē plānotos veloceļus, tad laikam tiek prognozēts, ka nākotnē Latvija būs sarāvusies līdz 100 km rādiusam ap Rīgu, būs galēja nabadzība un iedzīvotāji pensijas vecumā brauks ar riteni uz Rīgu pie ārsta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.