Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Izvērtēšanai nodos ceļa «Priedītes – Mežotnes stacija» pārbūves projektu

Bauskas novada domes sēdē 14.martā deputāti atbalstīja projekta  «Pašvaldības autoceļa B7 «Priedītes – Mežotnes stacija» pārbūve (1806 m) posmā no 0,0. km līdz 1,806. km» pieteikuma nodošanu izvērtēšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM). Īstenojot projektu, tiktu veikta pašvaldības autoceļa pārbūve 1806 m garumā, caurteku un drenāžas pārbūve, ceļa pamatnes izbūve un dubultā virsmas apstrāde, informē Artūrs Dulbe, pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Ilustratīvs attēls no lvceli.lv arhīva.

Viņš atklāj, ka Bauskas novada pašvaldība 3.martā saņēma VARAM vēstuli ar aicinājumu pašvaldībām iesniegt investīciju projektu pieteikumus atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 22. februāra noteikumiem Nr. 143 “Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā 2022. gadā tiek izvērtēti un izsniegti valsts aizdevumi pašvaldībām „Covid-19” izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai”. Šajā projektā pašvaldībām ir iespējams saņemt valsts budžeta aizdevumus investīciju projektu īstenošanai.

Pašvaldības autoceļš B7 “Priedītes – Mežotnes stacija” (turpmāk – autoceļš)  savieno valsts autoceļu  V1034 – “Bauska – Priedītes” ar P103 “Dobele – Bauska” un starptautiska mēroga tūrisma galamērķus – Rundāles pili un Bauskas pili. Abi tūrisma objekti izceļas ar augstu apmeklējuma intensitāti, īpaši vasaras sezonā.

Kā skaidro pašvaldībā, autoceļš izmantojams kā alternatīva noslogotajam autoceļam P103 “Dobele – Bauska” maršrutā Bauska – Pilsrundāle. Autoceļam ir zema autotransporta plūsmas intensitāte, kas ļauj to ērti izmantot ekotūrisma cienītājiem – velobraucējiem un gājējiem, piedāvājot drošu alternatīvu, jo valsts autoceļš “P103 Dobele – Bauska” intensīvās autotransporta plūsmas dēļ ir neērts un nedrošs izmantošanai minētajām mērķa grupām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Autoceļš ir ar grants seguma virsmu, vairākos posmos stipri izskalots un bez ceļa pamatnes kārtas. Autoceļa virsmā atsegti lielie laukakmeņi, kas bijuši iestrādāti ceļa seguma pamatnē, līdz ar to ir grūti izbraucams un nav iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu, atbilstoši Latvijas Valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Autoceļa pilnvērtīgai izmantošanai nepieciešama pārbūve.

Projekta kopējās būvdarbu izmaksas aprēķinātas 255 322,23 eiro apmērā ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN), autoruzraudzība 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas  11 603,90 eiro, kas kopā sastāda 267 773,13 eiro. Projekta apstiprināšanas gadījumā Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējumu 2022. gadā sastādītu 25 374,62 eiro no Bauskas novada pašvaldības 2022. gada budžeta programmas “Līdzfinansējums Eiropas Savienības fondu un citiem projektiem” paredzētajiem līdzekļiem, savukārt 2023. gadā būtu nepieciešami 25 374,62 eiro, kuri tiktu ieplānoti Bauskas novada pašvaldības 2023. gada budžetā, skaidro pašvaldībā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.