Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Jūlija beigās plāno joslu samazināšanu Kalna ielā Bauskā

Jūlija beigās pēc satiksmes organizācijas maiņas projekta izstrādes Kalna ielai varētu sākt šī projekta īstenošanu, samazinot braukšanas joslas Kalnā ielā, informēja Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šobrīd noslēgts līgums ar projektētāju par satiksmes organizācijas maiņas projekta izstrādi, kas būšot gatavs jūlija beigās. Pēc tā varēšot sākt ielas joslu samazināšanu. Okmanis skaidro, ka Mēmeles ielas rotācijas apli vēl neizbūvēs, bet veidos pagaidu rotācijas apli. Plānots, ka tiks samazinātas braukšanas joslas taisnā virzienā. Kreisais pagrieziens būtu iespējams. 

Okmanis uzskata, ka sastrēgums neveidosies liels, kā piemēru ņemot Iecavu, kur jau ir izveidota viena braukšanas josla ar iespēju nogriezties pa kreisi no atsevišķas joslas.

“Mērķis ir padarīt iedzīvotājiem drošu pilsētu. Smagās automašīnas pilsētai cauri izbrauks lēnāk nekā līdz šim. Gribam novērst to, ka automašīnas caur vecpilsētu uzņem ātrumu,” skaidro Okmanis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Slēgto joslu vietā pagaidām neesot plānots ierīkot autostāvvietas, jo tas paredzētu barjeru pārkārtošanu, un pasažieriem, kas automašīnas novietotu stāvvietā, nebūtu iespējams no automašīnas izkāpt.

Bauskas apvienības pārvaldes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis skaidro, ka satiksmes organizācijas maiņas mērķis ir uzlabot drošību iedzīvotājiem un padarīt ielu pieejamāku gājējiem.

Plānots samazināt joslu skaitu uz Mēmeles tilta, jo arī VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) plāno sašaurināt joslu skaitu no krustojuma ar Kalna, Draudzības un Mežotnes ielu līdz krustojumam ar Mēmeles ielu, skaidro Gurkovskis. Draudzības, Kalna un Mežotnes ielas krustojumā, braucot no un uz Rīgas pusi, katrā pusē Kalna ielai būšot joslas ar iespēju tikai nogriezties pa kreisi, attiecīgi uz Draudzības vai Mežotnes ielu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Gurkovskis pauž, ka LVC plānojot to realizēt šogad, un ar pašvaldību saskaņota satiksmes organizācijas maiņa. “Aplis Mēmeles tilta galā tiek veidots, lai mierinātu satiksmi,” saka Gurkovskis.

Jau ziņots, ka Bauskas novada pašvaldība organizēja konferenci “Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?”, lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.

Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.

Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz pilsētas iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (31)

  1. Nu sorry, bet kur loģika? Kā satiksmes klaja bremzēšana samazinās izplūdes gāzes un vibrācijas un visu parējo par ko parasti sūdzās? Un kur tie smagie tā ieskrienās, ka jābremzē tagad viņus? Parasti jau pa kalnu tikai vietējie gonko tiem smagajiem mēģinot tikt garām. Un pie lielākas satiksmes aiz Rimi apļa uzreiz ir strēģis, tagad tas kas būs? Stāvēsim no zīmes iebraucot līdz pat autoostai?
    Grozi kā gribi, neredzu kā šis strādās.

    51
    1
  2. Vai tiešām neviens neredz kas jau šobrīd notiek no Lietuvas puses pirms Slimnicas ielas krustojuma pēcpusdienā?

    37
  3. Nu Luņi pēdējie, ko var citu pateikt, viņiem jau viss po…, ka tik pašiem pilna ķeša

    29
    1
  4. Nevajag samazināt joslu skaitu. Vienkārši jāaizliedz smagā transporta kustība pa kreiso joslu. Nevajadzēs izdot n-tos tūkstošus bezjēdzīgiem projektiem. Dažu ceļa zīmju uzstādīšana izmaksās simtiem reižu lētāk un rezultāts būs labāks!

    29
    1
  5. Šitādam marasmam projekta izstrādei nauda atradās – projekts, kas jau startā lemts neveiksmei (jau tagad ar divām joslām fūres stāv līdz pus tiltam). Bet pilsētas sapošanai svētkiem naudas nebija. Deru, ka par to piķi, ko tagad samaksās šī bezjēdzīgā projekta autoram, pilsētu varēja uzpucēt smuki, jo smuki.
    Sacīts, darīts, baušķi – nebūs jums svētku un, lai dzīve neliktos rožu dārzs -, sačakarēsim jums vēl arī pārvietošanos pa pilsētu. Re, kā mēs labi mākam!

    34
    1
  6. jau agrāk pilsētā klīda “leģendas” par novada un vēl agrāk- rajona plānotāju un speciālistu “plānošanām” ar bagātīgu kafijas galdu ar Hennessy jumtiņu pasākumos iesaistītajiem. Protams, tagad tādas “aktivitātes” vairs nevar atļauties, bet darba rezultāts ir līdzīgs gadu gadiem, kad plānotais jāpārstrādā un ik reizi jāpiemaksā daudzus simtus tūkstošu. Vai iecerētais “projekts” nav tai pašā stilā, kur jau iepriekš paredzams rezultāts- čiks? Izskatās, “projektā” iesaistītajiem interesē vien apgūstamā nauda, kas vienmēr atrodas šādām iecerēm, slimās, vai alkohola apdullinātās smadzenēs dzimušas, vieglas naudas apguvei. Vien, cik izmaksās novadam šis “eksperiments”, ja tas kārtējo reizi pierādīs mūsu speciālistu un deputātu mazsspēju? Vai to zinot, nevajadzētu jau iepriekš, pirms projekta realizēšanas, noteikt- izgāšanās gadījumā visa iztērētā nauda jāsedz paraksta licējiem uz papīriem. Varbūt tas vienu otru atžilbinās un vedīs pie prāta, jo līdz šim par izsaimniekošanu atbildības nekādas, aiz izsaimniekotājiem stāv klans- partija “kā mūris”

    18
    1
  7. Būs joki, protams, skatītājiem, bet braucējus neapskaužu. Teoriju pārbaudīs uz dzīvajiem , kā tā darbojas. Nē, nu izklaides taču ir dažādas, kāpēc tad vadība nevarētu izklaidēties arī tā, diena taču kaut kā jāpavada.Tā vietā varēja luksoforus beidzot atregulēt, lai pie 15 nepārlec uz 6 un tad lēkā turpu un atpakaļ labu brīdi zaļais, tā kaite ir gan pie autoostas, gan pie Plūdoņa ielas jau kādu gadu. Būs novada vadībai katru dienu ko pārrunāt un, skat, jau pusdienlaiks arī klāt,ja iepatiksies, tad pāries uz tā divām joslām pavisam.

    12
    1
  8. Ķīnieši pēdējaja brīdi pārdomāja un izlēma,ka Lielais Zīda Ceļš tomēr neies caur Bausku.Tāpēc visa ši ņemšanas.

    3
    1
  9. Cik stipri jātsitas pret izlietni lai ko tādu izdomātu!!! Augstākās pilotāžas debīlisms!!! 🤦‍♂️

    24
    1
  10. Stacionārie fotoradari arī ievērojami samazina kopējo braukšanas ātrumu posmos, kur tie ir uzstādīti.
    Un salīdzinājumā ar joslas slēgšanu, tie neveidos sastrēgumus.
    Nav par ko.

  11. Cilvēki, kuri ievēl korumpētus politiķus, zagļus, neprāšus un nodevējus, nav upuri viņi ir līdzdalībnieki.

    18
  12. Rajona politbiroja vadīklis Okmanis uzskata, ka sastrēgums neveidosies liels! Kā vadons teica, tam būt!

    17
    1
  13. Mīļie ļaudis attopieties. Kur personīgi var uzrakstīt sūdzību Bauskas pašvaldībai. Un ieteikumus ,lai ņem iedzīvotāju priekšlikumus vērā. Kad būs apvedceļš tad šādus projektus varam taisīt. Līdz tam brīdim atslapstam ar jaunām idejām.

    8
    1
  14. Nekad neviens autovadītājs nav iestājies par gājējiem un velosipēdistiem drošu pilsētu vai jebkuru citu apdzīvotu vietu. Diez kāpēc novada apdzīvotās vietās ir liels pieprasījums pēc guļošajiem policistiem? Netiek ievērota neviena zīme! Acīmredzot, cita varianta nav, kā samazināt joslu skaitu, lai piespiestu samazināt ātrumu.

    4
    9
  15. vienam otram jau nepietiek ar slāšanu un braukšanu ar kājminamo pa tam paredzētajām vietām, viņi paģēr, lai atļauj slāt arī pa ielām, paredzētām transporta līdzekļiem ar motoru darbināmiem, vien neņemot vērā, ka Bauska ir pilsēta, kam cauri iet starptautiska tranzīta trase, no kuras atkarīga ir arī mūsu valsts ekonomika. Kā bļaus tie paši “zirga pases’ pieprasītāji, ja viņu iecienītajos RIMI vai tieši MAXIMā laikā nepievedīs preces, tādēļ, ka kāds vai kādi grib slāt pa brauktuvi, varbūt psihisku problēmu dēļ. varbūt, labāk pārvācieties dzīvot uz laukiem, tur varēsiet izbaudīt visus tos tagad paģērētos “labumus”, it sevišķi tad, ja tur dzīvojot neizmantosiet personīgo auto….

    3
    6
  16. kā joslu samazināšana bremzēs satiksmes ātrumu, ja netiks izliktas, piemēram, zīmes 30. Vai arī tā ātruma mazināšana domāta, lai stāvētu korķos un pusstundu bīdītos cauri Bauskai pa pāris metriem, fūru dīzeļiem rēcot un ik uz soļa izveļot melnas dūmu grīstes? Ja gribat mazināt ātrumu, liekat zīmes un radarus, bet tagadējā iecere radīs tikai permanentus korķus un negadījumu situācijās – tādus līdz Grenctālei un Iecavai.

    10
  17. Satiksmes organizēšanas eksperti gan apgalvo, ka, “pilsētās braucot ar auto 30km/h, nevis 50km/h, ir mazāk izplūdes gāzu. Neticiet tiem, kuri stāsta, ka lēnāk vairāk piesārņo, jo daudziem no tiem pilsēta nav dzīves vieta, bet gan ātrumtrase. Daudzkur Eiropā tiek ieviests 30km/h kā standarta ātrums apdzīvotās vietās”. Bet kā ir pie mums? Kalna ielā nereti ātrums sasniedz 70 km/h. Pilsētā ik pa īsam brīdim jābremzē un jāuzsāk braukšana. Kaut kas jau ir jāuzlabo, jo šķērsot Kalna ielu no Rīgas ielas vai Draudzības ielas ir izteikti bīstami tieši dēl satiksmes ātruma un platās Kalna ielas.

    1
    4
  18. Par to jau bija stāsts – mazināt ātrumu uz 30, nevis radīt korķus, kuros ātrums 0 ik pēc desmit sekundēm mijas ar strauju uzsākšanu no 0 un tikpat strauju bremzēšanu.

  19. Aplis Mēmeles un Kalna ielas krustojumā kombinācijā ar Kalna ielas sašaurināšanu tomēr varētu nostrādāt. Neredzu tur lielu traģēdiju, ja pa Kalna ielu ar auto būs par 1-2 min. ilgāk jābrauc. Es vispār nesaprotu, kāpēc par šo tik ļoti jāsacepas. Ir daudz nopietnākas lietas, kas satrauc, jo tiešām ietekmē mūsu dzīvi un ikdienu.

    1
    6
  20. Tā nebūs 1-2 min problēma, ne tad, ja jātiek no Ceraukstes puses uz Rīgu pa godīgo. Jā tiem kas pieslēgsies tikai no Rimi apļa vai Rīgas ielas virzienā uz Rīgu būs pāris minūtes plusā. Savukārt, braucot no Rīgas būs vāks. Savā ziņā visiem kas dzīvo pirms Bauskas vai Bauskas rietumu pusē šis nesagādās lielākās neērtības, taču tiem kas dzīvo uz Rīgas ielas, Plūdoņa ielas…veiksmi, tās tagad būs jaunās tranzītielas no baseina līdz pat pilij(rīgas iela) un no Kalna ielas līdz baseinam (Plūdoņa iela). Tā teikt nedodot vienu galveno ceļu, satiksme pati atradīs pa kurieni būs ātrāk… Nekas gan jau paskatīsies, pakasīs pakausi un nolika visu kā bija.

    5
    1
  21. Vai aplis Mēmeles tilta galā būs tāda pati apļa parodija kā pretī RIMI ? Rimi aplis laikam ir pats minimālākais uz A7. Fūru trīs asis tik minimālā pagrieziena rādiusā vienkārši izfrēzē asfaltu. Bauskas apļi vispār ir mini. Nez vai Bauskas apļu projektētājs ir redzējis mūslaiku labības kombainu vai citu industriālās tehnikas transportlīdzekli?
    Vai tomēr visos dokumentos, projektos, mēdijos termins “lēnināšana”nav jānomaina ar terminu “slāšana”? Valodnieki droši vien balsotu par “slāšanu”, tādas “ātrināšanas” nav.

  22. Mēmeles ielas rotācijas aplis? Nevis Draudzības ielas?
    Pareizi saprotu? Varēs uz un no Mēmeles ielas izbraukt, bet Draudzības ielas krusts, kur kreiso brīžiem grūti uztaisīt, paliks kā ir?

  23. ko dara suns, ja tam nav ko darīt? Ko dara milzum lielais “speciālistu” un “vadātāju” bars pašvaldībā- domā kā izlietot budžeta un ES fondu līdzekļus, pie tam vairumā gadījumu bez jebkāda labuma iedzīvotājiem un par astronomiskām summām par salīdzinoši vienkāršiem darbiem. Par “satiksmes lēnināšanu”, te nav vajadzīgs simtus tūkstošus vērts aplis, bet vienkāršs fotoradars staba galā, jo arī apli daudzi pamanās izņemt sānslīdē. Paskatīsimies, cik izmaksās vienas ceļa zīmes uzstādīšana un horizontālo apzīmējumu uzkrāsošana, vai ceļa zīme nebūs tādā vērtībā, kā izgatavota no platīna, vai līnijas uzkrāsošana uz asfalta nemaksās apzeltījuma vērtībā? Izskatās, regulāri “kasot attiecīgās vietas” ir iespējams tikt pie vieglas naudas tiem kam ir iespējas, bet citiem , kam nav iespēju jāklumburo pa izjukušiem trotuāriem, jālaipo pa bedrēm uz ceļiem un ielām un jārij putekļi, jo tie darbi nav tik viegli paveicami.

  24. Ja būvēs reālu apli Mēmeles tilta galā, tad par vairāk kā par 3 miljoniem tikko izremontētās ielas gals būs jāuzrok.
    Reālā apļa sākumcena droši vien sāksies no miljona. Tātad vispirms lēnināšanas projekts, tad A7 un pieguļošo ielu marķējuma un zīmju pārbūve, “virtuālais ” aplis, tad reālā apļa projekts un apļa būvniecība. Un viss par lielu naudu un celtniecības neērtībām. Bet iedzīvotāji piedāvā nesarežģīt vienkāršas lietas un ar minimāliem līdzekļiem iegūt nepieciešamo efektu! Galvenais efekts būtu drošības palielināšana Mēmeles tilta zonā uzbraucot uz A7 no sānielām. Pārējie stāsti par ekoloģiju, vibrācijām, ainavas vērošanu utt. ir faktos (mērījumos) nepamatoti. Vai stāvlaukuma daļa tilta galā vispār ir izmantojama “virtuālajam” aplim? Stāvlaukumu pamatne un segums parasti nav paredzēts ielas satiksmes slodzei. Būs arī izklaides, apļa drifteri atdursies nevis sienā, bet upē.

  25. Preškam vajadzīgs rotācijas aplis krustojumā ar Mēmeles ielu? Ar Draudzības ielu vajag drīzāk.

  26. Ja izbūvēs apli pie Draudzības ielas, tad Mēmeles iela vismaz vienā virzienā stāvēs tukša. Draudzības ielas iedzīvotāji grib atpakaļ lielo auto plūsmu? Tā kā Mēmeles iela tika izbūvēta kā tranzītiela, tad tikai loģiski, ka apli vajag tur. Draudzības iela ar var braukt pa Mēmeles ielu.

    1
    1
  27. Paskatīšos kā brauks ziemā, kad sniegs būs daudz uzsnidzis un snigs vairākas dienas pēc kārtas…. būs jautra braukšana

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.