Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Kā mainījušies loģistikas izaicinājumi pēdējo trīs gadu laikā

Vēl salīdzinoši nesen lielākās bažas loģistikā saistījās ar kārtējo pirmssvētku drudzi, kad kravu pārvadājumi bija jāpiesaka laicīgi, lai saņemtu izdevīgāko piedāvājumu. Pēdējo gadu notikumi pasauli ir krietni mainījuši, tas, kas bija pašsaprotami pirms trīs gadiem, šobrīd izsauc sentimentālu nostaļģiju. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
  • Tirgus izmaiņas

Protams, kā viena no spilgtākajām izmaiņām pēdējo trīs gadu laikā ir jāmin Brexit. Tā sekas jūtam vēl līdz pat šai dienai – lēnākas muitas procedūras un piegādes. Anglijas tirgus, savukārt, saskāries  gan ar darbinieku trūkumu, gan ar grūtībām sagādāt izejvielas no citām Eiropas valstīm.

Lai arī ģeopolitiskā situācija ir bijusi saspīlēta jau vairākus gadus, tā piedzīvoja drastiskas izmaiņas tieši šogad. Kad loģistikas pasaule puslīdz sāka atgūties no Covid-19 izraisītajiem sastrēgumiem ostās, muitā un ražošanas ķēdēs, Krievijas iebrukums Ukrainā radījis jaunus pārbaudījumus. Piegāžu ķēdēm jārēķinās ar jaunām sankcijām un burtiski slēgtu Krievijas tirgu. Līdz ar to ražotājiem un tirdzniecības nozarei, kas līdz šim sadarbojušies ar Krieviju un Baltkrieviju, jāmeklē jauni sadarbības partneri citur vai jāpārorientē savs darbības modelis.

  • Sarežģītākas piegādes

Covid-19 izraisītie sastrēgumi piegāžu ķēdēs ir apspriestākā tēma loģistikas nozarē. Vēl ar bažām atceramies, konteineru trūkuma izraisīto, cenu lēcienu jūras kravu pārvadājumos. Tāpat jāmin Ķīnas striktās Covid-19 politikas dēļ, ostu darbība cikliski tiek traucēta, kas arī ietekmē pārvadājuma ātrumus un cenas.  

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ukrainas ostu slēgšana un lielāko jūras pārvadājumu līniju darba pārtraukšana ar Krieviju, nozīmē konteinera cenu pieaugumu un potenciālus traucējumus piegāžu ķēdēs. Arī gaisa pārvadājumi piedzīvojuši izmaiņas – izvēloties citus gaisa ceļus, kas neietver kaujas zonas un sankciju skartās valstis, tas padara tos sarežģītākus, patērē vairāk laika un sadārdzina kravu pārvadājumus kopumā. Jārēķinās, ka arī dzelzceļš, kas savieno Ķīnu ar Eiropu, šobrīd kravas nepiegādā.

  • Šoferu trūkums

Šoferu trūkuma tendence novērojama pēdējo piecu gadu laikā saistībā ar pensionēšanās vecuma sasniegšanu un paaudžu maiņu. Šobrīd nozare saskarās ar grūtībām piesaistīt un ieinteresēt jauno paaudzi kravas šoferu amatā. Vidējais vecums Eiropas kravu šoferiem šobrīd ir 47 gadi. Pēc IRU transporta statistikas datiem vidēji Eiropā uz 2021. gadu trūka 380 tūkstoši šoferu. Šobrīd situācija saasinājusies arī karadarbības dēļ – piemēram, Polija vien nodarbināja aptuveni 100 000 ukraiņu šoferu, kas uz doto brīdi ir iesaukti armijā un ir atgriezušies Ukrainā. 

  • Degvielas izmaksas

Vasaras vidū mūs pārsteidza straujš degvielas kāpums Baltijas valstīs, kas attiecīgi sadārdzināja arī kravu pārvadājumus. Pēdējie trīs gadi ir pierādījuši, ka ļoti laicīgas piegādes šobrīd plānot nav iespējams, jo paredzēt cenu izmaiņas uz mēnesi vai diviem ir praktiski neiespējams.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
  • Iespējas

Lai arī kopējā aina rada zināmas bažas par piegāžu ātrumu un  rentabilitāti, šis ir laiks iespējām. Pieprasījums neapsīks – laiks, kad pieprasījumu varēja paredzēt pēc kalendārā gada un sezonalitātes ir beidzies.  Pieprasījums pēc produktiem un izejvielām no patērētājiem un ražotājiem augs.  Daudzi izmanto šo situāciju, lai paplašinātu savus autoparkus, sadarbības partneru lokus un atklātu jaunas biznesa iespējas.

Lai arī jaunie izaicinājumi nebeidz pārsteigt rūdītākos nozares speciālistus, mēs ticam, ka tas palīdz loģistikas nozarei attīstīties un pielāgoties! Ursus Forwarding ar 15 gadu pieredzes, ikdienā palīdz klientiem atrast piemērotākos loģistikas risinājumus, nodrošinot kā jūras un gaisa, tā sauszemes un lielgabarīta pārvadājumus. Vai tas ir vienas paletes sūtījums vai projekts uz vairāku desmitu moduļu māju, mūsu speciālisti atradīs piemērotāko variantu. Attīstīsim biznesu kopā!

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.