Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Kas jāņem vērā, izvēloties uzņēmuma auto?

Automašīna uzņēmumā ir tikpat nepieciešams aprīkojums kā ražošanas iekārtas, biroja tehnika un citas lietas, kas nodrošina biznesa procesu nepārtrauktību un attīstību. Sava uzņēmuma vajadzībām piemērotākā auto izvēle var arī nebūt tik vienkārša, kā sākotnēji varētu šķist, jo jāņem vērā ne tikai personīgās gaumes aspekts, kā tas ir privātā auto gadījumā, bet uzņēmuma saimnieciskās vajadzības. Kam pievērst uzmanību, izvēloties uzņēmuma auto? Kur iegūt finansējumu automašīnas iegādei? Lasiet rakstu un uzziniet būtiskāko par šiem un citiem ar uzņēmuma autoparku saistītiem jautājumiem.

Automašīna ir būtiska daļa no uzņēmuma tēla

Pirms meklēt īsto automašīnu uzņēmuma vajadzībām un risināt citus praktiskus jautājumus, ir būtiski apzināties, ka automašīna šajā gadījumā ir kas vairāk par loģistikas rīku. Ja tā tiek iesaistīta ikdienas darbā, tad auto kļūst par daļu no uzņēmuma koptēla. Tāpēc ir jāsaprot, kādu vēstījumu vēlaties nodot saviem esošajiem un topošajiem klientiem, kā arī sadarbības partneriem. Ar auto palīdzību varat veidot pārliecināta un veiksmīga uzņēmēja tēlu, arī atspoguļot savas vērtības, piemēram, izvēloties elektroauto vai hibrīdu, jo tā ir videi draudzīgāka izvēle. Arī tas, kāds ir auto vizuālais tēls, ir ļoti nozīmīgi – krāsa, logotips uz virsbūves, cik tīrs un tehniski kopts ir auto. Tie var šķist sīkumi, bet patiesībā tie var gan celt, gan graut uzņēmuma prestižu. 

Svarīgākie auto izvēles kritēriji

Zinot, cik daudzveidīgs ir auto tirgus, brīdī, kad jāizšķiras par īsto auto modeli savam uzņēmumam, var rasties pat apjukums. Tomēr pirms tam vajadzētu izlemt, kādā vērtībā uzņēmums automašīnu var atļauties iegādāties. Iespējas ir dažādas – jauns, mazlietots vai lietots auto. Mazie un vidējie uzņēmumi un saimnieciskās darbības veicēji visbiežāk tomēr izvēlas iegādāties mazlietotu auto, jo tas ir zelta vidusceļš, kas piedāvā labu kvalitāti par saprātīgu cenu. Brīdī, kad nepieciešams izvēlēties konkrētu automašīnu, noteikti jāpatur prātā vairāki būtiski kritēriji.

  • Auto tehniskais un vizuālais stāvoklis

Lai pirkumā nenāktos vilties, pirms iegādes jāveic rūpīga automašīnas apskate, izvērtējot visus tehniskos un vizuālos aspektus. Vislabāk šo uzdevumu uzticēt neatkarīgam un profesionālam auto servisam, kurš sniegs savu atzinumu par automašīnas stāvokli. Labāk ieguldīt nedaudz līdzekļu pārbaudēs, nekā vēlāk cīnīties ar tehniskajām ķibelēm. Galu galā remonts būs jāveic par uzņēmuma līdzekļiem, kurus varētu novirzīt citām vajadzībām.

  • Piemērotība uzņēmuma vajadzībām

Pirms skatīties uz konkrētiem auto modeļiem nepieciešams arī izvērtēt, kāda tipa auto tieši ir vajadzīgs. Kādiem nolūkiem tas ikdienā tiks izmantots? Vai nepieciešams auto kravu pārvadāšanai? Vai ikdienas vajadzībām, lai dotos pie klientiem un sadarbības partneriem? Tas palīdzēs piemeklēt atbilstošākos auto gabarītus un virsbūves tipu – sedanu, universāli, busiņu vai lielāku kravas auto. Te izšķiroša ir uzņēmuma darbības joma un preču vai pakalpojumu specifika. Ja sniedzat tehniskus pakalpojumus un līdzi vadājat dažādus instrumentus, auto izvēle noteikti atšķirsies no reprezentatīva auto, kurš nepieciešams, lai dotos lietišķās darīšanās.

  • Ekspluatācijas izmaksas

Plānojot izdevumus par auto iegādi, nedrīkst aizmirst arī tos regulāros izdevumus, kurus auto radīs ikdienā. Pirms tam vēlams aprēķināt, kādi būs auto ekspluatācijas izdevumi, ņemot vērā degvielas patēriņu, nodokļus, apkopes, riepu maiņu un citas nianses. Luksusa zīmolu automašīnām šīs izmaksas var būt diezgan augstas. Ar uzņēmuma līdzekļiem vienmēr jārīkojas atbildīgi, tāpēc jāizvērtē, kādu auto uzņēmums var atļauties uzturēt, neradot pārāk lielus izdevumus saimnieciskajā budžetā.

Auto kredīts vai līzings – kuru izvēlēties?

Ja uzņēmuma rīcībā nav pieejami brīvi līdzekļi automašīnas iegādei, tad nepieciešams izvēlēties atbilstošāko finansējuma veidu. Visbiežāk izvēle ir starp diviem finanšu pakalpojumu veidiem – auto kredītu un auto līzingu. Auto kredīts ļauj iegūt naudas summu, kas jāizlieto transportlīdzekļa iegādei. Auto arī tiek reģistrēts uz klienta vārda un ir tā īpašums. Auto līzinga gadījumā jārēķinās, ka automašīna pēc iegādes ir līzinga kompānijas īpašums, bet uzņēmums ir noformēts kā auto turētājs. Tas gan netraucē automašīnas izmantošanai, tomēr īpašumtiesības un citi faktori biežāk saimnieciskās darbības veicējiem liek izšķirties par labu auto kredītam. 

Aizdevums.lv – dažādi finansējuma risinājumi saimnieciskās darbības veicējiem

Kreditēšanas pakalpojumu uzņēmums SIA “Aizdevums.lv” Latvijas tirgū veiksmīgi strādā jau vairāk nekā 20 gadus, piedāvājot dažādus finanšu pakalpojumus arī saimnieciskās darbības veicējiem un uzņēmumiem. Klientiem pieejami aizdevumi apgrozāmo līdzekļu apjoma palielināšanai, elektrotehnikas iegādei, biznesa projektiem, biroja labiekārtošanai, pamatlīdzekļu iegādei, nekustamā īpašuma iegādei, kā arī transportlīdzekļu un to sastāvu iegādei.

Aizdevums.lv auto kredīts ir viens no pieprasītiem pakalpojumiem, ar kura palīdzību jau daudzi uzņēmumi ir iegādājušies ikdienas darbam nepieciešamos transportlīdzekļus. Tas ir ļāvis attīstīt un paplašināt uzņēmējdarbību un sasniegt izvirzītos biznesa mērķus. 

Kāpēc izvēlēties Aizdevums.lv auto kredītu uzņēmuma transportlīdzekļa iegādei?

  • Tiek nodrošināts auto kredīts bez pirmās iemaksas.
  • Auto kredīta noformēšanai nav vajadzīga ķīla.
  • Pieteikties auto kredītam iespējams gan klientu nodaļās, gan attālināti.
  • Auto var iegādāties un reģistrēt 30 dienu laikā pēc naudas saņemšanas.
  • Automašīna tiek reģistrēta kā klienta īpašums.
  • Uzņēmuma auto iegādei pieejama summa līdz pat 15 000 eiro.

Uzziniet vairāk par Aizdevums.lv auto kredītu un citiem pakalpojumiem saimnieciskās darbības veicējiem mājaslapā Aizdevums.lv.

Noskaidrojiet sev tuvākās Aizdevums.lv klientu nodaļas atrašanās vietu šeit.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.