Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Tirgotāji: Ziedu cenas gada laikā ir augušas par 25-30%

Ziedu cenas gada laikā ir palielinājušās par 25-30%, aģentūrai LETA sacīja ziedu vairumtirgotāju SIA “Zaļā bāze” un SIA “Latvijas roze” pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kompānijas “Zaļā bāze” valdes locekle Guna Pakalna aģentūrai LETA norādīja, ka ziediem, tāpat kā citām preču grupām,  cenas ir augušas elektrības un degvielas cenu kāpuma dēļ.

Tostarp viņa atzīmēja, ka kompānija ziedus pamatā ieved no Nīderlandes, taču pagājušajā gadā degvielas cenu kāpuma dēļ transporta izmaksas palielinājās par 20%.

“Lai izaudzētu ziedus, ir nepieciešams apkurināt siltumnīcas, bet, lai tos uzglabātu, ir nepieciešamas aukstuma telpas,” minēja Pakalna.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat viņa atzīmēja, ka joprojām ir jūtama Covid-19 pandēmijas ietekme, kad vairāki ziedu audzētāji izbeidza darbību. Tādējādi samazinājās ziedu piedāvājums un Nīderlandes ziedu izsolēs palielinājās cenas.

Vienlaikus Pakalna stāstīja, ka uzņēmumā piedomā pie tā, kā samazināt elektrības patēriņu un optimizēt transporta izmaksas, tostarp daudzos veikalos ir uzstādītas modernas aukstumiekārtas, kā arī “Zaļā bāze” ir atradusi jaunus piegādātājus keramikai un floristiku iepērk no kaimiņvalstīm.

“Sākoties pavasara sezonai, plānojam vairāk sadarboties ar vietējajiem stādu audzētājiem. Tāpat pirms septiņiem mēnešiem pārcēlām lielo noliktavu uz jaunām telpām, kur ir daudz aktīvāka mazumtirdzniecības klientu plūsma,” stāstīja “Zaļās bāzes” valdes locekle.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī “Latvijas rozes” valdes locekle Santa Eikerte aģentūrai LETA norādīja, ka ziedu gala cenu galvenokārt ietekmē to iepirkuma cena, darbinieku atalgojums un tirdzniecības vietas uzturēšanas izmaksa, kas ir nomas maksa un komunālie pakalpojumi.

Tāpat Eikerte atzīmēja, ka iedzīvotāji šobrīd izdara pārdomātākus un racionālākus pirkumus, kā arī ierobežo patēriņu.

“Neskatoties uz ziedu cenu pieaugumu, novērojam, ka vidējā pirkuma summa ir palikusi samērā līdzvērtīga iepriekšējam gadam, kas nozīmē, ka klienti veic pirkumu par tādu pašu summu kā iepriekš, izvēloties mazāku ziedu skaitu,” skaidroja Eikerte, piebilstot, ka ziedu vidējā cena gada laikā ir augusi par apmēram 30%, bet vidējā pirkuma summa palielinājusies par apmēram 10%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa arī norādīja, ka lielākais izaicinājums nozarei patlaban ir nodrošināt pietiekamu apgrozījumu, lai segtu pieaugošās izmaksas.

Eikerte skaidroja, ka uzņēmējiem ir jāspēj prognozēt pieprasījumu, lai pēc iespējas precīzāk nodrošinātu piedāvājumu, ņemot vērā ziedu īso dzīves ciklu. Tāpat ir jābūt pietiekami elastīgiem, lai reaģētu uz globālajām ziedu tirgus tendencēm, kas šobrīd ir ļoti mainīgas un grūti prognozējamas.

Kompānija “Zaļā bāze” 2021.gadā strādāja ar apgrozījumu 526 950 eiro apmērā, bet kompānijas peļņa bija 86 254 eiro. Uzņēmums reģistrēts 2011.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2840 eiro, liecina “Firmas.lv” informācija. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Kristīne Aborinska.

Savukārt “Latvijas roze” 2021.gadā strādāja ar 1,787 miljonu eiro apgrozījumu un 83 313 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2828 eiro, liecina “Firmas.lv” informācija. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Eikerte.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.