Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pašvaldība jau šovasar plāno pārkārtot satiksmi pa vienu joslu Kalna ielā Bauskā

Trešdien, 11. maijā, Bauskas novada domē tika sasaukta kārtējā darba grupa, lai turpinātu iesākto pie drošākas, klusākas un tīrākas pilsētvides izveides Bauskas pilsētas iedzīvotājiem un viesiem, portālu informēja pašvaldībā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Darba grupa vienojās par Kalna ielas Bauskā satiksmes organizācijas maiņu, kas paredzētu organizēt transportlīdzekļu kustību taisni vienā joslā abos virzienos Kalna ielas posmā no Draudzības ielas līdz rotācijas aplim, kā arī izskatītas iespējas par rotācijas apļa izbūvi Mēmeles un Kalna ielas krustojumā.

Lai attālinātu brauktuves zonu no ietves, padarot pārvietošanos gājējiem drošāku, kā arī mazinātos automašīnu izraisītās vibrācijas nelabvēlīgā ietekme uz vecpilsētas ēkām, ir izstrādāta un starp Bauskas novada pašvaldību un uzņēmumu «Latvijas Valsts ceļi» saskaņota satiksmes organizācijas shēma ar ceļa horizontālajiem apzīmējumiem, kuri paredz satiksmes organizēšanu Kalna ielā vienā joslā abos virzienos, iekļaujot kreisā pagrieziena iespējamību abos virzienos posmā no Rīgas līdz Plūdoņu ielai.

Darba grupā strādāja Bauskas novada vadība, uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» pārstāvji,  būvuzraugi, projektētāji un biedrības «Bauskas vecpilsēta» pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas pilsētas nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis atklāja, ka pirmais satiksmes organizācijas plāns Kalna ielai no projektētāju puses solīts mēneša laikā. Pēcāk sekos izstrādātā piedāvājuma izvērtēšana, kad pašvaldība no savas puses lūkos, kas ir iekļauts un kas, iespējams, izpalicis. Pēc dokumenta izstrādes varētu būt zināmas arī provizoriskās darbu izmaksas.

«Automašīnas pa vienu joslu līdz Bauskai atbrauc, un pa vienu joslu tās no Bauskas dodas prom. Divas joslas ir vien no rotācijas apļa līdz Draudzības ielai, visas lielās fūres izmanto šīs divas joslas apdzīšanai, tāpēc tiek pārsniegts atļautais ātrums, vērojama strauja bremzēšana, tiek radītas avārijas situācijas. Nenoliedzami šajā brīdī ļoti grūti prognozēt, modelēt, saprast, kurā brīdī kas varētu notikt. Jāatzīmē, ka šī satiksmes organizācija nebūs kā akmenī cirsta uz mūžu mūžiem. Pārmaiņas tiks ieviestas eksperimentālā kārtā, un korekcijas ir pieļaujamas,» teic J. Feldmanis.

Viņš minēja, ka ir daudz dažādu nianšu, kas vēl jāizvērtē. Piemēram, vai gājēju pārejai pie rotācijas apļa nevajadzētu būt regulējamai. Ja šeit izvieto luksoforu, tad iespējams plānot tā saucamo «zaļo vilni».

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Plūdoņa ielas krustojumā paredzēts, ka Rīgas virzienā būs viena josla, bet otrā pusē no Rīgas ielas līdz Plūdoņa ielai tiks saglabātas divas, bet vienu joslu varēs izmantot tikai kreisā pagrieziena veikšanai.

Mēmeles un Kalna ielas krustojumā iecerēts ar norobežojošo elementu palīdzību izveidot pagaidu rotācijas apli. Foto: Ivars Bogdanovs

Tiks izvērtēta arī pagaidu rotācijas apļa izveide Mēmeles un Kalna ielas krustojumā. J. Feldmanis pieļauj, ka nedaudz vajadzēs paplašināt krustojuma robežas, pieberot kādu daļu. Tāpat nepieciešams izzināt, cik tālu iestiepjas veco ebreju kapu teritorija. Iespējams, daļa no krustojuma jau sen ir virsū apbedījuma vietai. «Aplis dos iespēju veikt pagriezienu no Mēmeles ielas, tāpat, dodoties no Bauskas puses, droša iebraukšana būs uz uzņēmumu «Kronis» un dārzniecību,» skaidro J. Feldmanis.

Šobrīd bīstams ir Rīgas un Kalna ielas krustojums. Foto: Ivars Bogdanovs

Viņš atzīmē, ka pašlaik ļoti bīstams ir Rīgas un Kalna ielas krustojums, lai pārbrauktu pāri Kalna ielai un turpinātu tālāk kustību pa Rīgas ielu, jāšķērso katrā pusē divas rindas, kas ir gana sarežģīti. J. Feldmanis vērtē, ja uz brauktuves paliek viena rinda, vajadzētu parādīties spraugām, un dažādus manevrus veikt būs gana vienkāršāk.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pagaidu satiksmes organizācijas maiņai Kalna ielā paredzēts izmantot norobežojošos elementus. «Ar joslu pārkrāsošanu te nekas nebūs līdzēts. Pārvietojamie norobežojošie elementi ir dažādi, LVC speciālisti atzinīgi izteicās par Igaunijā ražotiem, bet kādi tiks izvēlēti, vēl nav zināms. Jāsaprot, ka tie nebūs viegli noņemami, fūres ritenis tos nesadragās, un tie, kurš iedomāsies, ka tāds stabiņš mājās lieto noder, arī nevarēs to pārvietot. Savukārt, kad būs pilnībā skaidrs, kāds ir labākais satiksmes organizācijas veids Kalna ielā, tiks izveidoti stacionāri sadalījumi – zaļās joslas, puķu dobes vai kā citādi, tas nākotnē vēl būs izvērtējams,» skaidro J. Feldmanis.

Viņš paredz, ka satiksmes intensitāte varētu pieaugt Salātu–Rīgas ielas posmā, kustība būs intensīvāka arī Brīvības bulvārī.

J. Feldmanis atturējās nosaukt konkrētus termiņus, kad jauno kārtību satiksmes plūsmai Kalna ielā varētu ieviest. Vasaras laikā tas noteikti tiks īstenots, līdz septembrim jau vajadzētu jaunajai satiksmes organizācijai darboties un visiem jau jābūt pieradušiem pie pārmaiņām.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (27)

  1. Nu kā sacīt jāsaka Riktīgi Āksti! Eksperimentēs,eksperimentēs un iebrauks auzās. Varbūt uzmodelēt varēja ar mākslīgā intelekta palīdzību?

    14
    3
  2. Bet varbūt arī tāds ir mērķis!?Ka smejies,ņemt un iebraukt un izbraukāt tās auzas…

    10
  3. Izskatās, ka Bauskā arī būs pienākusi stabiņu ēra tad nu Oķis tāpat kā Rīgas Staķis varēs skaidroties. Es jau domāju, ka tās fūres tos stabiņus nonesīs.

    17
  4. Izskatās, ka jāsāk meklēt papildus ceļus kā iebraukt un izbraukt no Bauskas, jo lieli sastrēgumi uz Kalna un Zaļās ielas garantēti. Jau Zaļā iela darba dienu izskaņā no fūrēm aizštopēta, un ja tagad vēl Kalna iela būs ciet… Bet varbūt tāds ir domnieku jaunais protesta veids – aizštopēta Bausku ar fūrēm.

    32
  5. Ja posmā no Plūdoņa līdz Rīgas ielai, braucot Rīgas virzienā, paliks viena josla un kreisais pagrieziens uz Rīgas ielu, nav grūti iedomāties, ka šeit permanenti veidosies korķi. Rotācijas apli Kalna un Mēmeles ielas krustojumā vajadzēja izbūvēt jau rekonstruējot Mēmeles ielu, bet pats bīstamākais, protams, ir Kalna un Rīgas ielu krustojums, kurā neplāno darīt neko. Apgalvojums, ka visa satiksme pie Kalna ielas apļa pienākt pa vienu joslu, domājot ar to A7, arī nav īsti pareizs, jo šajā vietā aplī iebrauc arī auto no Uzvaras ielas, kas nereti satiksmes intensitāti Kalna ielas posmā uz vecpilsētas pusi pat dubulto. Par ieceri kopumā esmu pārliecināts, ka tā būs kārtējā naudas izmešana vējā un tikai jaunu problēmu radīšana jau tā apdalītajiem Bauskas iedzīvotājiem. Pašvaldība! Kur bijāt visas pēdējās desmitgades? Kāpēc necīnījāties par apvedceļu?

    35
    1
  6. Par rotācijas apli Mēmeles un Kalna ielas krustojumā – šī ideja var nostrādāt, tikai ja tas būs pilnvērtīgs 2 joslu aplis, pretējā gadījumā labāk nemaz nesāciet, jo posms lai no Mēmeles ielas izgrieztos uz Kalna ielu būs par īsu, un mašīnām kas gaida uz Mēmeles tā pat nāksies gaidīt lai iebrauktu aplī. “Normāls” aplis varētu ļaut aizliegt taisnā virzienā šķērsot Kalna ielu, braucot pa Rīgas ielu.
    Vai kāds ir padomājis, kā ritēs satiksme ziemā pie šī apļa, ņemot vērā, kā pie mums tīra ceļus, rodas jautājums cik droši ir veidot šādu te apli kalna pakājē, es pilnīgi redzu to skatu, ka lielā fūre braukdama no kalna nespēj piebremzēt lai dotu ceļu iebraucot aplī. Vai arī mēs plānojam iztērēt naudu uztaisot “eksperimenta” apli uz pāris mēnešiem, līdz ziemai ?
    Runājot par kreiso pagriezienu uz Kalna un Rīgas ielas , Feldmaņa kungs vai Jūs esat padomājis no kurienes “uzrodas” mašīnas kuras veic šo pagriezienu ? Acīmredzot nē! Jo lai būtu nepieciešamība veikt šo pagriezienu ir jāizgriežas no Plūdoņa ielas vai braukt lejā no Kalna ielas. Tātad aizliedzam šeit kreiso pagriezienu pavisam – tas kurš izbrauc no Plūdoņa ielas, brauc kalnā un pa Baznīcas ielu atkārtoti var nobraukt uz Plūdoņa vai Rīgas ielu. Tieši tāda pats ceļš tiem kuri brauc pa Zaļo ielu, nav nepieciešams braukt lejā pa Kalna ielu un veikt šo “bīstamo” kreiso pagriezienu, bet augšā kalnā aplī jau izgriežas uz Uzvaras ielas un pa Baznīcas ielu nonāk vecpilsētā.

    13
    1
  7. Acīmredzami kļūdaina domāšana un neizskaidrojama spītība. Pieaugušiem amata vīriem un sievām nav pieklājīgi tā rīkoties. Varbūt padomā ir hibrīdkarš? Bremzēt ekonomiku un varbūt pat armijnieku kustību?

    10
  8. Eiropa deva nauda drošības infrastruktūrai.Latvija prasījusi vismazāk. Vai tad apvedceļš un lieks tilts nav drošības infrastruktūra? Infrastruktūru ir jāattīsta, nevis jāsamazina kapacitāte, jāpalielina piesārņojums, uttt.

    13
  9. Ukrainā iebruka krievs un slēdza gaisa telpu, visi lido apkārt. Nu slēdziet smagajiem iebraukšanu, lai brauc apkārt caurJelgavu Eleju, ieviesie caurbraukšanas maksu, būs par ko vecpilsētas mājeles un ceļus saremontet.

    17
  10. Lai pamēģina iedzīt satrēgumā braucamos ar sirēnām. Visticamāk kādu pamēģinātāju degradēs par bezdarbnieku. Slavenā slimnīcas piketa laikā Bausku apciemoja specnazs un policijas priekšnieks laikam mainīja darbu. Tagad grib ieviest daļēju piketu.

    11
  11. varbūt sāciet ar to, ka no pelēkās mājas logiem aplūkojiet kas notiek tad, ja Parka un Uzvaras ielas regulējamajā krustojumā vairāki braucēji vai braucējas vēlas veikt kreiso pagriezienu, braucot no apļa puses. Grūti pamanīt, ka šie “kreisie” uz Parka ielu gribošie, rada sastrēgumu dažkārt jau uz Kalna ielas pirms apļa

    11
  12. man nepatik eksperimenti, vieni planpratini atnak vieni aiziet, atnak citi, uzskatu, ka ne stulbeniem jastrada pasvaldiba bet cilvekiem kas ko saprot.

    15
  13. Feldmanis saka, ja samazinās joslas tad būs vieglāk izbraukt no Mēmeles ielas? 😁🦧
    Tagad ir vieglāk izbraukt, jo ir vairākas joslas uz kurām sadalās satiksmes intensitāte. Ja tiks samazinātas joslas, tad satiksme būs intensīvāka un tikt ārā būs iespējams tikai ja kāds palaidīs.
    Gribu redzēt kas par šo visu spriež…sajūta, ka kārtējie piegulētāji, kuriem vispār nav nekādas saprašanas.

    12
  14. Vai tiešām neviens no mūsu “dižlēmējiem” ar galvu nedraudzējas? Rekomendēju aizbraukt un papētīt satiksmes organizāciju apdzīvotās vietās Vācijā vai Francijā. Tur nav iedomājama situācija, ka tādā vietā, kā Kalna iela Bauskā pa abām joslām brauktu fūres. Kreisā josla fūrēm slēgta. Slēdziet kreiso joslu smagajam transportam un nemēģiniet izgudrot jaunu velosipēdu! Jūsu iecerētais eksperiments ir izgāzies vēl nesācies.

    15
    1
  15. būtu, ja uz vienu joslu pārietu jau pirms Bauskas, tad iespējamais sastrēgums veidotos vēl ārpus pilsētas kur nav dzīvojamās mājas tiešā tuvumā?

  16. Kaut kāds murgs izdomāts to apli tilta galā nu nevaru iztēloties! Un vis parējais! Bet vajag tikai uzbūvēt 1tiltu pāri Mēmelei ja apkārt Bauskai pus apli ja pilnu apli tad pāri Lielupei vēl vienu. Tas apvedceļš būtu ne vairāk kā25km nu varbūt 30km. Ceļi jau ir gan uz Mežotni un Brunavu uz Vecsauli tikai jāpielabo, jasavieno! Nav tak ne purvu ne kalnu grēdu!

  17. Naivie komentētāji-izlasiet virsrakstu: PLĀNO. Ne darīs neko,tukša muldēšana pirms rudens šova. Kādai vecai pēc sastāva grupiņai tak vajag balstiņas saskrāpēt uz SAEIMA vēlēšanām. Tikai tie solijumu banāni -tādi veci un sapelējuši.

    3
    1
  18. Nu,ko jūs gribiet,nacionāļu lauķi pie teikšanas.. Oķis taisnu ceļu uz Sviteni tik māk ar bedrēm uztaisīt un skaidroties ar KNAB.. Mačeks nolaida Iecavas novadu,tagad ķēries klāt Bauskai, un viņam labi sanāk..

    6
    1
  19. Pamēģiniet ierobežot tas joslas ar vienkāršiem pārvietojamām konusiem un skatieties kas notiks. Lēti, bet var būt caur acīm pieleks, ja caur smadzenēm nekādi.

  20. tādēļ, lai fūres ilgāk uzturētos un gāzētos Bauskas centrā. Nu ļoti “saprātīgs” lēmums. Ārprāts.

  21. Nu sapņi piepildās lai plānotāji izlien no kabinetiem! Ir viena josla, ir sastrēgums! Un tikai krāso joslas! Nu tas uz pāris stundām!

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.