Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Komentāri: Drošība uz ceļiem

ZĪMĒJUMS – VILNIS BULAVS, RĪMES – DAINA ZIEMELE

PRĀTIŅ, NĀC MĀJĀS! FAKTS: Agresīvā braukšana, nepārdomāta apdzīšana šomēnes novedusi pie traģēdijām. Gadījums ar Ventspils mūzikas skolas bērnus pārvadājušo šoferi, kurš bezatbildīgi apdzina vairāku mašīnu rindu un avarēja; notikums uz A7 maģistrāles, kur, lai izvairītos no sadursmes ar pretējā joslā iestūrējušo auto, vieglajai mašīnai nācās iebraukt autobusu pieturas «Smēdes» mājiņā un to sagraut.
Satiksmes ministrijai ir plāns līdz 2027. gadam par 35%, salīdzinot ar 2020. gadu, samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Miķelim ir tādas zīmes,/ Par kurām neraksta rīmes,/ Kad autoceļu malās gulst/ Ziedi un dzīvībai pāri – krusts./ Kādam laiks vējam līdzi skrien,/ Citam gliemeža lēnībā lien./ Ceļu satiksmē izskaitļots/ Ātrums – neprātam pakārtots./ Sniega, lietus un miglas «rasols»/ Dīvainās ziemas faktors./ Pirms braucamā stūri vadi,/ Lūdz, prātiņ, mājās nāc!/ Ja kādam nobrucis mentālais jumts,/ Cits tad tiek sienā stumts./ Zūd likumu un sodu jēga,/ Kad pārņem bezatbildības sērga.


Kā vērtējat šoferu uzvedību uz ceļiem? Ko iesakāt satiksmes
negadījumu skaita samazināšanai?

Gunārs Kačkāns,
autoskolas instruktors

Apmācība, ceļi, sodi
– Mūsdienu steiga un nesaprotamas darbības ir iemesls negadījumiem. Par Ventspils avāriju – esmu tur braucis, tas ceļa posms ir drausmīgs, tur pat labos apstākļos neapdzītu, jo neko neredzi.
Viens no galvenajiem faktoriem, kas jāmaina, būtu ceļu infrastruktūra. Vistrakāk ir tad, kad iebrauc pretējā joslā. Daudz braucu uz Zviedriju – tur visur, kur atļautais ātrums ir 90, 100 kilometri un vairāk, ja nav pa vidu atdalošā josla, ir nostieptas troses uz stabiņiem. Tur, kur ir mazāki ceļi, tur atļauts braukt 80 kilometri stundā un nav norobežojumu. Arī uz mūsu mazajiem ceļiem, piemēram, Bauska–Eleja, būtu normāli atļaut braukt 80 kilometrus stundā. Savukārt ceļš uz Rīgu ir jāuzlabo.
Pārējais – mūsu pašu vadītāju rīcība. Braukšanas apmācības process Latvijā ir viens no īsākajiem. Mums ir 20 mācību stundas, Lietuvā 30 stundas. Par noteikumiem – tie mums ir gana stingri, tur ar teoriju viss kārtībā, bet jāpastiprina braukšanas apmācība. Piekrītu, ka par agresīvu braukšanu jābūt lielākiem sodiem. Jo parasti agresīvie braucēji neiet bojā, cieš citi cilvēki. ◆


Pēteris Simsons,
ilggadējs
autobusu
šoferis

Jābūt apdomīgiem
– Lielākā daļa šoferu tomēr domā, ko darīt un kā apdzīt uz ceļiem. Esmu noskatījies uz šoferiem, kuri ātrāk skrien. Tāpat viņi tālu netiek.
Mums ir vieglāk, kad uz Rīgu brauc. Ir platāks ceļš, ir maliņas, kur palikt. Ja kāds neapdomīgi apdzen, var tomēr pabraukt malā. Vienīgi posmā no Iecavas līdz Bauskai ir vietas un līkumi, kur ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Uz Ventspils šosejas esmu braucis, tur nav tādas maliņas. Jābrauc atbilstoši apstākļiem. Un Ventspils šosejas šoferim bija jārēķinās arī ar ceļa stāvokli – bija sniega putra.
Šoferiem jābūt apdomīgiem, ja ar vieglāku auto apdzen autobusu. Autobuss ir lēnāks, vieglais ir ātrāks, tāpēc vienmēr var būt situācijas, kad vieglie apdzen. Savukārt autobusa šoferim vienmēr jārēķinās, ka ir cilvēki salonā. Autobusa pasažieriem jāpiesprādzējas, jo uz ceļa var būt visādi. Nekad nevar paredzēt, jo pat kārtīgi braucošajam kāds muļķis priekšā var izskriet. Ir bijis tā, ka vieglā automašīna apdzen un tūlīt pat izdomā, ka tūlīt griezīs pa labi un bremzē. Un autobusu nav tik viegli apstādināt kā mašīnu. ◆

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Valsts policijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa

Smagās avārijas – frontālās sadursmēs
– Iespējams, Latvijā būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz pieciem kilometriem stundā (km/h) virs atļautā braukšanas ātruma.
Smago avāriju cēlonis reti ir atkarīgs no tā, vai autovadītājs brauc ar 90 vai 100 kilometriem stundā. Letāls iznākums visbiežāk mēdz būt frontālās sadursmēs pie neapdomīgas apdzīšanas, kur ātrums ir daudz lielāks, tāpat smago avāriju cēloņi ir neuzmanība, telefona lietošana pie stūres un agresīva braukšanas kultūra kopumā.
Tādēļ Valsts policijas ieskatā naudas soda piemērošana autovadītājiem no pirmā pārsniegtā kilometra, ko iesaka Satiksmes ministrija, neatrisinās problēmu, bet, iespējams, būtu pieņemami samazināt soda piemērošanas slieksni līdz 5 km/h virs atļautā braukšanas ātruma. ◆


«Bauskas Dzīve» jautā:

Kā vērtējat drošību uz ceļiem, kāda ir autovadītāju disciplinētība?

Aleksandrs Smirnovs, traktorists ◆
– Ceļu kvalitāte nešķiet īpaši laba. Ar citiem šoferiem nav bijusi slikta pieredze.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Eduards Žogots, pensionārs ◆
– Es uz ceļiem cenšos būt pieklājīgs, parasti braucot nesteidzos, taču ir manīti braucēji, kuri neievēro ātruma ierobežojumus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ziedonis, grāmatvedis ◆
– Mūsu ceļu kvalitāte nav vislabākā. Esmu arī novērojis, ka uz ceļiem parādās arvien vairāk bīstamu šoferu, kuri izvēlas braukt zem atļautā ātruma, veidojot kolonas ar mazu distanci, tāpēc arī citiem rodas vēlme «skriet».

Inese Pumpure, pensionāre ◆
– Pēdējā laikā izvēlos nebraukt pie stūres, jo apkārtējie brauc ar lielu ātrumu. Esmu novērojusi, ka arī Rītausmās neievēro atļauto ātrumu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jānis Bauvars, muzikants ◆
– Esmu novērojis, ka šoferi ir ne visai disciplinēti, visbiežāk viņi izvēlas nerādīt pagriezienu. Protams, ir arī bijusi pozitīva pieredze.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (1)

  1. Nav un nebūs mums ES standartiem atbilstošu ceļu.Visi līdzekļi tiek izšķērdēti tūristu vizināšanai pa gaisu un būvējot ātrvilcienu maģistrāli.Tūristi redz,esot svarīgākais ekonomikas virzītājspēks.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.