Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Televīzijas platforma “Go3”, satelīttelevīzija “Home3” un “Baltcom” apturējuši Krievijas kanālu retranslāciju

Saistībā ar notikumiem Ukrainā televīzijas platforma “Go3”, satelīttelevīzija “Home3” un telekomunikāciju uzņēmums SIA “Baltcom” ir apturējuši Krievijas kanālu retranslāciju.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“TV3 Group” pārstāvis Kārlis Pozņakovs aģentūrai LETA norādīja, ka apturēti ir ne vien kanāli “PBK Lietuva” un “PBK Igaunija”, kam Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) anulēja retranslācijas atļaujas, bet arī visi citi Krievijā ražotie kanāli – “Mir”, “CTC”, “Ohota&Rybalka”, “RTVi” un “TVCi”.

Pēc Pozņakova paustā, uzņēmumi izvērtēs, vai sadarbība ar minētajiem kanāliem nepārkāpj noteikumus par finanšu sankciju piemērošanu atsevišķiem Krievijas pilsoņiem, uzņēmumiem un organizācijām.

“TV3 Group” pārstāvis atzīmēja, ka visās Baltijas valstīs abu operatoru ikvienam abonentam tiks pieslēgti starptautiskie ziņu kanāli “Euronews”, “BBC World News” un “Current Time”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī “Baltcom” papildus NEPLP aizliegtajiem kanāliem “Belarus 24”, “Rossija RTR”, “Rossija 24”, “TVCi”, “PBK Igaunija”, “PBK Lietuva” ir apturējis Krievijā reģistrēto kanālu “BelRos”, “Mir”, “Mir 24”, “Kosmicheskij” un “Kto yest’ kto” retranslāciju, informēja uzņēmuma pārstāve Jekaterina Ivanova.

Lai nodrošinātu klientiem iespēju saņemt plašāko ziņu dienestu informāciju par aktuālajiem notikumiem Ukrainā un pasaulē, no šodienas “Baltcom” iekļauj piedāvājumā kanālu “Doždj”. Uzņēmuma klientiem ir pieejami arī citi starptautiski ziņu kanāli.

LETA jau rakstīja, ka NEPLP pieņēmusi lēmumu apturēt Latvijā programmas “Belarus 24” darbību, kā arī anulēt retranslācijas atļaujas kanāliem “PBK Igaunija” un “PBK Lietuva”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja, ka programmu “PBK Igaunija” un “PBK Lietuva” darbība apturēta, jo, veicot “Baltijas mediju alianse” līdzīpašnieka Oļega Solodova pārbaudi, “NEPLP konstatēja, ka šāds lēmums ir jāpieņem”. Āboliņš skaidroja, ka saņemta arī informācija no atbildīgajiem dienestiem, kuras raksturu gan viņš nevarēja atklāt.

Minētajiem kanāliem atļauja tiks anulēta no 2.marta, un, kā skaidroja Āboliņš, kanāli vairs nebūs redzami, jo tie beigs pastāvēt.

Saskaņā ar “Kantar” datiem “PBK Igaunija” ir trešais skatītākais TV kanāls Latvijā pēc diviem latviski raidošiem kanāliem. Tā skatīšanās laika daļa šī gada janvārī bija 5,8%. Savukārt “PBK Lietuva” ir otrais skatītākais krievvalodīgais kanāls Latvijā, kura skatīšanās laika daļa pagājušajā mēnesī bija 2,7%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt programmas “Belarus 24” darbība apturēta, jo tā atrodas Eiropas Savienības sankcijām pakļautā Baltkrievijas pilsoņa Ivana Eismonta faktiskā kontrolē. Lēmums stājas spēkā šodien, kas nozīmē, ka tuvāko stundu laikā šim kanālam jāpazūd no Latvijas informatīvās vides.

Tāpat uzņēmums “Tet” pieņēmis lēmumu visās uzņēmuma televīzijas platformās pārtraukt to televīzijas kanālu retranslāciju, kuru īpašnieki vai amatpersonas ir saistītas ar Krievijas valdību, pakļauti starptautiskajām sankcijām vai arī par kuru statusu šobrīd nav iespējams iegūt pilnvērtīgu informāciju, aģentūru LETA informēja “Tet”.

Lēmuma pieņemšanu uzņēmums pamato, norādot uz “Ukrainas tautai un visai Eiropas sabiedrībai grūto brīdi, kad Krievija izvērš neiedomājamu agresiju pret Ukrainu”.

Foto: pexels.com

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.