Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Uz Bauskas šosejas pie tirdzniecības centra A7 no otrdienas slēgs apgriešanos virzienā uz Rīgu

Uz Bauskas šosejas (A7) pie tirdzniecības centra “A7” no otrdienas, 6.septembra, slēgs apgriešanās vietu virzienā uz Rīgu, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Turpmāk apgriešanās braukšanai Rīgas virzienā būs caur jaunizbūvēto Ķekavas ielas apļveida krustojumu ar Baložu ielu.

Kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem, un uz galvenā ceļa ar intensīvu satiksmi tas nav pieļaujams drošības apsvērumu dēļ, uzsver LVC pārstāvji. Līdz ar to, izstrādājot Ķekavas apvedceļa projektu, tika paredzēta jauna apgriešanās vieta apļveida krustojumā.

Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbu dēļ uz gadu ir slēgts Bauskas šosejas posms no pagrieziena uz Baložiem līdz Katlakalnam un satiksme novirzīta pa jaunizbūvēto Ķekavas ielu paralēli Bauskas šosejai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pērn jūlijā tika noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības projekts ceļu būvniecībā, kas tiks īstenots pēc “projektēt-būvēt-finansēt-uzturēt” modeļa.

No diviem pretendentiem, kuri iesniedza piedāvājumus, “Kekava ABT” izvēlēts kā saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kam bija arī zemākā cena. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds “TIIC 2 (SCA) SICAR”, ko pārvalda TIIC. TIIC ir neatkarīgs infrastruktūras uzņēmums ar birojiem Luksemburgā, Portugālē un Francijā.

Lai nodrošinātu Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanu, tostarp tā projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu, Satiksmes ministrijai tika dota atļauja no 2021. līdz 2043.gadam uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības, kas nepārsniedz 265,729 miljonus eiro, bruto pieejamības maksājuma segšanai, un valsts budžeta ilgtermiņa saistības 38,205 miljonu eiro apmērā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksājumiem.

Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa publiskās un privātās partnerības projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (1)

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.