Jau pāris gadu kustība Bauskas centrā, Kalna, Uzvaras un Zaļās ielas krustojumā, notiek pa tur izbūvēto apli.
Jau pāris gadu kustība Bauskas centrā, Kalna, Uzvaras un Zaļās ielas krustojumā, notiek pa tur izbūvēto apli.
Tomēr redakcija palaikam saņem lasītāju vēstules, nākas uzklausīt arī telefona zvanus ar jautājumiem, kā pareizi šajā ielu krustojumā jābrauc.
Viedokļus par satiksmes kustību Bauskas centrā pauž Ceļu satiksmes drošības direkcijas Bauskas nodaļas priekšnieks INGURS KUGRĒNS un Latvijas Autoceļu direkcijas Bauskas nodaļas speciālists VILNIS MEZERIŅŠ.
Priekšrocība labajai joslai
Speciālistu secinājumi ir dažādi, tomēr tos vieno atziņa – šajā vietā jābrauc, cienot citus satiksmes dalībniekus, kā arī domājot par savu un pārējo drošību.
Dodoties augšup pa Kalna ielu, mašīnas brauc divās joslās, taču aplī kustība paredzēta tikai vienā joslā. Šeit nav nekādu apzīmējumu, ka būtu divas braukšanas joslas. Taču praksē pilnīgi iespējams pa apli līdzās braukt divām vieglajām automašīnām. Nereti tā arī notiek, ka, uzbraucot kalnā, labās joslas automobilis pagriežas pa labi uz Uzvaras ielu un kreisā joslā braucošā mašīna turpina kustību pa loku.
Ceļu satiksmes noteikumu 96. punkts paredz, ka “braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgi ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes. Ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transporta līdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļa gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transporta līdzekļiem”.
Ja pa Kalna ielu līdzās brauc kravas un vieglais auto, tad bieži novērotas situācijas, ka vieglais auto nedaudz piebremzē, ļaudams aplī pirmajam iebraukt lielākam transporta līdzeklim. Līdztekus kravas automobilim vieglajam auto vietas aplī nav.
Ceļu satiksmes noteikumi šajā situācijā paredz, ka priekšroka ir tam transporta līdzeklim, kas brauc pa labo joslu. Tātad, braucot kalnā, kravas automobilim no otrās joslas ir jāpalaiž tas vieglais automobilis, kas pārvietojas pa labo malu.
Braucot ārā no apļa uz Zaļo ielu, ir tikai viena josla. Ja izveidojas situācija, ka aplī līdzās ir divi vieglie automobiļi, tad nogriezties uz Zaļo ielu priekšroka ir tai mašīnai, kas atrodas labajā joslā. Teorētiski šajā vietā nemaz nav atļauts izbraukt no apļa, esot iekšējā, kreisajā, malā.
Labāk neriskēt un piebremzēt
Apkopojot vairāku uzrunāto pieredzējušo autovadītāju viedokļus, “Bauskas Dzīve” secina, ka kustības drošība Kalna, Uzvaras un Zaļās ielas krustojumā vispirms atkarīga no pašiem braucējiem. Ja grib braukt uz Uzvaras ielu, tad visu laiku jāturas pa labo joslu un aplī, ja tas ir brīvs, pa labi uzreiz var nogriezties. Ja paredzēts braukt uz Zaļo ielu, tad Kalna ielā labāk ieņemt otro joslu. Ja blakus ir kravas auto, tad vai nu jācenšas, augšup braucot, tikt tam garām, ja neizdodas, jāpiebremzē un jāļauj, lai aplī pirmais iebrauc un manevru veic smagais auto.
Tieši tādu ieteikumu – braukt uzmanīgi – autovadītājiem pauž arī Bauskas rajona Policijas pārvaldes Ceļu policijas priekšnieks Pēteris Rauduve. Policija vairākkārt konstatējusi pārkāpumus, iebraucot aplī, vadītāji ir arī sodīti. Turklāt vainīgie ir ne tikai kravas auto, bet arī vieglo mašīnu šoferi, kas, kreisajā joslā braucot, nemēdz palaist labajā pusē esošo transporta līdzekli. “Teorētiski labās joslas braucējam ir taisnība. Taču, ja tā beidzas ar sasistu mašīnu, tad labāk neriskēt un piebremzēt,” iesaka P. Rauduve.