Bauskas novada pašvaldība aicina iedzīvotājus piedalīties aptaujā par nomas elektrisko skrejriteņu pakalpojuma nepieciešamību Bauskas pilsētā.
Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļā informēja, ka aptauja līdz 4.aprīlim aizpildāma mobilā lietotnē “Bauskas novads” sadaļā “Aptaujas”. Bauskas novada iedzīvotāja kartes īpašnieki var balsot arī Bauskas novada valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centros.
Lietotni bez maksas var lejupielādēt aplikācijā Google Play (Android ierīcēm) un App Store (iOS ierīcēm). Lai piedalītos aptaujās, kuru mērķauditorija ir Bauskas novada deklarētie iedzīvotāji, reģistrējoties iedzīvotājiem jāizmanto stingrā autentifikācija, izmantojot ieeju Latvija.lv.
Jau vēstījām, ka 14. martā “Bolt” pārstāvji Bauskas kultūras centrā piedalījās Bauskas iedzīvotāju konsultatīvajā padomes sēdē un atbildēja uz iedzīvotāju jautājumiem.
“Mēs cieši sadarbojamies ar visām pašvaldībām, kurās ir ieviesti “Bolt” elektrisko skrejriteņu pakalpojumi un kurās šis pakalpojums vēl tiek plānots. Kopīgiem spēkiem strādājam pie tā, lai izveidotu pilsētai un pakalpojuma lietotājiem atbilstošas zonas,” “Bauskas Dzīvei” sacīja “Bolt” skrejriteņu operāciju vadītājs Latvijā Ronalds Ābols.
Runājot par skrejriteņu novietošanas jautājumiem pilsētās, R. Ābols atzīmē, ka “Bolt” mobilajā lietotnē ir izstrādāta funkcija “Park Assist”, kas vairākas reizes dienā seko līdzi skrejriteņu pareizai novietošanai ar mākslīgā intelekta palīdzību.
Tāpat jebkurš “Bolt” skrejritenis ir aprīkots ar GPS sistēmām, kas ļauj noteikt skrejriteņa lokāciju pilsētvidē. “Mēs aktīvi sekojam līdzi visiem uz ielas esošajiem skrejriteņiem. Pateicoties mūsu loģistikas partneriem, kas monitorē situāciju uz ielām, varam ātri reaģēt uz sūdzībām – piemēram, ja skrejritenis ir novietots nepareizi, pārvietot to atpakaļ tam paredzētajā zonā.
Mēs esam par īpašām skrejriteņu stāvvietām kā pie lielveikaliem, tā arī citur pilsētvidē, jo tas ļautu atrisināt novietošanas problēmas. Rīgā jau šādas īpašas skrejriteņu stāvvietas pērn tika izveidotas un Rīgas pašvaldībai sniedzām ieteikumus par zonām, kur tās ieviest. Ceram uz veiksmīgu sadarbību arī ar Bauskas novada pašvaldību, ja tiks nolemts par labu “Bolt” skrejriteņu darbības uzsākšanai Bauskā,” norādīja Ronalds Ābols.
Bauska kājām var izstaigāt 15 minūtēs.
ja vien vietējie lēmēji un likumdevēji valstī apzinātos, ka skrejriteņi ir transporta līdzekļi, kas pārvietojas krietni ātrāk par līdzās esošo gājēju un piedevām kopsvarā ir arī krietni smagāki, spējīgi izraisīt pat nāvējošas traumas. Tāpēc tiem būtu atvēlamas, tāpat kā velosipēdistiem vien speciāli apzīmētas trotuāru daļas un brauktuvju joslas, kur tādas ir, bet ja nav tad ievērojot pastāvošos satiksmes noteikumus. Izskatās, ka atļauju pārvietoties pa trotuāriem ar skrejriteņiem un velosipēdiem, nolēmusi tā sabiedrības daļa, vecāki, kuriem ikdienā pie dibena “pieaudzis” personiskā vai iestādes, uzņēmuma auto sēdeklis, mātes un tēvi, kuri pa trotuāru kājām praktiski nepārvietojas. Toties viņiem ir jaunā paaudze, par kuras drošību rūpējoties tika pieņemti šādi pa koplietošanas trotuāru braucošajiem labvēlīgi noteikumi, jo kājāmgājējs diez vai vērā ņemamu ko izdarīs skrejriteņa braucējam sadursmes brīdī? Tātad, rūpējoties par savu dēļu un meitu, skrejriteņu lielākoties lietotāju drošību ir krietni vien pārkāpta viņu līdzcilvēku- gājēju drošība, bet, vai tā vajadzētu būt demokrātiskā valstī?
Varbūt labāk vienkārši skriet? Nosaukums ” skrejritenis” neatspoguļo patiesību. Kas tur skrien? Cilvēks brauc. Tas ir elektriskais dēlis vai elektriskais stāvritenis.
Nav saprotams. Kuras tautas nobalsošanas pašvaldība ņem vērā un kuras neņem vērā? Tikai sev patīkamās un izdevīgās? Boltam būs apdrošināšanas polise braucēju un gājēju traumu ārstēšanai, bēru izdevumiem, mūža invaliditātei, vides piesārņojuma gadījumā, auto bojāšanas gadījumā, ugunsgrēka gadījumā? Latvijā katrs bērns un jaunietis ir ļoti svarīgs, nedrīkst viņus traumēt un kropļot. Nav skaidrs Bolt piedājums. Par ko īsti jābalso?