Uzrakstīt aizraujošu un asprātīgu tekstu ir lieliski, un tas neapšaubāmi prasa talantu un laiku. Bet kāda gan jēga no lieliskā teksta, ja tas nenonāk līdz vajadzīgajām acīm? Te talkā nāk SEO knifiņi – tos ievērojot, tiks daudzkārt palielināta iespēja, ka cilvēki veiks klikšķus tieši uz jūsu raksta. Sāc tos ievērot šodien un baudi rezultātu jau pēc pāris nedēļām!
1. Veic atslēgvārdu izpēti
Atslēgvārdi ir konkrēti vārdi vai frāzes, ko interneta lietotāji ievada meklētājprogrammās, lai atrastu sev nepieciešamo informāciju. Ar pareizajiem atslēgvārdiem jūs varat būt pirmais, ko atrod meklētāji! Lai veiktu atslēgvārdu izpēti, varat izmantot bezmaksas rīkus, piemēram, Google AdsKeywordPlanner. Ja jums tam nav laika, tad talkā nāks SEO speciālisti, kuru ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir atslēgvārdu izpēte.
2. Strukturizē saturu
Skolā mums māca, kā pareizi atdalīt rindkopas un paragrāfus un veidot saturu – sākot ar ievadu, iztirzājumu un beidzot ar nobeigumu. Ar rakstiem ir līdzīgi – ir būtiski izveidot saistošu ievadu, kurā lasītājs vispirms tiek ieintriģēts. Tālāk seko iztirzājums, kurš ir jāstrukturizē tā, lai lasītājam būtu viegli un ērti uztvert domu. Rindkopas neveido garākas par piecām rindām, bet paragrāfus var uzskaitīt ar cipariem – tieši tā, kā tas ir ticis darīts šajā rakstā.
Pareizi sastrukturizēts saturs būs ne vien patīkamāks lasītājam, bet arī pašam rakstītājam ļaus ērtāk veidot tekstu. Un pats galvenais – šādas struktūras raksti ļoti patīk meklētājprogrammām un tie ātrāk nonāk augstākās pozīcijās.
3. Izmanto “bulletpoints”
Turpinot strukturizēšanas tēmu, viens no pamatpunktiem, ko der ievērot – izmantojiet “bulletpoints” jeb uzsvēruma punktus. Kāpēc tas jādara?
● Tie ļauj izcelt būtiskas detaļas;
● Uzlabo kopējo teksta lasāmību;
● Tā ir ērtāk organizēt informāciju;
● Uzreiz piesaista lasītāja uzmanību.
Redziet? Tā taču ir krietni ērtāk lasīt! Uzsvēruma punkti nav vienīgais veids, kā izcelt rakstu – variet atsevišķiem vārdiem izmantot treknrakstu, slīprakstu vai pasvītrojumu. Šī nav skola un visam nav jābūt perfekti – galvenais ir vizuāli estētisks skats.
4. Virsraksts ir svarīgāks par rakstu
Vai tiešām? Saturiski nē, taču ja vēlaties piesaistīt uzmanību – tomēr laikam būs gan svarīgāks. Virsraksts nedrīkst būt maldinošs, taču tam ir maksimāli kodolīgā un nedaudz pārspīlētā veidā jāpaziņo par raksta saturu. Vēl lielisks veids, kā veidot SEO draudzīgus virsrakstus, ir ciparu izmantošana. Piemēram, “5 padomi kā kaut ko izdarīt labāk” vai “7 atziņas, ko vērts atcerēties”. Apskatiet šī raksta virsrakstu!
5. Optimizē attēlus
Attēlu pievienošana rakstā ievērojami uzlabos lasītāja pieredzi. Bet optimizētu attēlu pievienošana rakstā ievērojami uzlabos meklētājprogrammu “attieksmi” pret jūsu rakstu, izvirzot to augstākā pozīcijā. Kā optimizē attēlus? Pārveidojiet failu nosaukumus uz atslēgvārdiem, kā arī attiecīgi pielāgojiet ALT tekstus un attēlu aprakstus.
6. Pievieno linkus
Viena raksta ietvaros ne vienmēr sanāk pateikt visu, kas rakstītājam būtu sakāms. Te lieti noder linkošana uz iekšējiem vai ārējiem resursiem, kas ļauj lasītājam padziļinātāk uztvert domu, kā arī uzņemt papildus informāciju. Piemēram, jums ir raksts par koka mēbelēm un jūs raksta vidū īsi pieminat mēbeļu izgatavošanas procesu. Lai tas tālāk rakstā nebūtu jāiztirzā, jūs droši varat lasītāju aizvest uz citu savu rakstu, kas ir konkrēti veltīts mēbeļu izgatavošanai.
Šādā veidā ne vien lasītājs tiek vairāk izglītots, bet jūs iegūstat papildu punktus kā zinošs savas jomas speciālists. Un, protams, tas ļauj meklētājprogrammām vieglāk uztvert jūsu tekstu.
Nav nemaz tik sarežģīti, vai ne? Laikietilpīgi gan, taču visas pūles būs tā vērtas, jo tā ir SEO burvība – ilgtermiņa efektivitāte. Lai izdodas!
Reklāma