Pirmdiena, 15. decembris
Auseklis, Gaisma
weather-icon
+1° C, vējš 3.4 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Palielinās liellopu gaļas patēriņu

Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācija sadarbībā ar Mārketinga padomi 19. jūlijā atklāja liellopu gaļas veicināšanas programmu, pasludinot šo par liellopu gaļas gadu.

Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācija (LGLAA) sadarbībā ar Mārketinga padomi 19. jūlijā atklāja liellopu gaļas veicināšanas programmu, pasludinot šo par liellopu gaļas gadu.
Šīs programmas mērķis ir veicināt Latvijā gaļas liellopu audzēšanu un patēriņu tirgū, skaidroja Agris Veide, Vecumnieku pagasta zemnieks. Viņš ir LGLAA valdes loceklis, jau vairākus gadus nodarbojas ar gaļas liellopu audzēšanu, ievērojot bioloģiskās lauksaimniecības nosacījumus.
Paplašina ganāmpulku
Saskaņā ar asociācijas datiem organizācija apvieno vairāk nekā 150 lopkopības saimniecību īpašnieku. Bauskas rajonu pārstāv daži, jo šī nozare nav tik raksturīga intensīvas lauksaimniecības rajonam, teic A. Veide.
Vecumnieku pagasta zemnieku saimniecība “Madaras” nesen pievērsusies gaļas liellopu audzēšanai. Anita Smilškalne, vērtējot šo nodarbi, nosauc vairākas priekšrocības: “Gaļas dzīvnieki ir pieticīgi, tos nevajag papildus barot, tie ēd visu. Mūsu ganāmpulkā ir arī bullis, un ganāmpulks papildinās pēc dabas likumiem. Esam pārdevuši pirmos trīs buļļus un secinājām, ka gaļas iznākums ļoti labs.”
Paredz dažādus variantus
A. Veide pauda gandarījumu, ka programma dod vairākas iespējas popularizēt nozari. Asociācijai ir konkrētas ieceres, kuras varēs īstenot, jo tām būs nodrošināts finansējums – vairāk nekā 30 tūkstoš latu. “Tā nav pārāk liela summa, tomēr spēsim izvērst dažādas aktivitātes. Viens virziens būs zemnieku izglītošana. Aicināsim viņus braukt un aplūkot kolēģu saimniecības, kas pievērsušās gaļas liellopu audzēšanai. Manuprāt, tai ir nākotne, jo šo produktu pieprasa Eiropas valstīs. Mēģināsim pievērst lielāku sabiedrības uzmanību liellopu gaļas patēriņam. Paredzēts lielveikalos rīkot degustācijas. Ir iecere apkopot receptes un izdot tās vienā grāmatiņā,” tā A. Veide.
Cer mainīt patērētāju attieksmi
Mārketinga padomes sabiedrisko attiecību speciāliste Andra Kalniete uzsver, ka kampaņas norisē būs iesaistīti ražotāji, pārstrādātāji, tirgotāji un patērētāji. Tās gaitā skaidros liellopu gaļas uzturvērtību un nozīmi ēdienkartē. Liellopu gaļas Latvijā ir pietiekami daudz, un tās draudzīgās cenas varētu veicināt patēriņu. Tomēr tā palielināšanas galvenā iespēja ir patērētāju attieksmes maiņa, uzsver A. Kalniete.
Secināts, ka iedzīvotāji 95 procentus informācijas par kādu produktu saņem tieši vai netieši no plašsaziņas līdzekļiem. Tādējādi informācijas kampaņai var būt svarīga loma patērētāju attieksmes mainīšanā, uzskata kampaņas veidotāji.
Latvijā tradicionāli liellopu gaļas patēriņš ir bijis neliels un tirgū joprojām dominē cūkgaļa. Tas nav mainījies arī tādos periodos, kad liellopu gaļas cenas salīdzinājumā ar cūkgaļas cenām ir bijušas izteikti zemākas.
***
Uzziņai
– Kopumā 2004. gadā Latvijas iedzīvotāji vidēji izdevuši 107,92 latus gaļas produktu iegādei. No tiem 7,17 latu tērēts liellopu un teļa gaļai, bet cūkgaļai – 31,12 latu.
– Arī putnu gaļai izdotas lielākas summas – 11,67 lati. Savukārt aitu un kazu gaļai vidēji tērēti 0,25 lati uz cilvēku.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.