Noslēgusies dzelzceļa projekta “Rail Baltica” Iecavas apkopes punkta būvprojektēšana, informē par “Rail Baltica” izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) pārstāvji.
EDzL informē, ka no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas saņemts noslēdzošais būvprojektēšanas saskaņojums par “Rail Baltica” Iecavas infrastruktūras apkopes punkta projektēšanas nosacījumu izpildi visām trīs būvatļaujām.
“Rail Baltica” pamattrases posms virzienā no Rīgas līdz Lietuvas robežai ir noteikts par prioritāru, tādēļ drīzumā paredzēts sākt būvniecību.
Uzņēmumā atzīmē, ka pirmie būvdarbi ārpus Rīgas plānoti tieši Iecavas apkopes punkta teritorijā, to sākotnēji iekārtojot kā būvniecības loģistikas bāzi “Rail Baltica” būvniecībai un izveidojot savienojumu ar esošo dzelzceļa tīklu tehnikas un materiālu transportēšanai no ostām.
Patlaban apkopes punkta teritorijā noslēgumam tuvojas atmežošanas darbi, norisinās būvprojekta izskatīšanas un būvdarbu sagatavošanas fāze no piesaistītā būvuzņēmuma puses. Pasūtītājs un būvnieks – pilnsabiedrība “E.R.B. Rail JV” – sadarbojas ar iesaistītajām pusēm, inženiertīklu turētājiem, valsts un pašvaldību iestādēm, lai sāktu darbus infrastruktūras apkopes punkta teritorijā.
Būvprojektēšanu EDzL uzdevumā veica Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – Itālijā dibināts inženieru uzņēmums “Sintagma Srl” un Latvijas projektēšanas uzņēmums SIA “BRD projekts”.
EDzL skaidro, ka “Rail Baltica” izbūves laikā apkopes punkti Iecavā un Skultē kļūs par būvnieku pilsētiņām jeb loģistikas bāzēm, nodrošinot būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus.
Darbu sekmīgai nodrošināšanai infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izveidot atbilstošu infrastruktūru, kur glabāt vajadzīgo aprīkojumu un tehniku, kas ļaus nodrošināt sliežu ceļu materiālu uzglabāšanu, montāžu, atjaunošanu, dzelzceļa sistēmu elementu uzglabāšanu, infrastruktūras tehniskās apkopes ritošā sastāva ekipēšanu un uzturēšanu darbspējīgā stāvoklī.
Iecavas infrastruktūras apkopes punkta kopējā platība plānota ap 16 hektāriem. Paredzēts izbūvēt 1435 milimetru (mm) platuma sliežu ceļus aptuveni 14 kilometru garumā, kā arī izbūvēt pieslēgumus tuvumā esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem.
LETA arhīvs liecina, ka EDzL 2021.gada 15.decembrī noslēdza līgumu par “Rail Baltica” infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību ar Itālijas un Latvijas uzņēmumu apvienību.
Līgumā noteiktas projektēšanas izmaksas bija 1 850 470 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), bet līgumā ietverto autoruzraudzību bija paredzēts veikt, dodot konkrētus darba uzdevumus un maksājot atbilstoši paveiktajam, nosakot mēneša maksājumu par autoruzraudzību 10 200 eiro bez PVN.
Jau vēstīts, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam “Rail Baltica” projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.
Atbilstoši “Rail Baltica” izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
Latvijā “Rail Baltica” pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024.gadā.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Teksta un vizuālā materiāla avots: www.edzl.lv
Vispār nevajadzēja šo mazvajadzīgo superdārgo megaprojektu uzsākt.Tikai lai demonstrētu Briseles pamuļķiem cik mums liels krā…ņš.+totāla bruņošanās.Ambīcijas kā lielvalstij,bet kā tas viss atsauksies uz iekšzemes ekonomiku?Slikti.Ļoti slikti.Gribat padzīt vēl atlikušos darba spējīgos?