Telefonkrāpnieki, izmantojot mākslīgā intelekta rīkus, sākuši zvanīt no nezināmiem numuriem, atdarinot zvana saņēmējam pazīstama cilvēka balsi un lūdzot steidzamu finansiālu palīdzību, aģentūru LETA informēja informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojumu sniedzēja SIA “Bite Latvija” pārstāvji.
Šādi zvani tā saņēmējam rada maldīgu iespaidu, ka grūtībās ir nonācis tuvs cilvēks, kas nenoliedzami palielina iespēju kļūt par telefonkrāpnieka upuri, norāda telekomunikāciju operatora pārstāvji.
“Bite Latvija” iekšējās drošības procesu vadītājs Reinis Pudāns informē, ka kāds uzņēmuma klients nesen saņēmis zvanu no nezināma numura un zvanītājs runājis viņa drauga balsī. Mākslīgā intelekta kopētā drauga balss stāstīja, ka viņš ir nokļuvis nepatīkamā situācijā ar policiju un steidzami nepieciešama liela naudas summa, lai situāciju atrisinātu.
“Klients bija ļoti vērīgs un nekavējoties pārtrauca zvanu, lai atzvanītu draugam un noskaidrotu situāciju – ar draugu viss bija kārtībā,” norāda Pudāns.
Reaģējot uz pieaugošo telefonkrāpniecības gadījumu skaitu, “Bite Latvija” kopš maija beigām ieviesusi bezmaksas telefonkrāpšanas apkarošanas risinājumu, kas automātiski bloķē aizdomīgus zvanus “Bite Latvija” tīklā. Jūlijā drošības risinājums ir bloķējis 20 000 krāpniecisku zvanu, kas ir divreiz vairāk nekā mēnesi iepriekš.
Jau ziņots, ka “Bite Latvija” 2023.gadā strādāja ar 163,668 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa palielinājās par 50% un bija 33,376 miljoni eiro.
“Bite Latvija” reģistrēta 2005.gadā, un tās pamatkapitāls ir 99 085 286 eiro. “Bite Latvija” vienīgā īpašniece ir Lietuvas “Bite Lietuva”, kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas “Providence Equity Partners” uzņēmums.
Ilustratīvs attēls. Foto: AlyoshinE/Shutterstock
Reklāma