Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Konferencē aktualizēs Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi

Bauskas novada pašvaldība 13. aprīlī organizē konferenci «Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?», lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: Ivars Bogdanovs

Konferences laikā paredzēta arī diskusija par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās, «Bauskas Dzīvi» informēja Bauskas novada administrācijas uzņēmējdarbības un mārketinga departamenta vadītāja Laura Ārente. 

Viņa akcentēja, ka valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.

«Satiksme grauj un degradē Bauskas novada pilsētu infrastruktūru, un pilsētu dzīve ir pakārtota tranzīta maģistrālei. Jau 2016. gadā Bauskā konstatēta paaugstināta vibrācija, trokšņu līmenis un neatbilstīga gaisa kvalitāte, kas veselīgu dzīves, darba un uzņēmējdarbības vidi pilsētas centrā padarījusi neiespējamu,» informēja L. Ārente.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pašvaldības pārstāve piebilst, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz tās iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.

«Arī vibrācijas mērījumi liecina, ka tiek pārsniegts drošas ietekmes līmenis, radot priekšnoteikumus ēku sabrukšanai. Automaģistrāle A7 šķērso valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekli – Bauskas pilsētas vēsturisko centru, negatīvi ietekmējot ēkas ar augstu kultūrvēsturisko vērtību,» saka L. Ārente, kura uzskata, ka maģistrāles sadalītā pilsēta jau sen nefunkcionē kā vienots organisms un iedzīvotāju pārvietošanās pilsētā ir apgrūtināta un nedroša.

Konferences fokusā būs valsts stratēģija Bauskas apvedceļa izbūvei un iespējamie risinājumi tranzīta satiksmes radītās kaitīgās ietekmes mazināšanai līdz apvedceļa izbūvei. Tiks meklētas atbildes uz jautājumiem, cik reāli ir apvedceļu izbūvēt līdz 2030. gadam un vai iespējams termiņus saīsināt, vērtējot Ķekavas apvedceļa būvniecības pieredzi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pašvaldības pārstāve apliecina, ka situācija pieprasa tūlītējus risinājumus, tāpēc tiks analizēti būvtehniskie risinājumi, satiksmes organizācijas uzlabojumi un administratīvie ierobežojumi, lai samazinātu summāro satiksmes intensitāti pilsētās.

Konference13. aprīlī norisināsies Bauskas kultūras centrā, tā tiks translēta tiešraidē facebook.com un youtube.com Bauskas novada pašvaldības profilā. Reģistrācija dalībai līdz 8. aprīlim, paskaidro L. Ārente.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (11)

  1. Lauriņ, ne tikai pilsētas vēsturiskajā centrā esošo ēku kultūrvēsturisko vērtību, bet pat to pastāvēšanu kardināli ir ietekmējis savulaik novada vadības pieņemtie lēmumi, šo amatpersonu neprofesionalitāte, aprobežotība un, iespējams, stulbums. Tikai mirkļa labuma dēļ, apgūstamās naudas lieluma un vieglās iespējas dēļ, ir pieņemti lēmumi, kuri vecpilsētas ēkām ir kaitējuši daudz vairāk par transporta plūsmu cauri pilsētai

    8
    1
  2. Es šito nesaprotu, jau gadiem par šo runā, kāds kaut ko diskutē, aktualizē u.t.t. un tā joprojām, kaut gan ir skaidrs ka valsts dotajā brīdī neko nedarīs kamēr netiks pabeigts Ķekavas apvedceļš.
    Te vairāk ir jautājums par to KO VISU ŠO LAIKU IR DARĪJUSI MŪSU PAŠVALDĪBA ? Kur ir kaut viena reāla rīcība šo gadu laikā ? Kāpēc joprojām nav atrisināta situācija kad 2 joslas augšup pa Kalna ielu nonāk 1 joslas aplī ? Kāpēc pēdējais regulējamais krustojums ir pie autoostas, kaut gan līdz pilsētas robežai ir vēl ko braukt un braukt ? Kāpēc Rīgas un Kalna ielas krustojumā joprojām ir atļauts kreisais pagrieziens, vai 4 joslu šķērsošana ?
    Jebkurš sapratīgs šoferis kurš ikdienā pārvietojas pa Bausku būtu spējīgs ieteikt vismaz dažus jēgpilnus risinājumus.

    13
    1
  3. Interesanti zināt, kā tad varēs no Rīgas ielas tikt uz Kalna ielu (virzienā uz centru), ja Rīgas un Kalna ielā tiks aizliegts kreisais pagrieziens? Braukt pāri Kalna ielai taisni un tad kaut kur pa mazajā ieliņām nokļūt līdz Plūdoņa ielas krustojuma luksoforam? Tad kāda starpība: braukt pāri Kalna ielai (taisni) vai pagriezties pa kreisi uz ielas?

  4. tik aktualizē un aktivizē,., )) jau kuro reizi! skan vecā dziesma. -sāciet tak vienreiz kaut ko darīt!!!.

    10
  5. Konferencē būšot arī Plešs. Nopietni? Ko tam populistiskajam pundurim vajag?
    Tas jau tagad liek uzsvaru, ka Bauskā, pateicoties viņam, būs jauns bērnulaukums :(((

  6. Tātad deputātiņa un ministreļa Pleša solījumi kaķim zem astes ? Ko vēl vajag aktualizēt ? Tam Plešam vispār nebūs kauns ierasties uz to konferenci ? Solītājs un līdējs bez ziepēm. Bet nu protams – kur nu viņam tagad apvedceļi interesē … Aktuālāka problēma ir spēļu zāles un azartspēles. Vispirms jau jāatstrādā tas, ko Jaunupam sasolīja …

    13
  7. Viens variants fūrēm slēgt Grenctāli un novirzīt uz Meiteni. LT visām pilsētām ir apvedceļi. Otrs variants brauciens caur Bausku, Iecavu, Salacgrīvu maksas kādi 15eiro! Jau Kalvārijā uzstādīt informacijas stendus par izmaiņām. Tā daudzās valstīs izdara un braucam līkumu un maksājam par ceļiem.

    4
    1
  8. Kamērt baušķinieki balsos par partijām ar interesi par spēļu kazino namiem – apvedceļa nebūs = lai dzīvo KAZINO ( tur jau mana peļņa kuvieros – nu ne jau Tālavas taurētāja un uzminiet kura? )

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.