Bauskā dažas apzīmētās gājēju pārejas likvidētas, citviet tās ierīkotas no jauna. Vai tas uzlabos gājēju, arī braucēju drošību Bauskā?
Bauskā dažas apzīmētās gājēju pārejas likvidētas, citviet tās ierīkotas no jauna. Vai tas uzlabos gājēju, arī braucēju drošību Bauskā?
SĪRI VILDERE, A/S “LATVIJAS VALSTS CEĻI” BAUSKAS RAJONA NODAĻAS VADĪTĀJA:
Pašiem jāuzmanās
Uz ceļa A-7 likvidētas pārejas, domājot par gājēju drošību. Izveidot pāreju pār četrām braukšanas joslām nav pieļaujams. Arī Slimnīcas un Dārza ielas krustojumā izveidotā jaunā ielas šķērsošanas kārtība ir gājējiem un braucējiem labvēlīgāka. Īsti pareizi nav izveidota pāreja Slimnīcas ielā, pretim “Eilas” namam.
Atgādinu, ka ceļa zīmju vai apzīmējumu noņemšana nenozīmē, ka nedrīkst iet pāri brauktuvei. Ja vien noteikumi to ļauj, gājēji drīkst iet, bet pašiem vairāk jāuzmanās.
ALEKSANDRS SIDORČIKS, BAUSKAS RAJONA POLICIJAS PĀRVALDES CEĻU POLICIJAS PRIEKŠNIEKS:
Jāņem vērā realitāte
Atbalstu pārmaiņas, jo tās uzlabo gājēju drošību. Cilvēki vairāk uzmanīsies, šķērsojot ielu. Zinām, kā ir tagad, – ja ir apzīmēta pāreja, tad gājēji iet, ne pa labi, ne pa kreisi nepaskatoties. Un automobilis, īpaši kravas auto, nespēj tik ātri nobremzēt.
Jāņem vērā arī realitāte, ka Bausku šķērso kravas tranzīta transports. Ja pilsētā ir daudz pāreju, vadītājiem tas apgrūtina braukšanu, viņi kļūst nervozi, pašiem to negribot, var pat tās ignorēt.
GUNTIS BĒRZIŅŠ, AUTOSKOLAS VADĪTĀJS:
Gājēji piemirsti
Īsti pārdomāta šī rīcība nav. Piemēram, nākot no Draudzības ielas, Kalna ielai tagad pāri oficiāli var tikt tikai pie Rīgas ielas. Un ko lai dara tie, kam tālāk jādodas uz Mežotnes pusi?
Amatpersonām pirms kādām pārmaiņām vajadzētu vairāk pakonsultēties ar praktiķiem: šoferiem, varbūt arī ar braukšanas instruktoriem. Pašlaik izskatās, ka pāreju likvidēšana notiek, domājot tikai par braucēju ērtībām. Par gājējiem, šķiet, tiek piemirsts.