Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Ar satiksmes apgrūtinājumiem Bauskā jāsadzīvo vēl vairākas nedēļas

Teju mēneša garumā ar neērtībām būs jāsamierinās autovadītājiem Bauskā. Turpinoties Kalna un Zaļās ielas pārbūvei, šonedēļ remontdarbi tiks sākti arī Uzvaras ielā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļā informēja, ka Uzvaras ielas virskārtas atjaunošanas darbi tika laikus iekļauti Bauskas apvienības pārvaldes 2024. gada budžetā. Ņemot vērā, ka pagājušā gada septembrī, sastādot budžetu, nebija zināms, ka Satiksmes ministrija atbalstīs tranzītielas sakārtošanu Bauskā, piešķirot valsts finansējumu, pašvaldībai šogad nācās Uzvaras ielas remontu pārcelt, pielāgojoties Kalna un Zaļās ielas rekonstrukcijas darbiem.

«Braucējiem jau ir neērtības, kad tiek atjaunots horizontālais ielu marķējums. Lai pilsētā nebūtu sastrēgumu no visām pusēm, Uzvaras ielas remontu vajadzēja pārcelt uz vēlāku laiku,» paskaidroja Bauskas apvienības pārvaldes vadītāja Līga Vasiļauska.

Viņa atklāja, ka Uzvaras ielā strādās Bauskas novada uzņēmums SIA «Viona» noslēgtā līguma ietvaros par Bauskas pilsētas teritorijā esošo ielu un ceļu ikdienas uzturēšanu. Izmaksas būs zināmas tikai pēc paveiktā. «Līgumsummas mums ir nodefinētas par katru pozīciju, par darbu maksās atbilstoši izpildei,» pauda L. Vasiļauska.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Pagājušajā gadā no 11. līdz 20. oktobrim Uzvaras ielas posmā no Kalna ielas satiksmes rotācijas apļa līdz Parka ielai tika veikti brauktuves remontdarbi. Foto: no arhīva

Jāatgādina, ka Uzvaras ielas sakārtošana sākta jau pagājušajā gadā, kad uzklāta jauna asfalta kārta, kā arī nolīmeņotas akas posmā no Parka ielas līdz Kalna ielas satiksmes rotācijas aplim. Šogad paredzēts segumu atjaunot no Parka ielas līdz satiksmes rotācijas aplim Brīvības bulvārī, ieskaitot pašu apli, tālāk līdz Mūsas tiltam, izlaižot tiltu un saremontējot sliktāko posmu, kas ir no tilta līdz rotācijas aplim Elejas, Ziedoņu un Īslīces ielas krustojumā.

«Ja savlaicīgi, periodiski virskārtas plāno kārtiņu noņem un atjauno, tas viss galu galā ir lētāk, nekā katru gadu likt ielāpus. Pie tam ielāpi pēc ziemas atkal ir ārā, ne autovadītājiem ir komforts, braucot pa šādu segumu, ne mums pašvaldībai ir kāds labums, jo izdevumi ir ļoti ievērojami pret to, kāds ir rezultāts,» akcentēja L. Vasiļauska.

Plānots, ka darbi sāksies šajā nedēļā un turpināsies vismaz trīs nedēļas, bet tas ir provizoriski. Pirmkārt, procesu var ietekmēt laikapstākļi, otrkārt, vienmēr atgadās kaut kas neplānots, jo bieži vien tiek ieviestas kādas korekcijas. «Asfaltsegumam būtiskākais ir, lai vidējā gaisa temperatūra nav zemāka par plus pieciem grādiem. Ceram, ka šie pieci grādi saglabāsies, kamēr uzklās jauno segumu,» tā L. Vasiļauska.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa papildina, ka darbu veikšana naktīs nav iecerēta. «Kad sludinājām iepirkumu ielu un ceļu ikdienas uzturēšanai, neprasījām pozīciju darbam naktī, jo tas pilnīgi noteikti uzņēmējam ir sadārdzinājums,» norādīja L. Vasiļauska.

Īpaši uzmanīgiem jābūt skolēniem, kuri pārvietojas uz un no skolas Uzvaras ielā. Bauskas Valsts ģimnāzijas audzēkņu vecāki aicināti būt atbildīgi un izlaist bērnus pie izglītības iestādes atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem. Bieži vien vecāki savas atvases no automašīnas izlaiž uz ielas braucamās daļas. Pērn ceļu satiksmes negadījumā cieta skolēns, un incidents sakrita ar remontdarbiem Uzvaras ielā. «Tas, kas no rītiem darās pilsētā, ir kaut kas nenormāls. Kad redzi, ka no braucošajiem auto lec ārā mazie bērniņi un skrien uz skolu, apkārt neskatoties, sirds saraujas. Rūpēties par savu bērnu drošību prioritāri var vecāki,» komentē L. Vasiļauska.

Foto: Ivars Bogdanovs

Jāmin, ka Kalna un Zaļajā ielā noslēgumam tuvojas virskārtas uzklāšana, bet vēl ir atlikuši dažādi sīkie darbiņi (bruģēto ietvju sakārtošana, horizontālo apzīmējumu uzklāšana), kas parasti ir ļoti laikietilpīgi.

Pilsētā joprojām ir caurbraucams Dārza ielas posms gar Bauskas slimnīcu. «Šo posmu gan vērsim ciet, jo jau pirmajā nedēļā varēja novērot pārmaiņas segumā. Proti, iela izbūvēta vairāk gājējiem ar visu izrietošo slodzes stiprumu. Pēc pirmās nedēļas jau bija iesēdies bruģis un nāca uz āru metāla stangas, uz kurām stiprināti tirgotāju stendi. Esošā pamatne noteikti nav domāta tik intensīvai automašīnu satiksmei. Iespējams, nākotnē varētu apsvērt izmaiņas. Manuprāt, cilvēkiem šis atvērtais posms ir veiksmīgs risinājums, lai kaut kur ātrāk nokļūtu. Ielu uz visiem laikiem atvērt varētu pie nosacījuma, ja sakārtojam kravnesamību. Tur būtu jāveic pārbūve, stiprinot pamatni, bet tas noteikti nebūs tuvāko gadu budžeta iespējās,» sacīja L. Vasiļauska.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (25)

  1. Pašvaldības mājas lapā pirms pāris dienām bija raksts par Salātu ielas pārbūves aizķeršanos, iesaku izlasīt.

  2. Tātad nekādas Salatu ielas rekonstrukcijas tuvākajā laikā nebūs. Bet bedres tāpat nelāpīs , jo rekonstrukcija būs nākamgad.

  3. Nebūtu Binders vilcis garumā un parakstijis līgumu, salātu ielu jau taisītu. Rakstā minēts, ka visas naudas pat bija piešķirtas…

    5
    2
  4. Ja Dārza ielas posms gar slimnīcu būs pašreizējā veidā, noteikti ar laiku būs avārijas un cietušie. Šis posms ir bīstams gājēju, stāvošo mašīnu, šaurības, bērnudārza, daudzo iestāžu, neregulējamā, grūti pārskatāmā, intensīvās satiksmes Dārza un Slimnīcas ielas krustojuma dēļ. Ieslēdziet saprātu un atstājiet iepriekšējo stāvokli. Pat bruģi varēs pa lēto saremontēt tirgus vietā, vienīgi žoga posms droši vien jau ir norakstīts un prihvatizēts. Ja kādam dažas sekundes vai minūte ir grandiozs ieguvums, tas neatsvērs kāda avāriju vai gājēja sakropļošanu vai nogalināšanu. Gar optiku ir trepes uz Vecpilsētu, tas daudziem ir ceļš uz no pamatskolas un citām vietām. Pirms atbildēt uz stulbiem priekšlikumiem, var taču atbildētāja pati izbraukt šo posmu, pastaigāt no poliklīnikas uz aptieku pāri ielai, pavērot skolnieku, slimnieku, bērnudārznieku, pensionāru, suņu kustību, pasēdēt mašīnā un pavērot vispārējo situāciju šajā posmā. Un kādu ātrumu domājat noteikt šajā posmā lai būtu droši? 15 km stundā? Nevajag domāt, ka pirms JUMS visās iepriekšējās pašvaldībās visi bija idioti, jo viņiem noteikti bija argumenti kāpēc bija tā, kā bija pirms JUMS.

    22
    9
  5. Ja Vasiļauskai kas neskaidrs, var taču pajautāt Čačam. Varbūt neatteiks padomu.

    13
  6. Interesanti ar tiem remontiem, nez kapec tiltu solija saremontet lidz augustam, tik nemineja kura gada….

    10
  7. Tak Salātu ielu arī solīja remontēt vasarā… Ar Binderu ar interesanti, ka atteicās pat zaudējot nodrošinājumu. Iznāk, ka tas viss Salātu ielas remonts izmaksātu vēl vairāk un ilgāk nekā tika plānots. Samērā bezcerīgi

    3
    1
  8. Kāpēc par Bauskas ielu remonta jautājumiem atbildes nesniedz Bauskas mērs? Simts dienas pagājušas, derētu paveikto darbu atskaite.

    10
  9. Jūs lasījāt? “Izmaksas būs zināmas tikai pēc paveiktā. Līgummsummas ir nodefinētas par katru pozīciju, par darbu maksās atbilstoši izpildei.” Šeit ir tieši tas pats kas ar Tasti. Pasākuma, it kā škietamos tūkstošu zaudējumus nu vēlas domāt piedzīt no organizētāja, bet te….par ceļa remontiem maksās tik cik vienkārši paprasīs. Ko jūs tur pīpējat? Mekējat darbu Vionā un par darbu saņemsiet cik vēlēsieties, jo dome maksās cik vajadzēs. Kā var tādu līgumu slēgt un kurš nu šo līgumu slēdza, no kura pēcāk varēs pieprasīt lielos “nepamatotos” robus novada budžetā? Tā tā Bauska grimst. Ir iela, jāveic remonts, ir konkurss par noteiktu summu un viss. Tas tak nav mega gadu projekts, kur izmaksas palielinas ar katru dienu neietekmējamu iemeslu rezultātā.

    10
  10. Dārza ielas posmā jau pirms atvēršanas bruģis bija iegrimis. Vispār visā Bauskā, kur ir bruģis, tas ir uzlikts nekvalitatīvi.

    10
  11. Pilnīgi murgaina doma ir palielināt Dārza ielas gar poliklīniku nestspēju. Kāpēc? Fūrēm no putnufabrikas? Tas nozīmē izrakt veco segumu un klātni, izveidot jaunu ceļa pīrāgu. Izskatās, ka kādai vai kādiem ļoti iepaticies remontēt ceļus. Konkrētajā Dārza ielas posmā fiksā ideja varētu nozīmēt tikai bezjēdzīgu budžeta naudas izšķiešanu varbūt kādu 100 000 – 250 000 apmērā ( atkarībā no posma garuma )un iespējamu korupciju. Ceļu remonti un to apmaksa pēc fakta nozīmē, ka ceļu projekti ir nepareizi, darbu un materiālu apjomi ir nepareizi, pasūtītāja nolīgtie projektētāji ir bezatbildīgi un nekvalificēti. Ja projekti ir labi, tādā gadījumā neprašas ir pasūtītāja un būvnieka pusē, jo nejēdz izrēķināt cik reāli projektētie darbi maksās. Arī nelielu defektu gadījumā apmaksa pēc padarītā fakta sadārdzina defekta labošanu pasūtītāja bezkontroles gadījumā, kas, pazīstot mūsu pašvaldību, visticamāk, būs ar garantiju, ja vien visi principu un profesionālie cilvēki nav atlaisti. Klasiskā gadījumā pasūtītāji neveic būvnieka kontroli ja pasūtītājs ir korumpēts. Apmaksa pēc fakta, tas ir komunisms, katram (būvniekam) pēc vajadzībām no neizsmeļamā pašvaldības naudas maisa. Jāsāk aizdomāties, kāpēc komunisms tiek pieļauts? Pasūtītāja kadri visticamāk nav diplomēti ceļinieki vai, iespējams, ir korumpēti. Jāatgādina, ka VS veica nelielus ielu remontus un bruģēja, un viņiem samaksātā nauda nonāca pašvaldības kapitālsabiedrības kontā. Šis variants laikam nepatika jo korupcijai nederīgs, varbūt varēja tikai ko nedaudz ievilkt nāsīs. Šeit rakstītais protams nav pierādīts apgalvojums, tas ir tikai loģikā un dzīves pieredzē balstīts prātojums. Būtu priecīgs kļūdīties savos novērojumos un vērtējumos.

    6
    1
  12. Ielas posmu gar slimnīcu jāaizver kā bija. Citādāk tur ir bīstami. Braucot ar velo, nācies par to pārliecināties vairākas reizes.

    4
    8
  13. Iedomājaties-Jūs vēlatis nomainīt mājai jumtu, paņemat vionu un maksāsiet tik cik viņi paprasīs?????????????Priekš kam domē ir būvvalde, attīstības un velns zin kādi departamenti , izpiddirektori , plānotāji ???????????????Atlaist 70% no 1.10.2024.

  14. Pēc fakta var remontēt un būvēt, bet tikai kontrolējot katru darbību un daudzumu. Galarezultātā pēc fakta parasti pārmaksā, ja pasūtītājs nav profesionālis un viņam var sakarināt makaronus uz ausīm, kā arī, ja pasūtītājs nekontrolē dabā darbu un materiālu apjomus. Strādnieki varbūt pus dienu baksta telefonu vai gaida kamēr pohas noplaks, jūs maksāsiet tādiem stundu algu? Pēc fakta var strādāt, bet tas prasa pasūtītāja precīzu, regulāru, godīgu darbu tieši objektā, katru dienu, obligāti fotografējot, skaitot, piesienoties. Kamēr izdresē, un būvnieks sāk raustīties vai cienīt. Var būt, ka būvnieks aiztinas, jo saprot , ka šajā vietā mulķu, sliņķu, korumpantu nav. Ja viņam to ļauj bez sankcijām.Vai Bauskā ko kontrolē? Nav jau personīgā nauda. Jāsaka, ka A7 būvē profesionāļi, darbus dara rūpīgi, telefonus nebaksta.

  15. Uzvaras ielu lidz rotācijas aplim vajaga remontēt, jo Okmanim vedot naudu no pilsētas negribas, lai sakratās.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.