Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pedagogi no Zemgales un Ziemeļlietuvas jaunas idejas gūst Daugavpilī un Bauskā

Ar iedvesmojošām idejām un praktiskiem piemēriem STEM (no angļu: Science, Technology, Engineering, and Mathematics — ‘zinātne, tehnoloģija, inženierija, matemātika’) integrācijai interešu izglītībā, noslēgušās iesaistīto pašvaldību un pedagogu pieredzes apmaiņas vizītes Daugavpilī un Bauskā, kas oktobrī un novembrī norisinājās projekta “Fit4future” ietvaros, portālu informēja Zemgales plānošanas reģiona pārstāve Agnese Launerte.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mūsdienās, kad tehnoloģijas attīstās straujāk kā jebkad agrāk, padziļināta izpratne par STEM jomu kļūst arvien svarīgāka. Interešu izglītība sniedz bērniem un jauniešiem iespēju atraktīvā un iesaistošā veidā izzināt zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātņu, mākslas un matemātikas pasauli, kā arī veicina viņu interesi par karjeru šajās nozarēs.

Lai stiprinātu izglītības speciālistu kapacitāti un veicinātu labāku sadarbību, aizvadītajā nedēļā projekta partneri kopā ar pedagogiem no Jelgavas valstpilsētas, Jelgavas, Bauskas, Dobeles, Jēkabpils novadiem, kā arī Pakrojas un Biržiem devās uz Daugavpili, kur gūtas jaunas idejas kā uzlabot un dažādot STEM piedāvājumu savās izglītības iestādēs.

Radoši un aktīvi mācību vizīte iesākās Daugavpils Inovāciju centrā, kur izzinot ekspozīcijas atraktīvu gidu pavadībā, dalībnieki ne tikai iepazinās ar centra piedāvājumu, bet arī pārbaudīja savu erudīciju un tehniskās prasmes. Centra metodiķe Viktorija Kozlovska dalījās pieredzē par veiksmīgiem sadarbības projektiem ar skolām, pašvaldības dienestiem – policiju un ugunsdzēsējiem, kā arī vietējiem uzņēmumiem, kas ļauj īstenot kā interesantas darbnīcas bērniem un ģimenēm, tā konkursus, kas piesaista jauniešu uzmanību un veicina viņu interesi par STEM jomu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Dienas turpinājumā dalībnieki apmeklēja Daugavpils Bērnu un jauniešu centru “Jaunība”, kas var lepoties ar īpaši plašu interešu izglītības piedāvājumu, tostarp STEM jomā. Centra direktore Aina Jansone iepazīstināja pedagogus ar centra darbības principiem, uzsverot atbalstu daudzbērnu un maznodrošinātām ģimenēm, kā arī bērniem ar īpašām vajadzībām. Apmeklējuma laikā izvērtās rosinošas diskusijas par aktuāliem jautājumiem, piemēram, finansējuma piesaisti un pedagogu trūkumu, kur bērnu un jauniešu centra vadība dalījās pieredzē par sadarbību ar studentiem un mentoriem, kas ļauj sagatavot jauno interešu izglītības pedagogu paaudzi pašu spēkiem.

A. Launerte uzsver, ka centra pedagogu rosinātās aktivitātes ir veiksmīgs piemērs pilnvērtīgai STEM integrācijai interešu izglītībā – tā piemēram, tehniskās modelēšanas pulciņa ietvaros, oktobrī realizēts projekts “Spēka zīmes Latvijai”. Projekta gaitā audzēkņi viesojās bibliotēkā, kur pilnveidoja savas zināšanas par latvju rakstu zīmēm, lai vēlāk tās izzāģētu no finiera, tādējādi savās aktivitātēs apvienojot kā mākslas, tā tehnoloģiju jomu.

Vizītes noslēgumā dalībniekus uzņēma Latgales Centrālās Bibliotēkas Ģimenes digitālo aktivitāšu centrs – inovatīva vieta bērniem un ģimenēm, kur brīvo laiku iespējams pavadīt ne tikai lasot izzinošu literatūru un spēlējot galda spēles, bet arī darbojoties ar robotikas un citiem tehnoloģiju materiāliem. Centra plašo aktivitāšu piedāvājumu bija iespēja izmēģināt arī pašiem pedagogiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Oktobra izskaņā, līdzīga pieredzes apmaiņas vizīte projekta ietvaros norisinājās Bauskā, kur izglītības speciālisti no Zemgales un Ziemeļlietuvas viesojās Bauskas Bērnu un jauniešu centrā. Vizītes laikā pieredzējušie centra pedagogi dalījās savā pieredzē par STEM metodiku un tās praktisko pielietojumu dažādās mācību programmās. Kā stāsta centra vadītājas vietniece un pedagoģe Maija Lauriņa – Rimicāne, vislabākā reklāma interešu izglītībai un STEM rodas organizējot dažādus pasākumus, tādēļ šogad pirmo reizi Bauskā notikuši Tehniskās modelēšanas svētki.

Viesošanās ietvaros tika apmeklēta arī nesen renovētā Bauskas 2. vidusskola, kur pedagoģe Daiga Eglīte dalījās pieredzē par STEM integrēšanu mācību procesā.

Kā uzsver projekta vadītāja Sanita Larionova: “Šāda pieredzes apmaiņa sniedz ne vien vērtīgu ieskatu dažādās STEM integrācijas pieejās, bet arī veicina sadarbību starp pedagogiem, rosina jaunas idejas un motivē turpmākam darbam”. Nākamās pieredzes apmaiņas vizītes projekta ietvaros plānotas Lietuvā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Projekts Nr. LL-00087 “Nākotnes prasmju pamats – zināšanas un kapacitāte STEAM jomā”| The foundation of future skills – knowledge and capacity in the field of STEAM tiek īstenots Interreg VI-A Latvijas-Lietuvas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros. Projekta kopējais finansējums ir 303 657,80 eiro, tostarp Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 242 926,24 eiro.

Foto: Publicitātes foto

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.