Ja valsts plāno bez papildu finansējuma piesaistes izbūvēt Bauskas un Iecavas apvedceļu, tad trīs gadu periodā nekur citur ceļos nevarētu ieguldīt ne centa, konferencē par Bauskas apvedceļa nākotni teica VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Pēdējā reize, kad Bauskas apvedceļa projektam ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums, bijusi pirms 13 gadiem.
“Tas nenozīmē, ka mēs šo projektu esam nolikuši plauktā, lai veidojas putekļi. Ar klasiskajām valsts finansējuma iespējām šis projekts nav aptverams,” skaidroja Lazdovskis.
2018.gadā LVC prognozēja, ka Bauskas un Iecavas apvedceļa būvniecība izmaksātu 350 miljonus eiro.
“Ja valsts uzņemtos izbūvēt šo ceļu, tad trīs gadu periodā nekur citur ceļos mēs nevarētu ieguldīt ne centa,” konferencē skaidroja Lazdovskis.
Viņš kā alternatīvas minēja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektus un publiskās un privātās partnerības (PPP) projektus.
Jau ziņots, ka Ministru kabinets pagājušajā gadā pieņēma lēmumu izvērtēt PPP lietderību. Plānots, ka LVC līdz vasaras beigām aprēķinus iesniegs Ministru kabinetam.
“Viņš kā alternatīvas minēja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektus un publiskās un privātās partnerības (PPP) projektus.”
Respektīvi uz 2029. gadu varbūt kāda runa par kādu finansējumu un šeit mēs atgriežamies pie tā, ko komentēju pie cita raksta, būvniecība varētu (uzsvars uz “varētu”) sākties 2030-ajos. Protams, ja līdz tam kāds šo vispār atzīs par ekonomiski un visādi citādi pamatotu.
Uz PPP cerības nelolotu.
Bauskai vajag apvedceļu un Iecavai arī. Lai būvē pa daļām – Bauska, tad Iecava utt…Bet redz, vajag būvniekiem lielu pīrāgu, lai var labi nopelnīt. Tik par būvniekiem domā vien. Nolaiž visus ceļus līdz galīgam kliņķim un tad par nenormālu naudu vajag būvēt un pārbūvēt….
Kādā nabagmājā mēs dzīvojam, valstij tak ir gan smiltis, gan šķemba, labi asfalts, degviela jāpērk. Krīzē ir jābūvē, lai vietējiem būvētājiem ir darbs, tas silda ekonomiku un nodokļu veidā lielākā daļa atgriežas budžetā. Bet te tik rună lielie algu saņēmēji, speciālisti ibio
Bauska – bedre bez nākotnes!