Bauskas novada Īslīces vidusskolas 1. – 4. klašu audzēkņi 24. maijā piedalījās Meža dienā.
Bērni staigāja pa baskāju taku, veidoja interaktīvo mežu, mācījās mērīt koku apkārtmēru un garumu, kā arī izzināja meža iemītniekus, kokus un augus.
Sadarbība ar bibliotēku
Pasākumu rīkoja Meža konsultāciju pakalpojumu centra (MKPC) galvenā speciāliste Rita Daščiora sadarbībā ar Īslīces pagasta Rītausmu bibliotekāri Ingrīdu Simsoni. R. Daščiora «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka iepriekš līdzīgs pasākums noticis Vecumnieku novada Stelpes skolā.
«Divas reizes gadā dodamies pie skolēniem, lai bērniem saistošā veidā stāstītu par mežu, tā iemītniekiem, mācītu pazīt kokus un krūmus. Stāstām par mežā iespējamiem riskiem un uzvedību biezoknī. Bērniem atmiņā labāk paliek praktiskas nodarbības,» secina R. Daščiora.
«Kopā ar Ritu esam strādājušas, viņa ir izcila savas jomas speciāliste. Bērniem bija ļoti interesanti, mūsu prognozes par jauku, aizrautīgu un reizē izglītojošu rītu skolas teritorijā brīvā dabā piepildījās,» vērtē I. Simsone.
Izvēlas savus iemītniekus
Baskāju takā bērni apjauta, kā ir staigāt pa skaidām, čiekuriem, skujām, salmiem, smiltīm, zariņiem un kastaņiem. Pirmais takā devās 3. klases skolnieks Artis Dankbārs. Puisis, kurš pa līdzīgu taku bija gājis, atzina, ka šoreiz viņam paticis labāk. «Pēdas kutēja, kad staigāju pa čiekuriem. Man pasākums ļoti patīk. Te var uzzināt daudz jauna par mežu,» teic Artis. Viņam piekrīt klasesbiedrs Paulis Narkevics.
Interaktīvajā mežā sākumskolēni veidoja savu mežu ar visiem tā iemītniekiem. Daži 2. klases audzēkņi tajā nevēlējās redzēt medniekus, citi uzstāja, ka obligāti jāatrod mājas bebriem.
Spēle rosina domāt par dzīvnieku un cilvēku lomu mežā. Tajā aktīvi iesaistījās otrklasnieks Raivis Ješkevics no Ādžūniem, norādot, kādiem zvēriem jādzīvo mežā.
Pirmklasnieks Adrians Dankbārs aizrautīgi minēja krustvārdu mīklu, kurā bija jāieraksta dzīvnieku un koku nosaukumi. 4. klases skolēns Niklāvs Krūze, kurš skolas pagalmā mērīja liepas, atzina: «Uzzināju daudz jauna. Iemācījos noteikt koka vecumu, izmērīt apkārtmēru un garumu.»
Izglīto aizraujošā veidā
Koka garumu bērni mērīja ar sentēvu metodi – T-veida 90 grādu koka rīks jāpieliek pie deguna un jāatkāpjas tiktāl, kamēr koks visā augumā ielien mēriekārtā. Attālums no koka līdz atkāpšanās vietai parāda, cik garš ir stumbrs.
Arī Īslīces vidusskolas skolotājas novērtē Meža dienas lietderīgumu. «Bērni praktiski apgūst to, ko mēs mācām skolā. Šis ir lielisks veids, kā bērnus izglītot aizraujošā veidā,» stāsta 4. klases audzinātāja Rita Straumīte. Viņai piekrīt kolēģe, 1. klases skolotāja Guna Krūma: «Ļoti labs, izglītojošs un interesants pasākums. Bērni ir priecīgi un pēc šīs dienas aktivitātēm mājās dosies zinošāki.»

