Trešdien, 19. jūlijā, tika uzsākti asfaltēšanas darbi ceļa posmā Iecava-Bauska (44,8.–65,45. km). Paralēli norisinās arī asfaltbetona frēzēšana, tāpēc būvdarbu zonā ir vienlaikus divi reversās kustības posmi, kur satiksmi pa vienu joslu organizē satiksmes regulētāji, portālu informēja uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.
Viņa atzīmēja, ka satiksmes regulētāji seko līdzi plūsmas intensitātei abos virzienos, lai nodrošinātu pēc iespējas raitāku satiksmi. Lai atvieglotu satiksmes plūsmu, Iecavā uz autoceļa A7 izslēgti luksofori. «Vienlaikus atgādinām autovadītājiem par nepieciešamību ievērot Ceļu satiksmes noteikumus, jo uz gājēju pārejas priekšroka ir gājējiem – arī tad, ja tā iepriekš ir bijusi regulēta pāreja.
Lai izbrauktu būvdarbu posmu, atkarībā no satiksmes intensitātes vajadzēs no pusstundas līdz pat stundai. Asfaltēšanas darbi nenotiek svētdienās un lietus laikā, tos plānots pabeigt septembrī,» pavēstīja A. Kononova.
Asfaltēšanas uzsākšana nenoliedzami audzējusi sastrēgumus uz A7 maģistrāles. To izjūt ne tikai autovadītāji, bet arī sabiedriskā transporta pasažieri. A/s «Nordeka» pārvadājumu daļas vadītājs Edvards Valdmanis «Bauskas Dzīvei» apliecināja, ka autobusi reisā Rīga–Bauska remontdarbu dēļ bieži vien pēdējo divu nedēļu laikā mēdz kavēties.
«Pats pagājušajā nedēļā biju liecinieks tam, ka autobuss kavēja vairāk kā stundu. Tam no Bauskas Rīgas autoostā vajadzēja pienākt pulksten 18.45, bet galamērķī autobuss ieradās vien pulksten 19.50, kas ir stundu un piecas minūtes vēlāk. Attiecīgi pēc tam ar kavēšanos tas izbrauca uz Bausku,» pieredzēto atstāsta E. Valdmanis.
Viņš minēja, ka vietās, kur tas likumīgi ļauts un ir iespējams veikt kādus apbraukšanas manevrus, autobusa šoferis arī to dara. Tas vairāk gan sanākot Ķekavas apvedceļa izbūves posmā, jo tur ir vietas paredzētas, kur plūsmu var novirzīt. «Neizslēdzu, ka ir kāds posms, kur nav atļauts braukt, bet autovadītāji mēģina kustību turpināt, lai nekavētu grafiku. Nereti šoferi apbrauc pa kādām nomalēm. Tas ir novērots,» apstiprina E. Valdmanis.
Viņš atzīmēja, ka autobusu satiksme ir pietiekami noslogota šajā maršrutā un pasažieriem stundu nenākas gaidīt autobusa pienākšanu. Turklāt pirmajiem rīta autobusiem no Bauskas uz Rīgu grafika nobīdes nav, un cilvēki var aizbraukt uz darbu Rīgā. «Remontdarbi nav sākušies, bet tāpat mūžīgā stāvēšana, bakstīšanās pie Baložiem, bet, ja ir nepieciešams ar garantiju nokļūt galvaspilsētā, ir iespēja pārsēsties uz autobusu agrāk, jo autobusi sāk kursēt jau no pulksten 4.45,» teic E. Valdmanis. Viņš paskaidro, ka citu apbraucamu maršrutu, piemēram, aplikācijas «Waze» ieteikto virzienu uz Rīgu caur Jelgavu vai otrādi, uzņēmums nav tiesīgs ieviest, jo tas ir Autotransporta direkcijas pārziņā.
E. Valdmanis raksturo, ka atvaļinājuma laiks pasažieru plūsmā ievieš korekcijas, Covid-19 pandēmijā iesākto attālināto darbu daudzi vēl turpina un arī neizmanto autobusu, lai nokļūtu uz darbu, taču šobrīd tiek novērota tendence, ka sabiedriskajā transportā pieaug to pasažieru skaits, kurus autobusā iekāpt «piespiedis» degvielas cenas kāpums. Šoferi šo tendenci novērojuši arī Rīga–Bauska maršruta reisos.
Saistībā ar satiksmes ierobežojumiem remontējamā ceļu posmā «Nordekai» bijusi komunikācija ar uzņēmumu «Latvijas Valsts ceļi». «Atbildi esam saņēmuši gaužām vienkāršu – pacietieties, gaidiet.
Nāca pretī, ka luksoforus pārregulēja vai ieviesa satiksmes regulētājus, taču no tā īsti jēgas nebija. Saprotam arī mēs, ka šiem rekonstrukcijas darbiem jābūt un šīs neērtības jāpiecieš gan autobusu vadītājiem, gan pasažieriem,» tā E. Valdmanis.
Kāds ir asfalta ieklājēja dzīves vidējais ilgums ?
Aptuveni 1,5reizes ilgāks par bruģa liceja vidējo dzīves ilgumu un gandrīz tāds pats kā ceļa greidera traktora agregāta vadītāja dzīves ilgums. vērā nav ņemts saņemto vakcīnu daudzums.