Latvijā līdz šā gada beigām pret Covid-19 plāno vakcinēties 28% aptaujāto iedzīvotāju, secināts aptaujā, kas veikta pēc “Benu aptiekas” pasūtītā.
Vienlaikus aptaujā 56% respondentu norādījuši, ka vakcinēties līdz gada beigām neplāno, bet 10% nevarēja sniegt konkrētu atbildi. Vēl 6% aptaujas dalībnieku norādīja, ka šoruden vakcīnu pret Covid-19 jau ir saņēmuši.
Vērtējot datus pēc respondentu dzimuma, secināts, ka biežāk vakcinēties pret Covid-19 plāno vīrieši – viņu vidū tādu ir 30%, kamēr starp sievietēm – 26%. Tikmēr pretēju atbildi sniedza 53% vīriešu un 58% sieviešu, vēl 10% vīriešu un 11% sieviešu konkrētu viedokli sniegt nevarēja, bet 7% aptaujāto vīriešu un 5% sieviešu vakcīnu pret Covid-19 šoruden jau ir saņēmuši.
Salīdzinot rezultātus pēc ģimenē izmantotās sarunvalodas, secināts, ka biežāk vakcinēties pret Covid-19 līdz šā gada beigām plāno latvieši – viņu vidū šis rādītājs ir 29%, kamēr krievvalodīgajiem – 19%. Tikmēr vakcinēties neplāno 55% latviešu un 66% krievvalodīgo, vēl 10% latviešu un 14% krievvalodīgo konkrētu viedokli sniegt nevarēja, bet 6% latviešu un 3% krievvalodīgo šoruden pret Covid-19 jau ir vakcinējušies.
Salīdzinot datus pēc respondentu izglītības līmeņa, secināts, ka biežāk pozitīvu atbildi par gatavību vakcinēties pret Covid-19 sniedza iedzīvotāji ar iegūtu augstāko izglītību – viņu vidū šis rādītājs septembra beigās bija 29%, kamēr respondentiem ar vidējo izglītību – 25%. Tikmēr vakcinēties neplāno 56% respondentu ar iegūtu augstāko izglītību un tikpat daudz aptaujāto ar vidējo izglītību, vēl attiecīgi 9% un 13% konkrētu atbildi sniegt nevarēja, kā arī 6% katrā no minētajām grupām vakcīnu pret Covid-19 šoruden jau ir saņēmuši.
Gatavību vakcinēties pret Covid-19 lielākoties pauduši iedzīvotāji vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem – viņu vidū to plāno darīt 35%. Ar 28% seko respondenti vecumā no 35 līdz 44 gadiem un iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Salīdzinoši retāk šādu atbildi sniedza iedzīvotāji vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem – 24% un jaunieši vecumā no 18 līdz 24 gadiem – 23%.
Aptauja veikta sadarbībā ar interneta pētījumu kompāniju “Gemius”, internetā no 27. līdz 28.septembrim aptaujājot 1634 respondentus.
Reklāma