Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pirmdien Bauskā durvis klientiem vērs jaunais «Mājai un dārzam» veikals

Bauskā, Salātu ielā 24, pirmdien, 10. oktobrī, durvis vērs jaunais veikals «Mājai un dārzam». Tam būs teju divreiz lielāka platība nekā iepriekšējai tirgotavai, kas atradās Pionieru ielā 2, ar plašāku un dažādotu preču sortimentu, laikrakstu informēja a/s «Diāna» tirgzinības speciāliste Laura Zigerte.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

A/s «Diāna» speciāliste precizēja, ka līdzšinējā veikala tirdzniecības zāles platība bija 1500 kvadrātmetru, bet jauno telpu ietilpība ir 2700 kvadrātmetri. Neskatoties uz to, ka krietni paplašinājušies, strādājošo skaits paliks nemainīgs – 24 darbinieki un trīs apsargi. L. Zigerte skaidro, ka papildspēki nav meklēti, jo neesot tādas vajadzības – katrs darbinieks atbildēs par savu nodaļu.

Birokrātija bremzē būvniecību
Uzņēmuma «Diāna» valdes priekšsēdētājs Edvīns Bergmanis atklāja, ka sadārdzinājums vai materiālu trūkums celtniecības procesā nav pieredzēts, jo nepieciešamais bija iepriekš sagādāts. Laikus gan nav pagūts jauno veikalu uzbūvēt, jo sarežģījumi radušies ar gāzes vada pārlikšanu. «Grūti gāja, īsti birokrātijas labirinti ar saskaņošanu, nodošanu. Šie radušies apstākļi bremzēja un iekavēja plānoto objekta nodošanas termiņu,» stāsta E. Bergmanis. Kopumā būvniecībā ieguldīti 1,75 miljoni eiro, kurus uzņēmums plāno atpelnīt desmit līdz 15 gadu laikā.

E. Bergmanis atzīst, ka jau sen domājuši par mūsdienīgu, ērtu vidi, kur būtu patīkami atrasties gan klientiem, gan darbiniekiem. «Pionieru ielas veikalā viss bija saspiests, nebija plašu izvēles iespēju. Tagad pienācīgi darba ap-stākļi ir arī strādājošajiem, preču pieņemšana, izvietošana ir daudz, daudz parocīgāka, kas nav mazsvarīgi,» akcentē E. Bergmanis.

Viņš nenoliedz, ka pastāv kadru mainība, taču Bauskas veikalā ir darbinieki, kuri strādā no veikala atvēršanas pirmās dienas. Algas pārdevējiem ir virs vidējā atalgojuma līmeņa valstī, stundas likme stingri labāka kā vidējā tirdzniecības sektorā. «Mēs zinām, ko maksā citi, turklāt mūsu samaksa ir patiešām motivējoša. Darbiniekiem ir piemaksas atbilstoši apgrozījumam. Katram veikalam veidojas savs budžets, un tas tiek atbilstoši katra ieguldījumam sadalīts. Vadītāji liek koeficientus un izrēķina, kuram pienākas vairāk un kuram mazāk,» darbaspēka labumus ieskicē E. Bergmanis.

Pašapkalpošanās celtniekiem
Taujāts, vai veikalā nav plānots ieviest automātiskās norēķinu kases, ietaupot uz cilvēkresursiem, E. Bergmanis paskaidro, ka tas ir viens no nākotnes mērķiem, pie kā pašlaik strādā IT nodaļa, taču pašapkalpošanās sākotnēji būs domāta tikai celtniekiem. «Esam skatījušies, pētījuši, protams, arī šādos veikalos cenšas modernizēt kādu procesu, taču nekāds uh un ah tas noteikti nav. Te tomēr nevar jebkurš iedzīvotājs nākt kā pārtikas tirgotavā un sevi apkalpot. Te ir zināma specifika, tālab pirmie būs būvnieki, kuri labi zina, kas viņiem ir vajadzīgs un spēj sevi apkalpot,» nākotnes plānus iezīmē E. Bergmanis.

Viņš neslēpj, ka ir zināmas bažas par pieaugošajām energoresursu cenām, kas liek uzņēmumam domāt par taupības pasākumiem. Nevienā no «Mājai un dārzam» veikalu tirdzniecības zālēm apgaismojums pagaidām nav samazināts, un E. Bergmanis ļoti cer, ka šāds solis nebūs jāsper: «Sakožam zobus un gaismu ārā neslēdzam. Tas liekas kaut kā pārāk baisi. Palūkojām, kā tas ir puskrēslā strādāt, pirmkārt, jau psiholoģiski smagi, otrkārt, kad ir jāvelk ārā telefons un jāieslēdz tajā lukturītis, lai apskatītu, kas ir plauktā, tas šķiet pavisam traki. Iespējams, kaut kādām birstēm, plastmasas kastēm, puķu podiem apgaismojums var nebūt, taču instrumentiem un citām smalkām lietām gaisma ir vitāli nepieciešama. Par ziemu gan nevaru būt drošs, nav zināma arī iedzīvotāju pirktspēja, kas liedz prognozēt ieņēmumus,» teic E. Bergmanis.

Samazinot apgaismojuma darbības laiku, elektrība tiek taupīta noliktavās. «Agrāk lampas tika ieslēgtas līdz ar pirmo darbinieku ierašanos un izslēgtas tikai darbdienas beigās, turpretī pašlaik darbinieki ir aicināti izslēgt apgaismojumu, kad telpā neviens neuzturas,» stāsta E. Bergmanis. Viņš prognozē, ka šādi varētu tikt ietaupīts līdz 10%, bet arī tas ir daudz, iespējams, nākamais, kam ķersies klāt, būs veikala darba laiks. Vēl nav gan zināms, vai darba laiks mazināts tiks vakara vai rīta stundās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
AS “Diāna” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edvīns Bergmanis. Foto: db.lv

Preču cenas augušas
Uzņēmums investē arī atjaunojamos resursos un uz veikalu ēku jumtiem izvieto saules paneļus, tiesa, Bauskā gan tie nav uzstādīti. «Alternatīva neapšaubāmi ir jāievieš, plāns par saules paneļiem Bauskā ir. Tur, kur mums tie ir uzlikti, efekts ir, bet brīnumu uzreiz arī nav. Maksa par elektroenerģiju ir pieaugusi vairākkārtīgi, iepērkam to par biržas cenu. Pirms pāris gadiem, salīdzinot ar jebkura tirgotāja piedāvāto konstanto cenu ar biržā iegādāto, mēs bijām vinnētāji. Tagad diemžēl esam zaudētāji, tas, kas pašlaik biržā notiek, ir kaut kas prātam neaptverams,» teic E. Bergmanis.

Viņš uzsver, ka cenas precēm ir augušas. «Trakākais ir tas, ka, piemēram, Āzijā un Ķīnā, kur mēs strādājam ar daudzām rūpnīcām, cena dažādu preču grupām nav palielinājusies ne pavasarī, ne vasarā, ne šajā brīdī. Tur cena, kāda ir, tāda ir, bet tā prece ir jādabū šurp, un loģistikas izmaksas ir «uzkāpušas debesīs». Iepriekš konteiners izmaksāja 2000 eiro, turpretī vienubrīd izcenojums jau bija uzskrējis pat 16 000 eiro par konteineru. Jā, tas ir traģiski, lai neteiktu vairāk, plus tagad eiro ar dolāru ir aizgājis paritātē. Atceramies, ka pirms gada bija stipri atšķirīgi, tad bija attiecība 1,13 pret dolāru, tagad ir viens pret vienu. Tā kā tur arī veidojas tā atšķirība,» paziņo E. Bergmanis un piebilst, ka Eiropas rūpnīcās viss ir kļuvis daudz dārgāks, turklāt pašlaik daudzas slēdzoties pat ciet. Tā, piemēram, no kādas flīžu rūpnīcas Vācijā saņemta informācija, ka tā aptur savu darbību un dodas atvaļinājumā.

«Dieva laime, ka vairākas rūpnīcas Ukrainā ir atsākušas strādāt. No šīs valsts iepērkam tualetes papīru, salvetes, tapetes. Rūpnīcā iekārtas ir Eiropas, kvalitāte ir augsta, vien darbaspēka izmaksas citas, tālab var nodrošināt zemāku cenu,» skaidro E. Bergmanis.

Viņš komentē, ka smaga situācija ir izveidojusies ar stikla taru. Rūpnīca, kas ražoja dažāda tilpuma burkas, Ukrainā ir slēgta, bet alternatīvu Eiropā nav izdevies atrast. «Burciņas ļoti labi pērk, tas tikai apliecina, ka tauta marinē un sāla, bet uz rudens pusi mums tās ir aptrūkušās. No Eiropas tagad ņemam, bet tā nav vairs pievilcīgā cena. Neesam nekāds elitārs veikals, mums tomēr ir jābūt par normālu cenu, tuvāk tautai. Tas cilvēks, kurš mājās vāra zapti, veikalā skaita katru centu,» analizē E. Bergmanis.

Nākamais nomnieks nezināms A/s «Diāna» valdes priekšsēdētājs uzsver, ka Rīgas tuvums nemaz neiegriež, vistuvāk galvaspilsētai «Mājai un dārzam» veikals atrodas Ogrē, turklāt uz vienas ielas ar konkurentiem «K Senukai» un «Depo», taču tas neliedz būt šim veikalam ar vienu no lielākajiem apgrozījumiem visu «Mājai un dārzam» tirgotavu tīklā. Bauskas pircēju E. Bergmanis raksturo kā pietiekami maksātspējīgu, te esot bagāti zemnieki, kā arī Rīgas tuvums neesot mazsvarīgs, jo daudzi iztiku pelna lielpilsētā. «Tādā ziņā Ventspils ir lauku teritorija, un pirktspēja nekādā ziņā nav salīdzināma ar Bauskas,» teic E. Bergmanis.

Viņš informēja, ka oktobrī pilnībā jāatbrīvo telpas Pionieru ielā. Kas ieņems «Mājai un dārzam» vietu, E. Bergmanis nav pilnvarots atklāt. «Pārtika šajā gadījumā tā nebūs, arī mūsu konkurenti te neievāksies,» sacīja E. Bergmanis.

Bauskas novada būvvaldes vadītāja Dace Putna paskaidroja, ka pagaidām nav informācijas par to, kas varētu būt «Mājai un dārzam» vietā Pionieru ielas ēkā. «Joprojām ir aktīva būvatļauja projektēšanai veika-la «Maxima» paplašināšanai, bet, kad par šo apjautājos projektētājam, viņš atklāja, ka šī iecere tomēr netiks realizēta. Būtībā tās ir tirdzniecības telpas, ja tur nekas netiks pārbūvēts, tad arī nekas būvvaldē netiks iesniegts,» sacīja D. Putna.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Cilvēku plūsma pie «Rimi» pavisam cita
SIA «Duklavs», kam pieder Bauskas būvmateriālu tirgus, īpašnieks Aivars Duklavs «Bauskas Dzīvei» norādīja, ka līdz šim tā īsti veikalu «Mājai un dārzam» kā konkurentu nav izjutis.

«Kad sāku būvmateriālu biznesu Bauskā, es, protams, visu vietējo tirgu izpētīju. Lai nodrošinātu attīstību, meklēju tādas preces, kas nedublētos citos veikalos. Protams, ir jābūt tādām, kas ir katrā veikalā, piemēram, pārtikas tirgotavās maize, ūdens, desa un šņabis pa rokai. Ar šādu koncepciju un pieeju es diezgan daudz klientu ieguvu, bet līdz manām ausīm nonāca, ka noteiktas preces sācis tirgot arī «Mājai un dārzam», ko iepriekš viņi nepārdeva. Tātad sanāk, ka konkurenti pēta mani un laikam tomēr es kaut ko nozīmēju,» teic A. Duklavs.

Viņaprāt, ar šo attīstības soli «Mājai un dārzam» būs gan ieguvēji, gan zaudētāji. Kurā brīdī vairāk zaudēs, kurā iegūs, pagaidām grūti esot spriest. Katrā ziņā cilvēku plūsma pie tirdzniecības centra «Rimi» bija pavisam cita, salīdzinot ar to stūri, kur tagad iekārtojies jaunais veikals. Pēc A. Duklava domām, «Mājai un dārzam» «iegriezīs» tas, ka pie veikala ir ļoti maza autostāvvieta.

«Ja man būtu šādi līdzekļi, es noteikti ar tiem rīkotos pavisam citādāk. Es jaunu veikalu būvētu tā, lai cilvēki var ar automašīnu iebraukt caur veikalu līdzīgi kā «Depo», uzkraut smagās preces, samaksāt un braukt ārā. Ieguldīt milzu naudu un izveidot to, kas bija, manuprāt, nav prātīgi. Taču tie ir viņu brīvie līdzekļi, viņu redzējums un vīzija, īpašnieki dara, kā grib, un tas ir mans personīgais viedoklis,» uzsver A. Duklavs.

Viņš prognozē, ka šī ziema būs smaga visiem. Vecais tirgus uzņēmēju uztrauc minimāli, jo apkurināmo telpu tur salīdzinoši maz un elektroenerģijas patēriņš arī būtiski «neiegriež». Vairāk bažas mācot par «Bauskas būvnieku», kuru A. Duklavs vada jau divarpus gadu. Jau uzņēmumu pārņemot, tas bijis bēdīgā stāvoklī, tagad situācija nav sevišķi uzlabojusies.

A. Duklavs novērojis, ka pirktspēja jau kādu laiku ir samazinājusies. Apgrozījums nav krities, bet peļņas rādītāji iet uz leju. «Apgrozījums nerūk, jo precēm cena ir augstāka vai pat dubultojusies. Cenas tagad nevar ne prognozēt, ne ko saprast. Jēgas no tā, ka pieaug apgrozījums, nav nekādas. Es domāju, ka man kā mazākam spēlētājam būs vieglāk pielāgoties situācijai, grūtāk būs lielajiem, kamēr visu pārstrukturēs.
Visādi laiki ir pārdzīvoti. Mums par to, ka ir dārga apkure vai elektrība, nevajadzētu sūkstēties, salīdzinot ar to, ka citur nav ne ūdens, ne apkures iespējas. Ir grūtāk, bet būs labāki laiki un atkal sliktāki, tā tā dzīve ir iekārtota – tā kā pa kalniem,» rezumē A. Duklavs.


UZZIŅAI

2021. gadā a/s «Diāna» apgrozījums bija 52 662 816 eiro. Peļņa bija 5 063 186 eiro.

A/s «Diāna» pārtikas veikali pārstāv zīmolu «Citro», savukārt dārza preču mazumtirdzniecības veikali zināmi ar nosaukumu «Mājai un dārzam».


Pagājušajā gadā a/s «Diāna» nodarbināja 677 strādājošos, un uzņēmums nodokļu maksājumos valsts kopbudžetā samaksāja 8,34 milj. EUR, tostarp 2,14 milj. EUR sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās un 0,93 milj. EUR iedzīvotāju ienākuma nodoklī.


Ventspilī reģistrētā a/s «Diāna» patiesie labuma guvēji ir Edvīns Bergmanis, Sanda Dabare un Egita Skuja.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (15)

  1. Majai un darzam ir pats popularakais veikals…kur visu var nopirkt gan darzam gan remontiem…tas ir vajadzigs…it ipasi lauku cilvekiem.novelu lai daudzveidigs precu klasts priece katru apmekletaju..un lai ari cents butu adekvatas katram pa kabatai.

    19
  2. Jānāk palasīt ko tad īgņie gaudotāji sarakstījuši tajos komentāros,kas tu nau pa prātam atkal???

    6
    1
  3. Pagaidām īgņas vēl nav modušies, bet gan jau … 🙂 No manas puses: lai veikalam (īpašniekiem) viss izdodas! Jauks un skaists veikals! Varbūt, varēja būt citā vietā, bet, kā ir, lai ir!

    22
  4. Problēmas tur būs. Bet ne jau veikalam, bet apkārtējiem iedzīvotājiem un no satiksmes drošības viedokļa.
    P. S. Vai rskstā kļūdas un nesaprotamās vietas izlabotas?

  5. jebkurā vietā var atrast, ja labi grib, savu sliktumu, vai labumu, vien jautājums novada vadībai, cik tālu tās “kladzinātāji” tikuši ar vēl pērn šeit solīto apļveida krustojumu?

    10
  6. Ziņa jau laba, bet ieteiktu Bergmanim pārdevējus aizsūtīt uz pieklājīgas apkalpošanas kursiem savus darbiniekus. Jo vēl nekur nebiju saticis rupjus un nepieklājīgus pardevejus.

    37
    6
  7. Ziņa ir laba bet vieta nav tā labākā pje Ri.mi bija izdevīgāk jo tur ir centrs un pārdevējām ir jāiet kursos
    lai apkalpotu pircējus

    23
    2
  8. Prieks par jauno tirdzniecības vietu.Priekš prāta var visvisādas skrūvītes nopirkt.

    5
    2
  9. Ir jauki, ka būs plašāks veikals un tā. Bet tomēr ir nedaudz skumji, ka šie iepriekšējie darbinieki paliks. Es nesaku, ka viņi visi ir slikti, bet nu lielākoties sastaptie atrūks, kur meklēt noteikto preci, ar ideju meklē pats, bet tas pat ir labākajā gadījumā, ja Tev izdodas viņus atrast. Būs plašāks veikals un lielākas iespējas darbiniekiem slēpties no apmeklētājiem 🙂

    25
    4
  10. Visi pārdevēji jau tur nebija nemaz tik nejauki,bija kungi pārdevēji konsultanti,kuri tik tiešām bija zinoši,laipni,pieklājīgi.Cerams,ka viņi būs arī jaunajā veikalā.Lai izdodas!

    15
  11. diemžēl un arī loģisks ir pārdevēju “atsitiens” klientam, ja desmit ar dzīvi neapmierinātie savas negācijas cenšas uzvelt pārdevējam, vēl nosakot- tu te esi tikai mans kalps, tad tīri loģiski “vienpadsmitais” no visādi noniecinātā pārdevēja dabūs “pēc pilnas programmas” Esat dzirdējuši- dots devējam atdodas un es neticu, ka pārdevējs būs rupjš, ja pie viņa griezīsies pieklājīgi ar smaidu sejā.

    8
    8
  12. Nu super veikals , sen vaidzeja tādu mums veikalu. Un pārdevējs arī bija smaidīgas šodien))

  13. Īgņām – Mājai un dārzam apmeklēju regulāri un vajadzības ir visdažādākās, neviena pārdevēja uz manu pieklājīgo jautājumu nav atrūkusi vai bijusi nelaipna, vienmēr tiek parādīts, sameklēts labākais variants un ja veikalā kaut kā nav, ieteikts, kurā Bauskas veikalā meklēt. Paldies veikalu darbiniekiem, pārdevējiem, kasieriem – lai Jums veikalā nāk laipni pircēji, bet īgņas lai pauž negācijas interneta komentāros.

    6
    2
  14. ..arī pabiju jaunajā veikalā. Vispār jau vecais man patika labāk no visiem aspektiem – gan piekļuves, gan izkārtojuma ziņā . Arī pārdevēju “atrodamība” bija labāka, bet ko lai dara, atnāk pārmaiņu laiks un viss mainās. Ne vienmēr mums katram uz labo pusi. Par pārdevējiem gan varu teikt tikai to labāko. Beigās jau viss būs labi!

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.