Covid-19 vīrusa omikrona paveida izplatīšanās straujais vilnis sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju mūspusē – A/s “Nordeka”- ir skāris minimāli, portālam atzina uzņēmuma pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Edvards Valdmanis.
«Ik pa laikam ir kādi darbinieki, kas dodas karantīnā, bet es spļauju pār kreiso plecu, jo liels strādājošo trūkums nav novērots. Daudzi šoferi pēdējo trīs mēnešu laikā šo vīrusu ir izslimojuši vai saņēmuši vakcīnu pret jauno kaiti. Bauskā viss ir kārtībā. Neliela problēma veidojās pērn ap 15. novembri, kad valsts noteica noteiktām profesijām obligātu vakcināciju, daudzi arī saslima, bet šis laiks ir pārdzīvots,» situāciju raksturoja E. Valdmanis.
Viņš neslēpa, ka bažas rada cenu kāpums dīzeļdegvielai un elektrībai. Jautāts, vai pieaugošo izmaksu dēļ varētu tikt pārskatītas biļešu cenas, Valdmanis skaidroja, ka biļešu cenu noteikšana reģionālajā sabiedriskajā transportā ir Sabiedriskā transporta padomes kompetence, kura biļešu cenu noteikšanai ņem vērā pieejamo finansējumu, pārvadātāju izmaksas un ieņēmumus, pārvadājumu apjomus un arī citas reģionālo sabiedrisko transportu ietekmējošos komponentus.
«Dotajā brīdī resursu sadārdzinājums ir uz pārvadātāju rēķina, šis ir mūsu risks, pārvadātājs iepirkumā norāda, kādu peļņu gūs par nobraukto kilometru. Ja gadījumā pieaugs biļešu cena, tas nenozīmē, ka pārvadātājs gūs lielāku peļņu,» teic E. Valdmanis.
Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone paskaidroja, ka patlaban nav plānots mainīt reģionālā sabiedriskā transporta tarifus. Tomēr, ņemot vērā, ka, palielinoties izmaksām un samazinoties ieņēmumiem, pieaug arī nepieciešamais valsts budžeta finansējums, ilgstoši lūgt papildu dotācijas zaudējumu segšanai, nepārskatot tarifus, nevarēs. Ja izmaksu apjoms turpinās palielināties, tad, visticamāk, ar laiku sabiedriskā transporta tarifi būs jāpārskata, kas novedīs arī pie biļešu cenu paaugstināšanas.
Omikrona vilnis kam tas intresē.