Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+2° C, vējš 2.3 m/s, D vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Pēc četriem mēnešiem sāks darboties pirmais vidējā ātruma kontroles posms; vidējā ātruma kontrole paredzēta arī uz Bauskas šosejas (14)

Noslēdzies iepirkums par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā. Tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi pilnsabiedrība “Fima Group”. Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro (bez PVN) paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000 eiro (bez PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.-2025.gadā, portālu informēja uzņēmumā “Latvijas valsts ceļi”.

Uzņēmuma “Latvijas valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova paskaidroja, ka četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā uzņēmumam jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana.

Lūdzot precizēt, kurš tieši būs šis posms, vai iespējams, ka tas varētu būt Bauskas šosejas posms, A. Kononova norādīja, ka patlaban nav zināms, kurš konkrēti posms būs pirmais. “Uzņēmējiem jāsāk darbs, pēcāk konsultācijās ar pasūtītāju tiks izlemts par secību. Visi posmi ir jāaprīko 9 mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas,” atklāja A. Kononova.

16 aprīkojamie posmi:

• Rīga-Igaunijas robeža (A1) (13,4.-20,0. km),

• Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.-62,2. km),

• Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (A3) (36,2.-38,9. km),

• Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.-28,7. km),

• Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.-116,1. km),

• Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.-139,2. km),

• Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.-159,7. km),

• Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (A7) (24,2.-40,1. km),

• Rīga-Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.-69,3. km),

• Rīga-Liepāja (A9) (26,0.-38,2. km),

• Rīga-Liepāja (A9) (156,6.-169,4. km),

• Rīga-Ventspils (A10) (24,0.-30,8. km),

• Rīga-Ventspils (A10) (45,0.-52,5. km),

• Rīga-Ventspils (A10) (134,9.-140,8. km),

• Krievijas robeža-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (A13) (81,8.-88,5. km),

• Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) (22,1.-29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

No 2025.gada sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (14)

Dīvana eksperts nr33
11:27 14.09.2022
Viss pareizi, lai nu kur, bet uz A7 noteikti vajag.
SM
11:39 14.09.2022
Tā protams ir ļoti atbalstāma lieta, bet ja būtu līdzekļi, tad lietderīgi arī būtu uzstādīt sistēmu posmā Iecava-Bauska, jo tas tāpat ir A7 ar lielu intensitāti un atšķirībā no paredzētā posma Ķekava - Iecava ir līkumaināka un nepārskatāmāka.
Pie patreizējiem korķiem
12:19 14.09.2022
vidējais ātrums posmā Rīga-Bauska varētu sanākt ap 15 km/h
Ciskudrillists
14:47 14.09.2022
a man poooo es ar ričāgu piecas reizes pārsniedzu vidējo braukšanas ātrumu ha ha
Divplāksnis ļēnais
19:13 14.09.2022
Atkal naudas kāstuve! Kad vienreiz ceļus sāks paplašināt lai normāli var braukt vismaz 110! Nāk ziema atkal vajadzēs vilkties pa ledainajiem ceļiem!
Rolands
21:51 14.09.2022
Doma pareiza. Ja reiz nevaram 3o gadu griezuma sakartot savus galvenos celus, tad turpmak ar bmv brauksim, ka ar ciema ziguli...
Mārtiņš
06:48 15.09.2022
Tur būs vienkārši ārprāts ! Jau tagad ir " vilcieniņi " , kad fūre brauc pa priekšu , un no muguras desmit vieglie , kuri gaida kad varēs apdzīt . Ja būs vidējā ātruma kontrole , tad intresanti "vilcieniņi" pazudīs , vai būs no Ķekavas līdz Iecavai visa posma garumā ? Jo apdzīt vairs tā nevarēs , nedod dievs pārkāpt vidējo braukšanas ātrumu !!!!
Tas divplāksnis lēnais
07:41 15.09.2022
Iedomājos tādu variantu,visi visur brauc neko nepārkāpj nu daži tur ved sievu dzemdēt, sasirgušu senioru ņu paskrien biški atrāk un tas ar vis! Un stāv radars noplucis nekrāsots ,strāva atslēgta aīzmirsts! Naudiņu nenes! Un tautas miljoni rūsē ceļa malā! Vajag mums tādu mēslus uz ceļīem! Ja kas tad pacels nodokļus!
Šoferis
08:38 15.09.2022
Visa Eiropa izbraukāta. Šitādi mēsli vēl tikai LT redzēti. Pa A7 jau tā braukšana ir zem katras kritikas un drošības, tagad sāksies vēl lielāks murgs. Bet kaut kā jau tas budžets jāpapildina, pedagogiem algas jāceļ. :)
Njā
11:00 15.09.2022
Palasot komentārus tāda sajūta, ka te visi kaut kādi autosportisti savākušies un domā, ka koplietošanas ceļš ir domāts, lai parādītu savas "prasmes". Atļautais ātrums ir 90 km/h, uz tik arī brauc, baigi sarežģīti? Baigā jēga visus dzīt, pabraukt brīdi uz 100 un pēc tam pie/aiz Ķekavas atkal satikties? :) P.s. Fūri var apdzīt arī uz 100-110, radars par to tev "neiekodīs".
hyd
11:01 15.09.2022
uz a7 likt vidējo ātruma kontroli ir vienkārši naudas izmešana vējā, jo tāpat jāvelkas aiz fūrēm, un vienreizēja 120 km/h uzspiešana, lai apdzītu fūri nepalielinās vidējo ātrumu virs 90 km/h.
tt
12:46 15.09.2022
Izklausās, ka liela daļa nesaprot, ka vidējo ātrumu mēra vairāku km posmā, nevis tieši kur radars stāv. Tam radaram var nesties garām ar 130, ja pirms tam esi uz 80 vidēji braucis.
Braucējs
15:12 15.09.2022
Prieks par to kononovu, neko nezin. Nevarēja arī atbildēt kādēļ uz a1 aizdirsa Kauguru ielas abas izbrauktuves ar nepārtraukto līniju, kur 10m tālāk privātam stāvlaukumam pārtrauktās. Kaut ko pļukāja ka tā esot drošāk, pabraukt ielai garām un tad griezties atpakaļ. Tā debīlā taču ikdienā tur nebrauc un padotie ir tādi paši idioti.
Citi risinājumi
15:26 15.09.2022
Tikai sodīt, sodīt. Kad būs 4 vai 6 joslu maģistrāle no Grenctāles līdz Ainažiem??? Kas tiek darīts, lai satiksme uz galvenajiem ceļiem būtu droša un tāda, ka nebūtu jāliek ātruma ierobežojumu vispār?!

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.