Šodien, 13.janvārī, valdība apstiprināja 2023. gada valsts budžeta prioritāros pasākumus, t.sk., 42,5 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijas (SM) virzītajām prioritātēm. Piešķirtais finansējums paredzēts valsts nozīmes reģionālo un vietējo autoceļu pārbūvei, dzelzceļa infrastruktūras darbības un reģionālo pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai, kā arī «Rail Baltica» projekta nacionālo aktivitāšu realizēšanai, «Bauskas Dzīvi» informē Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa.
“Mans uzdevums ir nodrošināt, lai piešķirtais budžeta finansējums kalpotu iedzīvotāju interesēm. Ir jāstrādā, lai mums būtu kvalitatīvi ceļi reģionos, sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība un pieejamība visā valstī, stiprinot dzelzceļu un sakārtojot reģionālo autobusu jomu. Tāpat šī brīža ģeopolitiskajā situācijā aktuāls ir drošības jautājums, tāpēc «Rail Baltica» projekta īstenošana ir mūsu prioritāte,” uzsver satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
Valsts nozīmes reģionālo un vietējo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai nākamgad plānoti papildu 11,5 miljoni eiro. “Finansējums autoceļu sakārtošanai ilgus gadus nav bijis pietiekošs. Saprotu, ka papildu piešķirtie finanšu līdzekļi nerisinās visas problēmas, taču vienlaikus mums ir jānodrošina kvalitatīvi autoceļi, kas savieno pagastus ar novadu centriem. Reģionālo un vietējo autoceļu sakārtošana tiek veikta pakāpeniski, nākamgad šim mērķim papildu paredzēti 15 miljoni eiro, 2025.gadā – 17 miljoni eiro,” komentē J. Vitenbergs.
Dzelzceļa infrastruktūras darbībai, lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus, piešķirti 18,3 miljoni eiro. Finansējums dos iespēju stabilizēt uzņēmuma “Latvijas Dzelzceļš” finanšu situāciju, kā arī uzturēt infrastruktūru un plānot tās attīstību. Arī nākamos divus gadus šim mērķim plānots tikpat liels finansējums.
Reģionālo sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumu segšanai budžetā plānotais finansējums ir 10 miljoni eiro. Arī nākamgad un 2025. gadā šim mērķim plānots tikpat liels finansējums. “Man ir svarīgi, lai varam nodrošināt iedzīvotāju mobilitāti un ērtu pārvietošanos visā valsts teritorijā. Valsts līdzfinansējums ir nepieciešams, lai iedzīvotāji par samērīgu maksu ar sabiedrisko transportu varētu nokļūt uz valsts attālākajiem reģioniem. Šajā jomā ir daudz izaicinājumu, bet sadarbībā ar visām iesaistītajām pusēm risinājums jārod,” atzīst ministrs.
„Rail Baltica” projekta nacionālo aktivitāšu īstenošanai nākamgad piešķirts finansējums 2,38 miljoni eiro apmērā. Tas paredzēts Rail Baltica ritošā sastāva apkopes punkta Jaunmārupē projektēšanas uzsākšanai un Rīgas Centrālā Multimodālā transporta mezgla projektēšanas darbiem.
Lai nodrošinātu vienotu informatīvo telpu, finansējums 194 tūkstošu eiro apmērā paredzēts arī abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifu pieauguma apmaksai. Tāpat 106 tūkstoši eiro finansējums piešķirts ceļa zīmēm lībiešu un latgaliešu valodā.
cik var melot?
Kā var neticēt…jau visās ziņās ministrs apgalvo: Vietējie lauku ceļi ir viņa galvenais uzdevums!!!!!!!!!!!!!!
Katru gadu ceļus taisa pa +- 300limoni un tagad apgalvo, ka vietējiem ceļiem papildus būs 12 limoni. Cepums par šīm reklāmām, es jau taisījos uz Anglijas karaļvalsti..
Kāds gan tu Jānis, drīzāk Ivans, ja jau te lieto krievu kriminālistu leksiku.