Sestdiena, 6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+4° C, vējš 0.89 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Vēl viens sitiens maciņam; drīzumā varētu kāpt arī biļešu cenas sabiedriskajā transportā (7)

Autotransporta direkcija (ATD) ir veikusi aprēķinus par iespējamu reģionālo sabiedrisko transporta biļešu cenu palielināšanu, aģentūru LETA informēja ATD pārstāvji.

ATD norādīja, ka atbilstoši Sabiedriskā transporta padomes lēmumam braukšanas maksas tarifi ir jāpārskata reizi gadā.

Izpildot šo uzdevumu, ATD ir veikusi aprēķinus, ņemot vērā inflāciju un vidējās darba samaksas pieaugumu.

Direkcijā uzsvēra, ka lēmums par braukšanas maksu ir jāpieņem Sabiedriskā transporta padomes sēdē. Savukārt, lai izmaiņas tarifā ieviestu, pēc lēmuma pieņemšanas ir nepieciešami divi līdz trīs mēneši.

Nākamā Sabiedriskā transporta padomes sēde ir plānota ceturtdien, 27.martā, taču patlaban darba kārtībā nav iekļauts jautājums par iespējamām biļešu cenu tarifu izmaiņām, liecina informācija ATD mājaslapā.

Vienlaikus ATD norādīja, ka direkcija turpina izvērtēt maršrutu tīklu un par to tuvākajā laikā informēs Sabiedriskā transporta padomi.

Iepriekš ATD valdes priekšsēdētājs Dins Merirands TV3 raidījumā “900 sekundes” sacīja, ka Latvijā šogad atkal varētu pieaugt braukšanas maksa reģionālajā sabiedriskajā transportā.

“Esmu pārliecināts, ka pavasarī, kad būs pagājis gads kopš iepriekšējās braukšanas maksas pārskatīšanas, ATD dosies uz Sabiedriskā transporta padomi ar priekšlikumu šīs maksas pārskatīt,” teica Merirands.

Tostarp ATD valdes priekšsēdētājs atzina, ka varētu sadārdzināties gan braucieni reģionālajos autobusu maršrutos, gan arī braucieni vilcienos.

Jau vēstīts, ka 2023.gada decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja reģionālā sabiedriskā transporta jauno biļešu un tarifu sistēmu. Tostarp 2024.gada 1.aprīlī reģionālajā sabiedriskajā transportā stājās spēkā jauni tarifi un biļešu veidi.

Jaunajā tarifu sistēmā minimālā braukšanas maksa Rīgā ir 1,5 eiro, citās pilsētās – viens eiro, bet ārpus pilsētām – 0,7 eiro. Vienlaikus maksa par braucienu ar vilcienu, piemēram, maršrutā Rīga-Liepāja pieauga no 7,4 eiro līdz 8,01 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā palielinājās no 8,65 eiro līdz 10,4 eiro.

Iepriekšējā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā bija spēkā kopš 2020.gada.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (7)

Jankoiua
11:42 25.03.2025
Tadi laiki laikam ,bus jamaksa.
LLL
12:16 25.03.2025
baigi interesanti degviela iet uz leju, biļešu cenas kāpj :)))
tādi laiki
13:03 25.03.2025
Visi, kam nav slinkums, tagad uzskrūvē cenas, pat ja viņiem nekas sadārdzinās. Vienmēr var aizbildināties ar karu Ukrainā un badā mirstošajiem bērniņiem Āfrikā.
KB
18:54 25.03.2025
Autobusa šoferiem ar 1x gadà parskata algas palielinàjumu? Vai vèljoprojàm jastràdà par 5eiro h?
iemīta taka
23:17 25.03.2025
Pareizi, autobusi arī jālikvidē.
Dadzīte
08:03 26.03.2025
Jau tagad ekonomiski izdevīgāk ir braukt ar savu auto.
ES
12:09 26.03.2025
...tātad inflācija un darba samaksas pieaugums jāsedz iedzīvotājiem, nevis no valsts dotācijām un uzņēmuma peļņas...

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.