
Lai arī šogad valdība vairākām pašvaldībām iedalījusi septiņus miljonus eiro tranzītielu sakārtošanai, Bauskas novads šoreiz palicis bešā. Iecavnieki pauduši satraukumu par Rīgas ielas Iecavā tehnisko stāvokli – te parādījušās plaisas un rises un interesējas, vai pašvaldībai ir plāns, kā brauktuvi salabot.
“Līdz šim katru gadu valdība iedalīja līdz trīs miljoniem eiro tranzīta ielu sakārtošanai. Bauskas novada pašvaldība pagājušajā gadā visus trīs miljonus paņēma sev un citām pašvaldībām netika. Tā bija Zaļās un Kalna ielas pārbūve, jo konkurss par finansējumu bija pēc satiksmes intensitātes un te mums konkurentu nebija,” skaidro Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.
Viņš norāda, ka katru gadu arī bez tā valsts dod dotāciju tranzīta ielu uzturēšanai. “Ir lielā pārbūve, kad maina segumu, nodilumkārtu vai īsteno satiksmes organizācijas izmaiņas, bet ikdienas uzturēšana ir krāsojuma veidošana horizontāliem apzīmējumiem, tīrīšana, šķūrēšana, slīdamības novēršana. To dotāciju sniedz katru gadu un arī šogad.
Šī gada budžetā ielu pārbūvei ir septiņi miljoni un mainīti nosacījumi tranzīta ielu sakārtošanai – tik dziļas pārbūves nevarēs veikt, kā līdz šim. Plānojam pieteikties uz 2026. gadu ar Elejas ielas kā tranzīta ielas seguma atjaunošanu. Jābūt korektiem pret citām pašvaldībām – ja pagājušajā gadā paņēmām visu naudu, tad turpināt “grābt” nebūtu korekti. Tāpēc stājamies rindā uz nākamo gadu. Attiecībā uz Rīgas ielu Iecavā – tā nav Bauskas novada tranzītiela, tā ir VAS “Latvijas valsts ceļi” īpašumā. No viņu puses pašlaik nav informācijas, ka Iecavā, Rīgas ielā, kaut ko plānotu,” tā A. Okmanis.


Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks paskaidroja, ka savulaik “Latvijas valsts ceļu” pārvaldē bija arī Baldones, gan Edvarta Virzas iela, kas skaitījās kā tranzīta ielas. Bet līdz 2021. gadam Iecava bija ciems un pēc “Autoceļa likuma” bija tikai Latvijas valsts tranzītiela. Edvarta Virzas un Baldones ielu atdeva pašvaldībai, lai varētu īstenot ūdenssaimniecības projektus.
“Rīgas iela palikusi kā Latvijas valsts ceļu” infrastruktūra, kur mēs nemaksājam par apgaismojumu, neuzturam ziemā un vasarā, ir tikai bartera darījums par trotuāru kopšanu un ceļmalu nopļaušanu. Ja ir problēmas, norādām un prasām sakārtot, uz vietas skatāmies. Ir visu laiku cīņa ar viedajiem luksoforiem, informējam par problēmām,” teic A. Mačeks.
