Satiksmes ministrijas īstenotās Valsts reģionālo autoceļu būvniecības programmas ietvaros šogad visā Latvijā paredzēti uzlabojumi reģionālajos autoceļos vairāk nekā 350 kilometru garumā, informēja Satiksmes ministrijā.
Valsts reģionālo autoceļu būvniecības plānu līdz 2027.gadam pagājušā gada nogalē apstiprināja Autoceļu padome. Šis ir nākamais solis ilgtermiņa un vidēja termiņa plānošanas ieviešanā, lai mērķtiecīgi strādātu pie kopējā autoceļu stāvokļa uzlabošanas.
Būvdarbi šogad sāksies reģionālā autoceļa Rīga-Ērgļi (P4) posmā no Rīgas apvedceļa līdz Ropažu pagriezienam, autoceļa Ainaži-Matīši (P15) 18,67 kilometru garā posmā. Būvdarbi norisināsies arī autoceļa Smiltene-Gulbene (P27) un Pļaviņas-Madona-Gulbene (P37) posmos.
Latgales pusē asfaltbetona seguma atjaunošana notiks reģionālo autoceļu Rēzekne-Gulbene (P36), Viļaka-Kārsava (P45) un Rēzekne-Dagda (P55) posmos.
Zemgales reģionā šogad ceļa segumu atjaunos autoceļa Bauska-Aizkraukle (P87) un Jelgava-Iecava (P93) posmos.
Kurzemes reģionā viens no lielākajiem būvdarbu objektiem reģionālo ceļu tīklā būs autoceļš Ventspils (Leči)-Grobiņa (P111), kā arī Sloka-Talsi (P128), Butnāri-Saldus-Ezere (P105) un Talsi-Upesgrīva (P127).
Kopumā šogad asfaltbetona seguma atjaunošana vai pārbūve reģionālo autoceļu programmā plānota gandrīz 40 ceļu posmos. Precīzs tam nepieciešamais finansējums būs zināms pēc iepirkumu procedūras noslēgšanās. Šogad no valsts budžeta un Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem valsts autoceļu tīkla atjaunošanai plānoti vismaz 308 miljoni eiro.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norāda, ka reģionālo autoceļu atjaunošana ir nozīmīga gan iedzīvotāju ērtas pārvietošanās nodrošināšanai starp novadu centriem, gan arī teritoriju attīstībai un uzņēmēju interesei veidot jaunas darba vietas.
Satiksmes ministrijā skaidro, ka valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027.gadam noteic kritērijus lēmumu pieņemšanā par valsts reģionālo autoceļu attīstību, lai investīcijas un iecerētie darbi būtu paredzami vairāku gadu termiņā un autoceļu infrastruktūras būvniecība noritētu pārdomāti. Laika posmā līdz 2027.gadam paredzēti būvdarbi apmēram 1360 kilometru kopgarumā, tostarp paredzot 183 kilometrus grants autoceļu posmu asfaltēšanu.
Plānojot primāri atjaunojamos reģionālo ceļu posmus, tiek ņemta vērā satiksmes intensitāte, ceļa loma pārrobežu savienojumu nodrošināšanā, bet visbūtiskāk – vai šie ceļu posmi savieno valstspilsētas, vai novadu administratīvos centrus savā starpā.
Reklāma