Vairākiem reisiem Bauskas maršrutu tīkla daļā ir mainīts izpildes laiks, informēja uzņēmumā a/s «Nordeka». Izmaiņas galvenokārt veiktas, lai reisu izpildi pielāgotu atbilstīgi reālajiem braukšanas apstākļiem.
Uzņēmuma «Nordeka» pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Edvards Valdmanis atklāja, ka iniciatīva nākusi no autobusu vadītāju puses. Izmaiņu piedāvājums ticis izstrādāts pagājušā gada decembra vidū un nosūtīts pasūtītājai – VSIA «Autotransporta direkcija», kura savukārt ar šo ierosinājumu vērsās Sabiedriskā transporta padomē, iecere prezentēta arī Zemgales plānošanas reģionam. E. Valdmanis precizēja, ka janvārī izmaiņas akceptētas.
Jāņem vērā, ka Bauskas novadā ir cits reisu izpildes laiks šādos «Nordekas» apkalpotajos maršrutos: Nr. 6373 Bauska–Lībieši–Pāce–Bauska; Nr. 5094 Bauska–Janeikas (turpmāk maršruta nosaukums būs Bauska–Janeikas–Bauska); Nr. 5911 Bauska–Priedītes (turpmāk maršruta nosaukums būs Bauska– Priedītes–Bauska); Nr. 7467 Rīga–Vecumnieki; Nr. 7480 Rīga–Bauska; Nr. 7488 Bauska–Kroņauce–Dobele un Nr.7490 Rīga–Skaistkalne. Pārsvarā gadījumos reisu izpilde kopumā ir pagarināta.
E. Valdmanis skaidroja, ka lielākās izmaiņas skar tieši reisu Rīga–Bauska, kā arī tam pieguļošos reisus – Rīga–Skaistkalne un Rīga–Vecumnieki. «Faktiskā situācija ir tāda, kāda ir. Ceļu remontu dēļ satiksme ir ļoti blīva, sanāk kavēties arī ievērojamās pasažieru plūsmas dēļ no Iecavas, turklāt mūžīgais «korķis» izveidojas pie Baložiem, automašīnu sastrēgumi ir Krasta ielā Rīgā. Autobusu vadītājiem rodas spriedze, ka nevar ierasties laikus. Tāpat pasažieri var stāvēt pieturā un zīlēt, cik ilgi sabiedriskais transports šajā reizē kavēsies. Tāpēc ir labāk pietuvināt visu reālajai ainai. Tamdēļ arī ir «pieaudzēts» klāt laiks, caurmērā no piecām līdz desmit minūtēm, bet rīta stundās klāt ir 15 minūtes,» izklāsta E. Valdmanis.
Viņš uzsver, ka Bauskas lotē ir reiss, kurā izpildes laiks ir nevis palielināts, bet samazināts. Tā, piemēram, ir noticis maršrutā Bauska–Kroņauce–Dobele. «Šeit bija palicis vēsturiski veidotais kustības saraksts, kas neatbilst šodienai. Noņēmām 15 minūtes no katra reisa nost, jo līdz šim sanāca, ka autobusa šoferim jāpārvietojas ar ātrumu 60 vai 70 km/h, turklāt kādā no autobusa pieturām jāiepauzē un jāsagaida noteiktais laiks. Tas nekam neder. Ja cilvēks rēķinās, ka vajag kaut kur nokļūt, transportlīdzeklim ir jākustas, nevis jāstāv,» paziņo E. Valdmanis.
Viņš atzīst, ka nepilnu divu gadu laikā, kopš «Nordeka» apkalpo Bauskas loti, ir saņemta virkne ierosinājumu arī no iedzīvotājiem par kustības sarakstu neatbilstību, taču visos gadījumos nācies paskaidrot, ka var sākt pārmaiņas ar reisiem, kuri ir pa asfaltēto ceļa segumu. Taču grantsceļi ir neprognozējami, piemēram, kā pašlaik, kad ledus mijas ar dubļiem, tad reālajā laikā ir grūti iekļauties, par izpildes laika īsināšanu nevarot pat domāt.
Ieviestās izmaiņas stājušās spēkā ar pirmdienu, 6. februāri, un noteiktas kā patstāvīgas. Satiksmes apstākļiem uzlabojoties, kustības saraksts var tikt pārskatīts, paskaidro E. Valdmanis.
Precīzu informāciju var noskaidrot portālā «1188.lv», «bezrindas.lv», pieturās atjaunotā informācija tiks izvietota šīs nedēļas laikā.
… sastrēgumi ir arī Krasta ielā, Rīgā. Bet kāpēc vispār Rīgā jāiebrauc pār Dienvidu tiltu un tad pa Krasta ielu ? Kamdēļ jābrauc tāds līkums ? Satiksmes intensitāte tieši tur tagad ir pamatīga. Vai ātrāk un ērtāk nav tā kā agrāk – pār Salu tiltu ?
Pa Salu tiltu sanāk tikai 1km atšķirība, bet pat bez sastrēguma ir ātrāk, ja stūķis uz Salu tilta, tālāk Mūkusalas aplis, tad pie CSDD, tad lēnām Ziepniekkalna iela būs 15min ilgāk. Un arī iebraucot Rīgā, tieši tās pat vietas. Pa Dienvidu tiltu tikai pie Mola, bet tāpat ar kustību.