Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

LTAB: Laiks sakārtot vēl vienu satiksmes drošības jomu, kurā atpaliekam no kaimiņiem

Šodien, 8. februārī, Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā tiks skatīta sabiedrības iniciatīva par publisko stāvvietu izmēru palielināšanu, kas portālā Manabalss.lv savākusi vairāk nekā 10 tūkstošus parakstu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Ceram, ka likumdevējs atbildīgi izvērtēs mūsu iniciatīvu, un nodos to tālāk atbildīgajām institūcijām, lai beidzot sakārtotu stāvvietu izmēru jautājumu, kas ir vēl viena satiksmes drošības joma, kurā atpaliekam no saviem kaimiņiem,” skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Latvijā normatīvie akti, kuri pieņemti pirms vairāk nekā 20 gadiem, nosaka tikai vēlamo stāvvietas lielumu, definējot, ka platumam vēlams būt ne mazākam par 2,5 metriem. Tikmēr Igaunijas stāvvietu izvietojumu un platumu nosaka Igaunijas Standartu centra sastādītais pilsētas ielu standarts. Saskaņā ar šīm normām, kas stājās spēkā 2016. gada pavasarī, tirdzniecības centros ieteicamais stāvvietu platums ir 2,7 metri, bet citās mazāka apjoma autostāvvietās – 2,6 metri. Pēc vecā standarta, kas bija spēkā no 2003. līdz 2016.gadam, ieteicamais tirdzniecības centra stāvlaukuma platums bija 2,6 metri.

2021.gadā Igaunijā reģistrēti kopumā 33200 ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), no kuriem 39 procenti bija avārijas autostāvvietās. Igaunijas apdrošinātāji aprēķinājuši, ka kopā atlīdzībās par CSNg autostāvvietās, 2021.gadā izmaksāti 14 miljoni EUR. Vidējā atlīdzība par negadījumu autostāvvietās 2021.gadā bija 1078 EUR.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Latvijā statistika par CSNg stāvvietās varētu būt līdzīga, tikai diemžēl lielākā daļa negadījumi, kas notikuši stāvvietās, paliek nereģistrēti, jo bojājumi transportlīdzekļiem ir nelieli, tos uzreiz nepamana vai to izraisītājs pametis notikuma vietu. Tāpat arī CSNg autostāvvietās, kas neatrodas pie lielveikaliem, netiek klasificēti kā negadījums stāvvietā, bet, piemēram, ielas malā,” informē J.Abāšins.

“Jau vairākus gadus esam aicinājuši atbildīgās institūcijas  pārskatīt normatīvos aktus atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu izmēriem un satiksmes intensitātei, nosakot stāvvietas minimālo platumu no 2,60 m un garumu 5 m vienam vieglajam transportlīdzeklim. Līdz šim mūsu argumenti netika uzklausīti, tādēļ pērn iesniedzām savu priekšlikumu sabiedrības iniciatīvu portālā Manabalss.lv, kas decembra beigās savāca nepieciešamo balsu skaitu, lai tiktu iesniegta izvērtēšanai Saeimā. Ceram, ka šajā reizē jaunievēlētie Saeimas deputāti novērtēs problēmas nopietnību un virzīs mūsu priekšlikumus likumdošanas izmaiņām,” rezumē J.Abāšins.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

Foto: Latvijas Radio

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.