Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Savākti vairāk nekā 300 paraksti par Bauskas novada vizuālās identitātes saglabāšanu

Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” savākti 359 paraksti par esošās Bauskas novada vizuālās identitātes saglabāšanu, un attiecīgā iniciatīva pirmdien, 13. februārī, iesniegta pašvaldībā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iniciatīvu par Bauskas novada vizuālās identitātes saglabāšanu rosināja baušķenieks Kaspars Kalējs, pamatojot, ka jaunas vizuālās identitātes izstrādāšana būtu nelietderīga pašvaldības līdzekļu izšķērdēšana.

“2020. gadā Bauskas novada dome atbalstīja jaunas vizuālās identitātes izveidi. Tolaik vizuālās identitātes izveides pakalpojums maksājis 8000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Apvienojoties četriem novadiem un izveidojot Bauskas novadu, vēl joprojām publicitātes materiālos, ko veido gan pašvaldība, gan citas fiziskas un juridiskas personas, tiek lietota Bauskas novada vizuālā identitāte. Pašlaik Bauskas novada pašvaldība vēlas veidot jaunu vizuālo identitāti (skat. https://www.bauska.lv), kas, mūsuprāt, rada nelietderīgu finanšu izlietojumu, tāpēc uzskatām, ka Bauskas novadam vajadzētu saglabāt esošo identitāti un neveidot jaunu, kas prasītu papildu finanses pašvaldības budžetā.

Tāpēc aicinām pašvaldību pielāgot Bauskas novada vizuālās identitātes vadlīnijas esošajai Bauskas novada situācijai un turpināt lietot esošo identitāti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

To īstenojot, netiks lieki tērēts pašvaldības budžets un uzņēmēju un personu līdzekļi, kas šo budžetu veido. Lai Bauskas novada drukas uzņēmumi veido kreklus, krūzes, pildspalvas un citus reprezentācijas materiālus ar jau esošo Bauskas novada vizuālo identitāti! Ja tiks izveidota jauna, arī pašvaldības un citu personu publicitātes materiāli būs jāveido no jauna, ” teikts iniciatīvas pieteikumā.

“Prieks, ka iedzīvotāji pauduši savu nostāju šajā jautājumā. Bauskas novada pašvaldība ir viena no pirmajām vietvarām, kas saņem kolektīvo iesniegumu. Šobrīd gatavoju stingru argumentāciju, kuru prezentēšu deputātiem,” sacīja K. Kalējs.

Jau vēstījām, ka Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis akcentēja, ka saskaņā ar Pašvaldību likumu, saņemot šādu kolektīvo iesniegumu, tas jānosūta Pilsonības un migrāciju lietu pārvaldei, lai tā pārliecinās, ka visas ir paraksttiesīgas personas. Tāpat jānoskaidro, vai visi parakstījušies ir Bauskas novada iedzīvotāji, vai arī viņiem te pieder īpašumi. Pēc tam tiek saņemta atbilde, vai konkrētais iesniegums kvalificējas kā kolektīvais iesniegums vai nekvalificējas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Ja tomēr tas atbilst, tad kārtējā domes sēdē iekļausim šī jautājuma izskatīšanu uz kuru uzaicināsim iesniedzēju, lai viņš pamato, noargumentē to, pēc tam dome pieņems lēmumu, kurai institūcijai to nozīmēt. Piemēram, Saeimā, kad iesniedz šādu iniciatīvu, tā lemj – virzīt izskatīšanai vai nevirzīt. Ja ir pozitīvs lēmums, to nodod izskatīšanai komisijās. Turpretī pašvaldībai jālemj nodot izskatīšanai kādai institūcijai, pagaidām gan nezinu, kam mēs to nozīmēsim. Vai veidosim speciālu komisiju, vai par to lems kāda komiteja, tas vēl jānospriež,” skaidroja A. Okmanis.

Tikmēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā akcentēja, ka ministrija pašvaldības vizuālās identitātes jautājumus nevērtē, uzsverot- tā ir pašvaldības autonoma kompetence. Tādējādi par pašvaldības rīcības atbilstību labai pārvaldībai un finanšu ekonomijai ir atbildīga pati pašvaldība.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks publiskajā telpā vairākkārt ir norādījis, ka ministrijai jāļauj pašvaldībām uzņemties atbildību.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (15)

  1. Novada personīgais zīmols ir apkārtējo cilvēku priekšstats par mums, mūsu vērtībām, mērķiem, raksturu un attieksmi pret sevi un apkārtējiem. Tā ir mūsu reputācija! Ļoti žēl, ka JAUNAJAM novadam atstāj visu veco, kas asociējas tikai ar Bausku un tās vēsturi 🙁

    4
    36
  2. Tur jau ir tā problēma, ka ar Bausku vairs neasociējas nekas, jo viss, kas Bauskai svarīgs un nozīmīgs tiek iemīts zemē kā nederīgs.

    38
    1
  3. Cienijamie iedzivotaji—-parbaudiet savu nekustamo ipashumu kadastra vertibu, ja ta nav mainijusies 2 gadi tad var versties tiesa pret bauskas pashvaldibu par nelikumigu nekustama ipashuma nodokla paaugstinashanu. Nekustama ipashuma nodoklis pats pats par sevi nevar mainities.

  4. PRET veco tēlu > muļķības. Novada vizuālais logotips ietver jau radītu asociāciju virkni. Bauskas auseklīša gadījumā cik ne cik, bet ir bijs apritē, ticis izplatīts – tātad kaut kāda atpazīstamība un vērtība tai jau ir, kuru var arī izteikt EUR vērtībā, ja ir tāda vēlēšanās. Pēc jūsu domām šie eur būtu jāizmet ārā un jāsāk ar tukšu lapu? Kādas interesanti tad vērtības nesīs hipotētiskais jaunais logotips, kuras būs tādas, ka cilvēks no Rīgas, Viļņas, Tallinas pirmo reizi apskatīsies un teiks wow es te nudien uzreiz redzu Vecumniekus un Iecavu. Saprātīgi cilvēki logotipus nemaina, iznemot gadījumus, ja tie nudien izskatās slikti un nes kaut kādu nepareizu auru. Turklāt ir risks, ka jaunais logotips vispār var sanākt tāds, ka hmmmm būs kauns. Nu tāds kā Iecavai piemēram. 😉 Tur arī ir viss vienā maisā sabāzts Ie IE Ie – kauns skatīties.

    24
    1
  5. Teicami – pašvaldība varēs nodarboties ar svarīgākiem jautājumiem nekā uzklausīt dažādu reklāmas aģentūru piedāvājumus un pētīt iesūtītās bildītes. Logo nav ne vainas, ietaupīsies nauda un laiks. Un kur nu vēl visi drukas uc darbi jaunajam variantam.

    31
    1
  6. Tiem, kuri raud par jauno identitāti, ka tā tad nu ietvers visu to ūdeni par vērtībām, raksturiem un visu pārējo bla bla. Atceraties bija zīmols Statoil? Praktiski jebkuram bija asociācijas ar šo logo – jā, tur bija visas tās vērtibas, kuras daudzu gadu laikā cilvēki saņēma benzīntankos un tas viņiem palika atmiņā. Ar logotipa vizuālo izskatu tam nebija nekāda sakara. Kas notika? Parādījās jauns logo Circe-K. Kāda bija cilvēku reakcija? wtf, kas tas? Cilvēku asociāciju pasaulē radās mērens haoss un bija jāpaiet laiciņam, lai cilvēki pie tā pierastu un pārkārtotu visas vecās asociācijas klāt pie jaunā logo. Turklāt, lai tas notiktu nesāpīgāk Circle ielika ļoti prāvus līdzekļus sākotnējās reklāmās. Tā tas notiek visos gadījumos pie logo maiņām un tā tas būs Bauskā, ja izlems par jauno. Bet kāds bija iemesls mainīt? Ļoti vienkāršs. Korporācijai izmainījās īpašumu struktūra un lai nebūtu jātaisa 10 dažādi reklāmas varianti, tika konsolidētas preču zīmes un visiem reģioniem tiek veidota vienota kampaņa, kuru tikai lokalizē. Tā ir resursu taupīšana – palikt visu zem vienas zīmes un šādā situācijā logo maiņa sevi attaisno. Bauskā nekāda konsolidēšana nav vajadzīga, jo jau ir viens galvenais logo ar iestrādēm, ir maketi utt. Nav Bauskas novadā racionāla iemesla mainīt logo, vnk nav.

    27
    2
  7. Kas vainas vecajam (šobrīd esošajam) logo ? Kā viadukts uz šosejas kur satiekas četri ceļi (novadi) un rodas viens liels Bauskas novads. Pat lielu un saprotamu burtu B var redzēt. Nu loģiski un saprotami. Ko vēl papildus grib parādīt tajā jaunajā logo ? Ko vēl tur taisieties iespiest ? Varbūt labāk ietaupiet naudu un noziedojiet kādai slimnīcai (BKUS) vai onkoloģijas slimniekiem. Vismaz lielāka jēga būs iztērētajai naudai.

    30
    1
  8. Interesanti patīt atpakaļ filmu – Iecavas novada vizuālais stāsts. Apskatat iekļautās, vērtības un logo un tad padomāt cik no tā visa ūdens ir logotipā. :)) Šeit briest ļoti līdzīgi. Vizuālās identitātes dizains veidots, pamatojoties uz ideju konkursa, kas notika šā gada pirmajā pusē, uzvarētāja Naura Cinovica izstrādāto darbu – tas guva pārliecinošu atbalstu abās konkursa vērtēšanas kārtās. Ideju konkursam iesniegtos darbus pirmajā kārtā vērtēja komisija, savukārt otrajā kārtā – sabiedrība. Apkopotas un vērā ņemtas arī citu konkursa dalībnieku, vērtēšanas komisijas un novada iedzīvotāju izteiktās domas par to, kas simbolizē Iecavas novadu, kas ir tā vērtības: aktīvi iedzīvotāji, daba, lauksaimniecība, labvēlīga vide attīstībai un uzņēmējdarbībai, tradīciju izkopšana, atbalsts, miers, izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums. Logotipa pamatu veido grafiskā zīme – neregulārs ovāls – ar krāsu pārejām, kas simboliski pastiprina logotipa vēstījumu, ka Iecavas novada teritorija ir auglīga un vide ir labvēlīga iedzīvotājiem, vārda elements (priedēklis) «IE», kas palīdz veidot jaunus vārdus, un tekstuālā daļa.

    1
    6
  9. Ieteikums jaunajam censonim….Pirms pieredzējušie administrācijau priekšstāvji sāks malt Tevi- lai savu viedokli izsaka četri atlikušie vecā novada deputāti 🙂 kuri balsoja Par esošo identitātes zīmolu.Iespējams -Būs labs bez morāles šovs.

    10
  10. tas, suns laiza sev zināmu vietu, bet par velti, varbūt domniekiem arī sakarsušo prātiņu nomierināšanai iedzert aukstu ūdeni vai pasūkāt vēl šur tur atrodamo ledu?

    11
    1
  11. ja jau jums vajag, tad turpiniet meklēt savu pazaudēto identitāti, bet par savu naudu. Kas tas jūsu brandžai būtu, pat simts eiro uz galviņu nesanāktu, bet tiktu pie vienīgi sev vēlamās identitātes un visi būtu laimīgi, iespējams, pat nākamajās pašvaldību vēlēšanās jūs varētu atpazīt jau ar savu identitāti.

    15
    1
  12. Kas par prātam neaptveramu augstprātību vadoņa paustajā tekstā

    9
    1
  13. Un cik tika samaksāts par to identitāti, kura parādījās uz pāris dienām un pēc sabiedrības neizpratnes un jautājumiem ātri pazuda?

  14. Kad 2020.gadā veidoja logo, visi deputāti taču zināja, ka būs apvienošana, ka būs reģionālā reforma. Tad jau tika stāstīts, ka logo ietver topošā lielnovada pašvaldības .Kāpēc atkal ir viss jāizjauc un “jāatklāj Amerika” no jauna?

    13
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.