Bauskas novadā šogad plānots sākt “Rail Baltica” būvdarbus, bet apvedceļam veikt tikai izpētes aktualizāciju, ziņo aģentūra LETA.
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs apliecināja, ka Bauskas un Iecavas apvedceļi plānoti kā nākamie publiskās un privātās partnerības (PPP) projekti. “Esmu uzdevis kolēģiem sagatavot nepieciešamos dokumentus, lai tuvāko mēnešu laikā šo jautājumu aktualizētu valdībā. Mums ir svarīgi mazināt satiksmes noslodzi Bauskā, kur katru dienu šķērso vairāki tūkstoši smagā transporta vienību, radot bīstamību un apgrūtinošus dzīves apstākļus vietējiem iedzīvotājiem.
Kopumā šo abu apvedceļu izbūve, savienojot tos ar Ķekavas apvedceļu, nodrošinās būtiski ātrāku un drošāku Latvijas savienojumu ar Lietuvu un tālāk ar pārējo Eiropu. Tāpat šī ceļa attīstība ir skatāma kontekstā ar visa “Via Baltica” attīstību,” teic satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
Patlaban notiek iepirkums par Bauskas apvedceļa izpētes aktualizāciju, līgumu plānots noslēgt gada otrajā pusē, bet izpētes pabeigšanas termiņš būs 2024.gada rudens. Izbūvēt Bauskas apvedceļu plānots līdz 2030.gadam, komentēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāve Anna Kononova. Projektam ir veikti finanšu un ekonomiskie aprēķini, kas tiks iesniegti Ministru kabinetā, kas lems par to, vai Bauskas apvedceļa būvniecība tiks realizēta kā nākamais publiskās un privātās partnerības projekts.
Bauskas novads ir pirmais, kurā notiks “Rail Baltica” būvniecības darbi ārpus Rīgas, norādīja “Eiropas dzelzceļa līniju” pārstāve Linda Pastare. Pašlaik norit būvatļauju sagatavošana un nekustamo īpašumu atsavināšanas process. Tomēr darbu sākuma datumus vēl nav iespējams nosaukt, jo nav vēl beidzies iepirkums. Vasaras sākumā iecerēta līguma parakstīšana ar iepirkumā izvēlēto būvnieku. Darbi sāksies gada otrajā pusē ar infrastruktūras apkopes punkta būvdarbiem, ko izmantos kā būvniecības loģistikas bāzi. Šai bāzei izbūvēs saslēgumu ar jau esošo dzelzceļa līniju. Pēc tam sāksies tiltu pār Mēmeli un Iecavu būvniecība. “Rail Baltica” būvniecību plānots pabeigt 2030.gadā.
Foto: Publicitātes attēls
Apvedceĺu Bauskai kāds gaida, mostieties vientieši,nebus nekāda apvedcela,ja gribetu sen jau būtu.
Darbi JAU NOTIEK ! Pie Pētermuižas plēš ārā kokus un krūmus , un buldozeri šķūrē trases vietu.
Tiltiem svara ierobežojumus uzlieciet,un viss Balle beigta,
Apvedceļi būs. Ap 2030.gadu plāno pabeigt. Un izdarāms tas ir, ja dara kā ar Ķekavas apvedceļu. Tas līdz šī gada beigām būs gatavs… Vitenbergs jau teica, ka tiek gatavoti doķi uz PPP projektu/iem. Bet tas jau skan labāk, nekā kaut kad, varbūt u.tt…
Par Bauskas apvedceļu neko nesaku.ja tas ir vajadzīgs.bet tu runajot par Rail Baltik dzelzceļu, joprojām mans uzskats ir tāds.ka tas nav vajadzīgs,jo cilvēkiem tiek atņemti īpašumita valsts nedrīkst darīt,pat ja tiek samaksāts cilvēkiem
Par to aktualizācijas izpeti smiekls nāk… Pietiek iebraukt pilsētā un paskatīties, pārskaitīt cik liela transp. Plūsma velas cauri pilsetai viena stundā un ta katru stundu…tad cik desmitgades to var vēl pētīt!?…
Neprāts jau satiksmi pilsētā, bet labākos iespējamos risinājumus apvedceļam, tā novietojumam u.c. parametriem kas svarīgi, lai saprastu izmaksas.
Pilnībā iestājos par apvedceļu…fyru vadītāji lāde šo pilsetu…
Jo viņi to nesaprot…
Izmaksas- tad cik ir jāmaksā nodokļos, lai šis apvedceļš būtu!? Varbūt vērts sākt vākt ziedojumus!…
Man atkal patīk transporta kustība caur pilsētu.Uzreiz jūti,ka Bauska nav nekāda aizmigusi mazpilsēta, bet viss te rūc, ripo un griežas. Jūtas pasaules elpa!Noteikti balsošu pret apvedceļu.
Tas troksnis, smago kolonnas un izplūdes gāzes nu gan nav lielpilsētas bonusi ko es gribētu. Tad jau labāk klusa un mierīga mazpilsēta. Varētu drīzāk par kino, teātri utml izklaides/atpūtas vietām padomāt, jo tur nu gan bauska ir un paliek lauki. Kā arī, apvadceļš nebūs pazemes tunelis, kas gribēs atbrauks un piestās. Apvadceļu gaidu vairāk nekā railbaltica vilcienu.
Vienkārši Bauskas domei vaidzētu liegt caurbraukšanu smagajām automašīnām. Piemēram brīvdienās un svētku dienās!
ja Bauskai būtu apvedceļš, vai tādā gadījumā zināms jauneklis no Bauskas tiktu Saeimā un vēlāk ministra krēslā? Vai tad, ja Bauskas vecpilsēta nebūtu pašreizējā stāvoklī, zināma aktīviste ieņemtu labi apmaksātu darbavietu Lejeniekos? Kā saka, viens seko otram, ja nebūtu novadā kliedzošas vajadzības, nebūtu arī to, kas tās pamanās izmantot.
Atziņa, aizej nošaujies, vai vēlreiz palīgskolu izmācies! Tiesību nav , izglītīvas nav, bet ir viedoklis!