Laikā no 1. marta līdz 10. aprīlim Valsts ieņēmumu dienestā (VID) kopumā ir iesniegtas 716 485 gada ienākumu deklarācijas. No tām 17 720 deklarācijas iesnieguši Bauskas novada iedzīvotāji, portālu informēja VID sabiedrisko attiecību daļā.
Līdz 11. martam nodokļu atmaksa iedzīvotājiem veikta par 421 560 deklarācijām par kopējo summu 163,5 miljoni eiro.
Valsts ieņēmumu dienestā atzina, ka iedzīvotāju interese un uzdotie jautājumi par nodokļu pārmaksas vai piemaksas summu ir līdzīga iepriekšējo gadu situācijai. “Iedzīvotājiem skaidrojam, kā tiek aprēķināts nodoklis, kādas ir nodokļu likmes, kā pareizi deklarēt dažādus attaisnotos izdevumus. Papildu sniedzam informāciju par biežāk pieļautajām kļūdām gada ienākumu deklarāciju aizpildīšanā, piemēram, kad vairāku gadu attaisnoto izdevumu čeki ir iekļauti vienā gada ienākumu deklarācijā, vai tiek iekļauti aptiekas vai optikas čeki, kas nav attaisnotie izdevumi par ārstniecību,” norādīja VID.
Kopumā valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmā šogad ir iesniegtas 6413 deklarācijas. Bauskas novada pakalpojumu centros līdz 3. aprīlim iesniegtas 925 gada ienākumu deklarācijas, kas ir visaugstākais rādītājs valstī. Visvairāk deklarāciju iesniegts Bauskā – 529, Iecavā – 234, Rundālē – 52, Gailīšos – 2; Skaistkalnē – 8; Svitenē – 38; Vallē – 4; Misā – 16; Vecumniekos – 42.
Bauskas Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra (VPVKAC) vadītāja Dina Bērziņa atklāja, ka no šā gada VID klientu apkalpošanas centrs Bauskā nav pieejams, tālab bijušas bažas, vai VPVKAC tiks galā ar cilvēku pieplūdumu. Jau februārī iedzīvotāji zvanījuši un interesējušies par iespēju pierakstīties uz konkrētu pieņemšanas laiku, jo šāda kārtība iepriekš bijusi VID.
“Mēs tomēr izlēmām pie pieraksta sistēmas nepalikt un šobrīd jāapgalvo, ka tā bija pareiza rīcība. Klientu skaits vienlaicīgi ir neliels – tie ir divi, trīs, maksimums četri cilvēki, kuriem jāuzgaida rindā. Deklarāciju var iesniegt trīs gadus, ja nav laika gaidīt, var nākt citā dienā. Strādājam bez pusdienu pārtraukuma katru darba dienu. Paredzēt cilvēku plūsmu ir teju neiespējami, piemēram, ceturtdien ļaudis nāca viens pēc otra visas dienas garumā, bet piektdien bija tikai dažas personas, kuras klientu apkalpošanas centrā vērsās ar deklarācijām,” situāciju ataino Bauskas VPVKAC vadītāja D. Bērziņa.
Viņas novērotais liecina, ka cilvēki uz klientu apkalpošanas centru nāk dažādu iemeslu dēļ – ierodas ļaudis, kuriem nav internetbankas, nāk, kuri domā, ka pašiem nesanāks un drošāk jūtas ar palīgu, nāk vecāka gada gājuma cilvēki, kuriem ir daudz čeku un neprot ievadīt visu vajadzīgo informāciju. Cits vienkārši ir slinks – nevēlas lieki piepūlēties, labāk jūtās, ka viņa vietā visu izdara kāds cits.
“Senioru ierašanās ir pašsaprotama, viņi lūdz atbalstu un mēs to sniedzam. Taču šeit ir gaidīts ikviens, nevienam neatsakām, jo esam atbalsts visiem iedzīvotājiem,” paziņo D. Bērziņa.
Foto: Ivars Bogdanovs
Es kad gāju lai man palīdz iesniegt deklarāciju ,pateica lai zvanu uz konsultatīvo numuru Vidam un vis. Uzredzēšanos ,bet te izrādās ka cilvēki var iet klātienē un viņiem palīdz. Nice.
Deklarācija vispirms aizejot uz Krievijas specdienestiem. Tāda graujoša ziņa šodien. Pilnīgi sapuvis kantoris!!!