Šogad plānots noskaidrot starptautiska konkursa uzvarētāju “Rail Baltica” pamattrases būvdarbiem Latvijā, lai 2023. gada beigās uzsāktu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa trases izbūvi ārpus Rīgas, prioritāri – Lietuvas virzienā, portālu informēja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāve Linda Pastare.
Viņa paskaidro, ka pirmie sagatavošanās darbi būvniecības uzsākšanai sāksies pēc tam, kad tiks noslēgts pamattrases būvniecības iepirkums Latvijā, un tiks izvēlēts atbilstošākais būvdarbu veicējs, kas pēc līguma parakstīšanas uzsāks visas nepieciešamās aktivitātes.
“Tā kā šobrīd iepirkums ir noslēguma fāzē, paredzam, ka pirmie redzami darbi tiks uzsākti rudenī. Sākumā būs būvniecības bāzes iekārtošana, un pēcāk aktīvie procesi turpināsies objektos, kuriem sagatavoti visi priekšdarbi un būvatļaujas,” norāda L. Pastare.
Viņa norādīja, ka Iecavas pusē pirmie “Rail Baltica” būvdarbi būs Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā – būvniecības laikā šī teritorija tiks izmantota kā būvniecības bāze, kam būs nozīmīga loma “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai.
Būvniecības bāze kalpos kā būvniecības materiālu un tehnikas uzglabāšanas un transportēšanas novietne, biroja vieta un autostāvvieta būvdarbu veicējam un būvuzraugiem u.t.t.
Būvniecības bāze, no kuras tiks sākti “Rail Baltica” Dienvidu posma būvdarbi, sagatavojot teritoriju aptuveni 16ha apmērā, vēlāk tiks pārveidota par Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu Iecavā.
Sagatavošanās laikā pirmie darbi iekļaus sekojošo: piekļuves ceļu un uzbēruma izbūvi, zemes darbus, teritorijas iežogošanu, esošo inženiertehnisko tīklu pārvietošanu, kur tas nepieciešams, jaunu inženiertehnisko tīklu izbūvi, meliorācijas sistēmas pārbūvi, sliežu ceļu virsbūves uzglabāšanas un montāžas laukuma izbūvi. Uz būvniecības laiku tiks izvietotas pagaidu ēkas (konteinertipa) būvdarbu veicēja un būvuzrauga birojiem, tāpat tiks izveidotas gan tehnikas stāvvietas, gan autostāvvietas.
L. Pastare atklāja, ka sākotnēji “Rail Baltica” pamattrases būvniecības materiālu piegāde tiek plānota pa autoceļiem, savukārt nozīmīgāko no ārvalstīm piegādājamo materiālu piegāde tiks organizēta pa esošo dzelzceļa infrastruktūru.
“Tiks izbūvēts savienojums ar esošo VAS “Latvijas dzelzceļš” 1520mm sliežu ceļu infrastruktūru dzelzceļa stacijā “Iecava”. Kā jau līdz šim, iedzīvotājiem tiks nodrošināta līdzšinējā piekļuve īpašumiem, kā arī veidotas jaunas piekļuves atbilstoši būvprojektos iekļautajiem būvdarbu gala risinājumiem. Ceļu tīkla pārbūve notiks pakāpeniski, iedzīvotāji tiks savlaicīgi informēti par sagaidāmajām satiksmes organizācijas izmaiņām.
Uz būvniecības bāzi tiks transportēti dzelzceļa būvniecībai nepieciešamie būvmateriāli, iekļaujot arī tiešās piegādes no ražotāja vai ostām, piegādājot sliedes, pārmijas, gulšņus, šķembu balastu utt. Būvniecības bāzes teritorijā gar šķembu balasta laukuma malām tiks izbūvēti paralēli gan 1520mm sliežu ceļi, gan 1435mm sliežu ceļi, tādejādi nodrošinot tiešo materiālu un būvizstrādājumu pārkraušanu no 1520 mm dzelzceļa vagoniem uz 1435mm vagoniem,” skaidro L. Pastare
Viņa norādīja, ka projektētājs ir izstrādājis paredzētās darbības ietekmes uz vidi sākotnējo novērtējumu, ietverot visus nepieciešamos apkārtējās teritorijas un vides aizsardzības pasākumus, kurus ieviest būvniecības laikā, un ir saņemts par to apstiprinājums no Valsts vides dienesta.
“Rail Baltica” mērķis līdz ar fiziskas dzelzceļa trases izbūvi ir radīt jaunu ekonomisko koridoru. Nākotnē iespējas ir plašas – dzīves kvalitātes uzlabošana, investīciju iespējas un jaunas darba vietas, ātrs sabiedriskais transports. “Iecavai un Bauskas novadam kopumā šīs iespējas sevišķi lielas un tuvas, jo novads atrodas “Rail Baltica” izbūves prioritārajā posmā, nākotnē te atradīsies gan infrastruktūras apkopes punkts, gan divi reģionālie mobilitātes punkti,” akcentē L. Pastare.
Foto: Publicitātes foto
Ja projektēja Latvija, tad redzēsim Latvijas izglītības sistēmas rezultātus praksē.Būs ļoti interesanti….Pat zvēri un putni brīnīsies.Ja projektēja ārzemnieki tad arī būs ļoti interesanti.Te nav Itālija vai Francija…
Un kā to visu (smago būvniecības tehniku un būvmateriālus) pēc tam no Iecavas nogādās Grenctāles virzienā? Protams, ka caur Bausku, jo apvedceļa jau nav! Nu tad saturieties baušķenieki, vecpilsētas ēkas un galvenā iela, kas, cerams, nesabruks no pārslodzes …
Tieši tā? Ar ko beidzās sarunas par to, ka vajag tiltu tehnikas kustībai????? atkal lauzīs esošo infrastruktūru??? ??????????????????????????????????