Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+6° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Rallijkrosam ir savi noteikumi un īpatnības

Arvīds Bulāns, sacensību galvenais tiesnesis, lasītājiem un skatītājiem skaidro rallijkrosa čempionāta noteikumus un šī sporta veida galvenās īpatnības.

Arvīds Bulāns, sacensību galvenais tiesnesis, lasītājiem un skatītājiem skaidro rallijkrosa čempionāta noteikumus un šī sporta veida galvenās īpatnības.
Sacīkšu automobiļi
Šogad autobraucēji sacenšas tikai trijās klasēs, pērn bija četras. Klases esam apvienojuši, tuvinājuši «šo lietu» Eiropas standartiem. «Mazākā» klase ir automobiļiem ar dzinēja darba tilpumu līdz 1400 cm³ (nav vairs ar tilpumu līdz 1300 cm³). Otrā klase ir mašīnām ar motora tilpumu līdz 2000 cm³, bet viens nosacījums – automobilim drīkst būt tikai vienas ass piedziņa (vienalga – priekšējā vai pakaļējā). Un trešajā klasē sacenšas sportisti ar pilnpiedziņas mašīnām, tā ir 1. divīzija (D-1).
Sacensību gaita
Notiek trīs kvalifikācijas braucienu kārtas. 1. kārtā mašīnas uz starta izvieto pēc treniņbraucienu labākā apļa rezultātiem (tādējādi tiek sagrupēti ātrākie rallijkrosisti ar ātrākajiem un nedaudz lēnākie ar lēnākajiem). 2. kārtas braucienos sportistu auto uz starta tiek izvietoti pēc 1. kārtas braucienu rezultātiem. Savukārt 3. kārtā – pēc pirmo divu braucienu punktu summas, jo katrā braucienā tiek fiksēts trases veikšanas laiks un piešķirti punkti. Svarīgākais ir labs uzrādītais laiks katrā kārtā. Kad visi triju kārtu braucieni beigušies, divu labāko kārtu punktus summē (1. vieta – 1 punkts, 2. vieta – 2 punkti utt.), protams – jo mazāk punktu iegūts, jo labāk.
Pirmie pieci labākie braucēji iekļūst A finālā, nākamie pieci – B finālā, 11. – 16. vieta C finālā. Finālu braucieni sākas ar C finālu (ja dalībnieku mazāk, – ar B finālu). C fināla uzvarētājs tiek uz B finālu kā 6. braucējs, savukārt B fināla uzvarētājs ieņem 6. starta vietu A finālā. A fināla dalībnieki izcīna čempionāta pirmās sešas vietas. Svarīgi akcentēt, ka tiesības iekļūt finālā ir tikai tiem sportistiem, kuri finišējuši vismaz divos kvalifikācijas braucienos.
Kvalifikācijas braucienos dalībniekiem jāveic četri apļi, finālbraucienos – seši apļi. (Citādāka braukšanas formula ir tad, ja sacensībās piedalās astoņi vai mazāk autobraucēju. Tas varētu «draudēt» 1. divīzijā.)
Latvijas čempionāts rallijkrosā norisinās trīs posmos. Pirmais svētdien, 23. maijā, pie mums «Mūsā», otrais – arī «Mūsā» 19. jūnijā un noslēdzošais trešais posms 28. augustā Jelgavā trasē «Rullītis». Par rezultātiem katrā posmā sportists iegūst noteiktu punktu skaitu: par 1. vietu 20 punktu, par 2. vietu – 17 punktu, 3. vieta – 15 punktu, 4. vieta – 13 punktu un tālāk – pa vienam punktam uz leju.
Galvenās atšķirības no autokrosa
Nianses, protams, varētu būt vairākas, bet būtiskākās atšķirības ir četras:
Rallijkrosā aptuveni puse distances ir asfalta klājums (40 – 60 procentu trases jābūt asfaltētai). Autokrosā, kā zināms, visa trase ir ar zemes segumu.
Braucieni paši ir īsi, bet to skaits liels, turklāt vienlaikus startē mazāk mašīnu, nekā tas ir autokrosā.
Kvalifikācijas braucienos rallijkrosā noteicošais ir uzrādītais laiks, nevis savā starta grupā ieņemtā vieta.
Autokrosā sportists, ja arī viņš izstājas no kvalifikācijas braucieniem, tomēr saņem punktus un vietu. Rallijkrosā, ja izstājas no brauciena, punktus nesaņem. Ir noteikti jāfinišē, lai pretendētu uz kādu vietu.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.