Mazliet vairāk nekā 10 procentu 12. klašu skolēnu angļu valodas centralizētajā eksāmenā bijuši negodīgi.
Mazliet vairāk nekā 10 procentu 12. klašu skolēnu angļu valodas centralizētajā eksāmenā bijuši negodīgi. Angļu valodas gramatikas uzdevumu atbildes liecinot, ka audzēkņi to jautājumus zinājuši iepriekš. Tādēļ, lai būtu godīgi pret visiem, Izglītības satura un eksaminācijas centrs (ISEC) nolēmis nevienam nevērtēt eksāmena gramatikas daļu. Šādu faktu un secinājumu var lasīt «Dienā» (sestdienas, 12. jūnija, numurs). Man tas šķiet absurds un tieši Izglītības un zinātnes ministrijas ierēdņu un paša ministra negodīguma un darboties nespējas apliecinājums. Civilizētā un demokrātiskā valstī šādā haosa un negodīguma situācijā, kāda mākslīgi no ministrijas puses radīta mūsu izglītības un eksaminācijas sistēmā, ministrs atkāptos no amata. Viņš nekad neatļautos tā pazemot savus skolotājus, mācību iestāžu direktorus un skolēnus, kā to ir atļāvusies šopavasar Jāņa Gaigala vadītā Izglītības un zinātnes ministrija. Tas ir gluži vienkārši negodīgi – savas problēmas, līdz galam nepadarīto darbu un atbildību «nogrūst» uz skolotājiem un abiturientiem…
Man joprojām acu priekšā Latvijas Televīzijā rādītā skolu direktoru rinda Rīgā pulksten 7 no rīta, saņemot noslepenotās aploksnes ar eksāmenu uzdevumiem. Ministrijas uzdevums, ja reiz nepieciešama eksāmenu centralizācija, izstrādāt un nodrošināt perfektu sistēmas darbību. Nedrīkst pazemot mācību iestāžu vadītājus ar absurdām rindā stāvēšanām, skolēnus un viņu skolotājus – ar eksāmenu, kura vērtējums satraukti jāgaida mēneša garumā un vēl jāsaņem pliķis sejā, ka esi bijis negodīgs. «Interesanti gan zināt, vai man vajadzēja speciāli slikti uzrakstīt to gramatikas darbu, lai gan es angļu gramatiku pārzinu tiešām labi? Kas tad ir pierādījums ierēdņiem, ka uzdevumi bijuši iepriekš zināmi? Nekādu pierādījumu nav. Ir tikai paziņojums, kas apvaino mani un manus klasesbiedrus,» tā šo ISEC lēmumu vērtē abituriente Diāna, kura absolvē šovasar kādas mūsu rajona skolas 12. klasi.
Uzskatu, ka mūsu skolotāji, direktori un arī audzēkņu vecāki varētu nebūt tik pazemīgi, vajadzētu stingrāk pieprasīt sakārtot izglītības sistēmu atbilstoši reālajai situācijai. Ministrijas ierēdņi daudz mācījušies Eiropas valstīs, šim nolūkam tērējuši budžeta naudu, tas ir labi. Bet kur rezultāti, kāpēc vērtīgā apgūtā pieredze netiek ieviesta? Pat eksāmenu normālu ritējumu nespēj nodrošināt…