Vēstures mācīšana vispārizglītojošās skolās kļuva par īpaši aktuālu tēmu šopavasar pēc Bauskas 1. vidusskolas Mazā ministru kabineta rosinājuma šo priekšmetu pasniegt atsevišķi, nevis kontekstā ar pasaules vēsturi.
Vēstures mācīšana vispārizglītojošās skolās kļuva par īpaši aktuālu tēmu šopavasar pēc Bauskas 1. vidusskolas Mazā ministru kabineta rosinājuma šo priekšmetu pasniegt atsevišķi, nevis kontekstā ar pasaules vēsturi.
Uzvaras vidusskolas skolotāja un rajona vēstures metodiskās apvienības vadītāja Ligita Būmeistare «Bauskas Dzīvei» sacīja, ka ir integrētas pieejas atbalstītāja, taču skolotāju domas šajā jautājumā daloties. «Mācīt atsevišķi ir vieglāk, taču vidusskolā audzēkņiem jāprot saskatīt kopsakarības. Pēdējā laikā eksāmenu jautājumi ir vērsti uz prasmēm un iemaņām, un turpmāk šī prasība būs dominējoša,» sacīja l. Būmeistare. Talantīgi, aizrautīgi skolotāji, arī gados vecāki pedagogi, labprātāk mācot integrēti, pareizi izvēloties Latvijas un pasaules vēstures proporcijas.
«Maija beigās Izglītības satura un eksaminācijas centra atbildīgais par vēstures mācīšanu Valdis Klišāns piedalījās mūsu metodiskās apvienības sanāksmē. Viņš pauda Izglītības un zinātnes ministrijas viedokli – vēsturi mācīt integrēti. Neesot liegts organizēt fakultatīvo kursu, profilkursu (te labs piemērs ir Bauskas 1. vidusskolas vēstures skolotājas Sarmītes Ābelnieces pieredze). Divas vēstures stundas nedēļā, tas ir par maz,» atzina L. Būmeistare. «Nelaime ir tāda, ka vidusskolām pagaidām nav centrālas mācību grāmatas, kas atbilstu vēstures mācīšanas standartam. Par tādu varētu kļūt topošā «Pasaules vēsture», kuru autore Velta Pāvulāne sola uzrakstīt līdz 2004. gadam.»
L. Būmeistare vidusskolēniem iesaka, pirms iegādāties vēstures grāmatas un papildu literatūru, obligāti konsultēties ar savas skolas vēstures skolotāju!