Latvijas čempionāta rallijā standarta automobiļiem (amatierrallijs) 2. posms Bauskas un rajona ceļos bija vērojams sestdien, 29. aprīlī.
Latvijas čempionāta rallijā standarta automobiļiem (amatierrallijs) 2. posms Bauskas un rajona ceļos bija vērojams sestdien, 29. aprīlī.
Sporta kompleksā «Mūsa» startēja 35 automašīnas. Pēdējā brīdī dažādi apstākļi un apsvērumi liedza sacīkstēs piedalīties baušķeniekiem Pēterim Neikšānam un Mārtiņam Kalniņam. No mūspuses nesacentās neviena ekipāža, ja neskaita… «Bauskas Dzīves» ņivu, ar kuru pēc līdzdotās leģendas tika izbraukts viss rallija maršruts un gūta galvenā atziņa – amatierrallijā ātrums nebūt nav noteicošais, galvenā ir precizitāte aprēķinos.
Nav pat ātrumposmu, ir laika režīma posmi
Rallijs jebkuram cilvēkam no malas asociējas ar «spied pedāli līdz grīdai» un trakotā ātrumā dzenies uz priekšu. Īstenība no šiem priekšstatiem atšķiras tik ļoti… Tā kā publikācija adresēta arī nesportiskiem «Bauskas Dzīves» lasītājiem, ne tikai rallija faniem, sniedzam nelielu skaidrojumu, lai radītu iespaidu par to, kas ir amatierrallijs. Turklāt šoreiz to uzdrošinās sniegt rallija neprofesionāļi – «Bauskas Dzīve» (protams, sakot par zināšanām paldies sacīkšu komisāram Arnim Vēzam un Latvijas Automobiļu federācijas ģenerālsekretāram Mārtiņam Kalniņam, kā arī tiesnešiem no Madonas).
Rallijā sporta automobiļiem ir noteikti ātrumposmi, kuros satiksme slēgta, un vismaz tad kādu kilometru var «patrakot», bet amatierrallijā nav pat ātrumposmu. Ir tā sauktie režīma posmi, kuros noteiktais attālums jāizbrauc noteiktā laika režīmā – piemēram, Dzelzāmura posmā 8,98 kilometri jāveic 16 minūtēs. Jo sacīkšu dalībnieki attālumu veikuši laikā, kas pēc iespējas tuvāks šīm 16 minūtēm, jo viņiem labāk… Un tādi posmi Bauskas rajona ceļos bija seši. Tādēļ ļoti svarīgi precīzi aprēķināt vidējo ātrumu katram trases kilometram (varbūt pat metram). Ne velti šajās sacīkstēs vairāki stūrmaņi bija bruņojušies ar portatīvajiem datoriem un katru laika brīdi veltīja skaitļošanai.
Jāievēro visi ceļu satiksmes noteikumi
Rallijā standarta automobiļiem neviens maršruta metrs nav slēgts, rallisti ir tādi paši satiksmes dalībnieki kā jebkuri citi braucēji. Sacīkšu laikā jāievēro visi satiksmes noteikumi, arī noteiktie ātruma ierobežojumi.
Braucot no pilsētas uz Bauskas putnu fabrikas pusi, piemēram, ir posms, kur atļautais ātrums ir 40 kilometru stundā. Arī šis ceļš bija rallija maršrutā, un tur bija novietojies ceļu policijas postenis, kas kontrolēja braucēju (īpaši rallistu) ātrumu.
Rallija apmēram 140 kilometru garais maršruts veda pa Dzelzāmura mežu celiņiem, pa dangainām brauktuvēm garām fermām un kūtīm, pa maģistrāli «Via Baltica», pa Iecavu un Bausku. Pārorientēšanās nepieciešama kardināla. Pavisam cita braukšana ir pilsētā un cita – mežā. Ticiet, ar «pedāli grīdā» ir par maz…
«Bauskas Dzīve» varētu pieteikt ekipāžu nākamgad
«Kad būs 100,80, krustojumā jāgriež pa labi, skaties 102,80, tad jāšķērso caurteka, pie 104 krustojumā griez pa kreisi…» – tie ir fragmenti no «Bauskas Dzīves» «stūrmaņa» un «pilota» sarunām, braucot pa rallija maršrutu.
Attālumus līdz orientieriem skaitļojām cītīgi. Leģendu «atkodām» un neapmaldījāmies, lai gan… «Bauskas Dzīve» rajona ceļus pazīst itin labi. Ik pa brīdim fotogrāfs, kas sestdien tēloja pilotu, atrāvis acis no spidometra, izsaucās: «Šajās mājās šūpoles bildēju… Tūlīt būs Lambārte, šajā namā «vaļasprieku» intervējām… Zinu, zinu – tūlīt būsim pie Dzelzāmura mežniecības!» Kā «Bauskas Dzīvei» veiktos, piemēram, Gulbenes rajona ceļos, īstas pārliecības nav, bet nākamgad rallijam savu ekipāžu pieteikt laikraksta redakcija varētu gan.
Rezultāti
Mazā klase (standarta automobiļi ar motora tilpumu līdz 1,8 litriem)
1. v. Ivo Saburovs un Arnis Sazoņenko (40. numurs, Ādaži); 2. v. Andrejs Radzevičs un Ainārs Šusts (25. numurs, Liepāja); 3. v. Pēteris Zariņš un Rita Klusa (17. numurs, Rīga).
Lielā klase (automobiļi ar četru riteņu piedziņu, motora tilpums virs 1,8 litriem)
1. v. Krišjānis Liepiņš un Mārtiņš Šaško (22. numurs, Cēsu sporta klubs «Gauja»); 2. v. Jānis Lazdāns un Rūdolfs Pumpurs (28. numurs, Rīga); 3. v. Andris Daugavvanags un Jānis Daugavvanags (38. numurs, Rīga).