Noslēgušies nodibinājuma «ViedDoma» rīkotie neformālās izglītības kursi «Mācies izprast un kritiski izvērtēt informāciju!». Nodarbību vadītājas stāsta par pieredzi.
Nodibinājums «ViedDoma» aizvadījis četru dienu neformālās izglītības kursus. Tie norisinājās 5., 6., 13. un 15. septembrī Bauskas kopienas centrā «Pasta 5».
Medijpratības kursa mērķis bija uzlabot dalībnieku zināšanas un izpratni par interneta patērēšanu, attīstīt mediju un informācijas pratību. Astoņu sesiju laikā medijpratības tīkla vadītāja Aiva Moroza un medijpratības trenere Vendija Volosovka iepazīstināja dalībniekus ar dažādām ar medijpratību saistītām tēmām – digitālo labbūtību, medijpratības pamatus, objektivitāti plašsaziņas līdzekļos, privātumu, reprezentāciju, reklāmas izvietojumu internetā, kā arī citām. Kursu laikā tika īstenotas gan teorētiskas apmācības, gan arī praktiska darbošanās individuāli un darba grupās.
«Manuprāt, kursos mums viss izdevās tā, kā bijām ieplānojuši. Ja vajadzētu ko mainīt, tad vēlētos lielāku atsaucību no kursu dalībniekiem, jo reizēm trūka viņu iesaistes diskusijās, taču ar katru nākamo nodarbību apmeklētāji kļuva atvērtāki,» vērtē medijpratības tīkla vadītāja Aiva Moroza, «septītās sesijas laikā bija mācības par digitālo labbūtību, turklāt izaicināju dalībniekus piedalīties eksperimentā – lūdzu kursu klausītājiem visa vakara garumā neizmantot nevienu digitālo ierīci. Uzskatu, ka šis eksperiments izdevās ļoti labi, jo visi piekrita iesaistīties un digitālās ierīces neizmantoja visu nodarbības laiku.»
«Uz katru sesiju es arī veidoju prezentācijas, kurās ievietoju infografikas, jo zināju, ka vizuālais materiāls ļaus visu uztvert daudz labāk, savukārt infografikām klāt pievienoju jēdzienu definējumus, videoklipus un citu informāciju, lai tiktu papildināta sesijas saturiskā daļa,» par savu pieeju, vadot nodarbības, stāsta Vendija Volosovska.
Abas treneres atzīst, ka kafijas pauzēs, kur uzkodas enerģijas lādiņam nodrošinājusi bija zemnieku saimniecības «Vaidelotes» saimniece Daira Jātniece, dalībnieki savā starpā vairāk sarunājās un ieguva jaunas paziņas. Daži no kursu apmeklētājiem izrādīja interesi par dalību nodibinājumā arī ikdienā, lai turpinātu attīstīt zināšanas medijpratībā un paši radītu dažāda veida saturu.
Reklāma