Naktī uz ceturtdienu, 28.septembri, uz Bauskas šosejas (A7) no Tilderiem līdz Iecavai (25,3 – 40 km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms. Šajā posmā iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu, portālu informēja uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi”.
Uzņēmumā skaidroja, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.
Saskaņā ar Administratīvās atbildības likumu un likumu “Par policiju”, sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tai skaitā vidējā ātruma kontroles posmos, piestādīs un administrēs Valsts policija.
Lietuvā patlaban darbojas 131 vidējā ātruma kontroles posms, un statistika liecina, ka tas ievērojami uzlabo satiksmes drošību. 28 no esošajiem vidējā ātruma kontroles posmiem Lietuvā darbojas kopš 2021.gada, un cietušo skaits šajos posmos ir samazinājies par 70%, salīdzinot ar periodu pirms vidējā ātruma kontroles ieviešanas. Līdz 2021.gadam šajos posmos vidēji ceļu satiksmes negadījumos bija 80 ievainotie un septiņi bojāgājušie, savukārt pēc vidējā ātruma sistēmas uzstādīšanas 2021.gadā – 26 cietušie un divi bojāgājušie. Līdz 2024.gadam Lietuvā plānots ieviest vēl 27 vidējā ātruma kontroles posmus.
Kādi Tilderi?🙈
Un atkal tiek vainots ātrums.
Bet kā tad ar A7 šoseju? Vai tas atbilst mūsdienu prasībām attiecībā pret šosejas noslogojumu?
Ja būtu uz abām pusēm pa divām joslām ar atdalošo barjeru, tad nenāktos dzīt, bet tikai apsteigt. Un nebūtu arī frontālās sadursmes, kas ir gandrīz vienmēr ar letālām sekām.
Šādi ir n-reizes lētāk,noslogojums galvenokārt dēļ fūrēm liels,bet šoseja ir tāda kāda tā ir un izskatās ka tāda arī paliks!Uz tikšanos gliemezī!
Izdomājam jebko lai tikai nebūtu jādara loģiski, savlaicīgi un pareizi pirmajā piegājienā.Izdomājām 1,5 joslu nāvinieku ceļus, izdomājām viltoto asfaltu- stiklu dauzītāju, izgudrojam skolu 2030., izgudrojām visas iespējamās likvidācijas, nespējam ceļa nodokli pielikt pie degvielas cenas, neredzam degvielas karteli utt. Kļūdu vai kaitnieciskās darbības rezultātus tušējam ar cietušo, tas ir iedzīvotāju, papildus sašņorēšanu-represēšanu. Lietuvā pirms kādiem gadiem bija daudz radaru un ātruma ierobežojumu posmu. Tagad vismaz radaru ir mazāk. Laikam lietuvieši ir kaut ko izsecinājuši.
Kāda jums šodeja??a 7 taka,jop,