Vai pārdevējam jāpilda jūsu prasība? Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanā nav noteikts, ka pircējs var pieprasīt pārdevējam apmainīt nopirktu preci, kurai nav defektu, pret citu preci.
Vai pārdevējam jāpilda jūsu prasība?
Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanā nav noteikts, ka pircējs var pieprasīt pārdevējam apmainīt nopirktu preci, kurai nav defektu, pret citu preci.
Tātad, ja nopirktā prece jums neder izmēra, krāsas, modeļa vai citu iemeslu dēļ, bet tai nav defektu vai bojājumu, jūs nevarat pieprasīt no pārdevēja to apmainīt pret citu preci.
Atcerieties! Preces apmaiņa šajā gadījumā ir atkarīga tikai no pārdevēja labas gribas.
Tikai tad, ja nopirktajai precei ir defekti un sakarā ar to jūs vēlaties preci apmainīt, jums ir tiesības uz preces apmaiņu.
Tomēr daudzi pārdevēji izrāda izpratni un brīvprātīgi jums piedāvā preces apmaiņas iespējas. Par šādu iespēju pārdevēji var jūs informēt rakstveidā, izliekot veikalā vai tirdzniecības vietā paziņojumu, piemēram, «Preces apmaina nedēļas laikā».
Atcerieties! Paziņojums «Preces apmaina nedēļas laikā» nozīmē tikai to, ka minētajā termiņā jūs varat preci apmainīt pret citu tādu pašu preci par to pašu cenu, bet nenozīmē, ka pārdevējs apņemas pieņemt no jums atpakaļ nopirkto preci un atmaksāt par to samaksāto naudu.
Tomēr jūs varat vienoties ar pārdevēju arī par naudas atmaksāšanu.
Taču naudas atmaksāšanu, tāpat kā preces apmaiņu, jūs nevarat pieprasīt, ja prece ir kvalitatīva un gluži vienkārši jums tā nepatīk.
Ja jūs veikalā vai tirdzniecības vietā, kur iegādājaties preci, redzat vai dzirdat pārdevēja paziņojumu par preces apmaiņu, tad palūdziet to atzīmēt uz čeka un parakstīt.
Ja pieļaujat iespēju, ka preci, kuru vēlaties nopirkt, nāksies apmainīt (piemēram, neesat pārliecināts, vai izvēlēts pareizais izmērs, bet nav iespējams pielaikot) un veikalā vai tirdzniecības vietā nav paziņojuma, ka pārdevējs apņemas preci apmainīt, mēģiniet pirms pirkuma izdarīšanas vienoties ar pārdevēju, ka nepieciešamības gadījumā viņš preci apmainīs pret citu preci vai pieņems to atpakaļ un atmaksās jums naudu. Lielākas drošības labad arī šajā gadījumā vienošanos ar pārdevēju palūdziet uzrakstīt uz kases čeka un parakstīt.
Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteikts, ka pirms preces iegādes pārdevējam jādod jums iespēja novērtēt izvēlētās preces derīgumu un atbilstību.
Atcerieties! Izmantojiet šīs savas tiesības un jums retāk būs jāpiedzīvo vilšanās tādēļ, ka nopirktā prece ir nepiemērota, bet to apmainīt vai saņemt atpakaļ samaksāto naudu nav iespējams.